gigasampler + symph string collection

Sarrova-Q

Status: self-oscillating
Hoi.

Kan iemand me wat uitleg geven over de gigasampler en 'sonic implants symphonic string collection'?

Ik zou graag zéér realistische geluiden gebruiken om filmmuziek te maken, en na wat zoeken op het forum lijken de meest realistische geluiden niet in hardware apparatuur te zitten (of vergis ik me?).

Ik vond wat informatie over de SI Symphonic String Collection, en de demo's lijken me ook wel zeer oké. Ook vond ik wat over garritan (?) string collection (is dit hetzelfde als de SI SSC?). Nu zou ik graag weten hoe ik deze sounds in de praktijk moet gebruiken (moet je ze in een sampler laden, kan je ze op de computer gebruiken als plug-in, hoe bespeel je de instrumenten, waarom heb je die gigasampler nodig --> wat doet die?, ...).

Ik ben normaal meer hardware-gericht, dus niet te ingewikkeld graag!!

Goeie vraag, ben er zelf ook mee bezig. Ik vind het nogal lastig goeie orchestral libraries te vinden voor de exs.., de meeste zijn voor hALIOn en Giga, ik vraag me af of er een makkelijke manier is om die programs te converten naar exs formaat.

Er is trouwens een bakje van Kurzweil die gericht is op orchestral sounds, lijkt mij dat die erg goed klinkt, mischien is dat wat voor je

Het enige wat ik ervan weet is dat het zo'n bruin 12rack module is. Jammer dat ie niet goed klinkt, ik vind dat het vandaag de dag wel mogelijk moet zijn om goeie bruikbare orchestral sounds neer te zetten, het blijkt toch altijd weer heeeel moeilijk. Die Halion string edition viel me ook zwaar tegen. Mischien Kirk Hunter, Sagitan schijnt op dit moment het beste te zijn, maar heeel erg duur

Back