Origineel geplaatst door Samplicity
Is wel leuk dat je deze noemt, maar heb je een Supernova wel eens gehoord draaiende met alle parts en de effecten aan op alle parts (zoals hij dus blijkbaar wil!)? Dan ga je mij niet vertellen dat je het verschil niet hoort met de losse sounds en dezelfde effect instellingen en dezelfde sound gebruikt in de multi ECH WEL NIE HELEMAAL HETZELFDE NIE HOOR HE!!!!!!!!
Ehh... wat?
Allereerst is een Supernova een compleet andere bak. Geen ROM-samples, geen vette touchscreen, en niet een alles-in-een apparaat. Het is dus geen concurrent, het is gewoon een heel ander soort instrument.
Maar ik ga 't je wel vertellen. Een Supernova (zowel de I als de II) heeft
true multitimbral effects - wat dus wil zeggen dat de effecten -behouden- blijven. Er wordt niet op beknibbeld, je hebt geen zooi zoals 'global' en 'insert'. Een patch heeft 7 effecten, en die blijven allemaal behouden, -met- aparte instellingen. De 'losse' sounds klinken dus niet 'beter' dan de performances zoals dit bij de ROM-synth workstations het geval is. Denk nou niet dat ik iets aan 't verzinnen ben, hieronder staan de specs.
PROGRAM EFFECTS: Distortion, Comb Filter, EQ, Reverb, Chorus/Flanger/Phaser, Delay, Panning
TOTAL EFFECTS: 56 available simultaneously in Performance mode (8 Parts x 7 effects each)
Origineel geplaatst door Honest
Ik heb ook nog een Virus C. Tot nu toe heb ik nog niets gemaakt. Ik heb die spullen nog niet lang.
Ik zou graag wat Trance/dance willen maken, maar ik heb geen ervaring en weet ook niet goed hoe te beginnen.
Een Triton en een Virus C - mooi materiaal, goed voor een start mee te maken. Maar dan is je hoofdprioriteit - "hoe maak je het" - en niet "ik kom effecten te kort". Zit er een sampler in je Triton? In dat geval hoef je je over drumsounds geen zorgen te maken, die kun je overal vanaf halen. Je kunt ze ook met de Virus maken (en 'stapelen' met de gesamplede versies') zodat je een steviger geluid krijgt.
Geef eens een voorbeeld van een setup/multi/combi of hoe 't dan ook mag heten die je maakt? Iets als :
1 Virus - arpeggio/filterlead
2 Virus - secundaire arpeggio
3 Virus - bas
4 Triton - atmosferisch pad-geluid
5 Triton - secundaire percussie (gesamplede loop, bijvoorbeeld)
(Nu slaan we er even een paar over. Dit hoeft eigenlijk niet, maar omdat volgens General MIDI 10 het drumkanaal is en sommige synths de onhebbelijke gewoonte hebben om niets anders toe te laten als drums lijkt 't me beter dat we niet ergens met een of ander onlogisch 'gat' komen te zitten. Ook is het zo wat overzichtelijker.
10 Triton - main drumkanaal (bassdrum)
11 Virus - bassdrum layer
12 Triton - main drumkanaal (snare)
13 Virus - snaredrum layer (mits nodig)
14 Triton - overige percussie (hihats, crash, reversed crash, ride)
De Virus heeft z'n eigen effecten. Drums kun je op de Triton gerust 'droog' laten, en de gelayerde Virus-drums hebben allemaal volledig multitimbrale filter drive (distortion), en dingen als delay/reverb mag je reserveren voor de arpeggio/filterlead (de secundaire kun je een midi-delay voor maken of gewoon tegelijkertijd laten lopen.
En probeer dan maar eens wat hits na te maken, gewoon om wat feeling erin te krijgen. Zorg wel dat je de lange edits te pakken kunt krijgen; daar hoor je beter de opbouw in terug.
Ach ja, 't zijn maar wat tips...