Oberheim OB-Mx 8 voice

Ik heb een maand een 12voice gehad,niet langer...

Er stond verleden jaar een 12voice op ebay en die ging met veel moeite weg voor 1000euro meer.

Heb er ooit een kunnen bespelen/kopen, maar ben toch met de Matrix -1000 die die gast tevens te koop had staan naar huis gegaan.
Totaal geen indruk op mij gemaakt, ook miste ik de onmiskenbare Oberheim sound.
Indrukwekende vertoning maar daar blijft het ook wel bij.
Expander is een betere/ verstandiger keus.

ja ,met alles mee eens,zelf een Matrix 1000 is handiger,die blijft in tune ten minste en heeft meer karakter.

ja ,met alles mee eens,zelf een Matrix 1000 is handiger,die blijft in tune ten minste en heeft meer karakter.

Los van het feit dat ik de verkoper ben :P ben ik oprecht van mening dat de OMBX wel veel karakter heeft. Alleen niet het standaard karakter wat je verwacht.

Tja sorry Ernst,er zijn maar enkele die hem verdedigen en dat zijn,eigenaars of verzamelaars,verder lees je enkel negatieve zaken van personen die hem wel degelijk geprobeert hebben.

Een Korg volca of een DR-55 heeft ook karakter..

idd,niet het karakter dat je verwacht.....voor het geld dat je er voor moet neertellen!

En dan zwijgen we over de tuning stabiliteit.

het karakter is wat het is,dat is niet het probleem bij die synth,smaken verschillen,de stabiliteit wel.

die synth wordt kokend heet,en het duur heel lang voor je ermee kan spelen,en je hebt een stabiele kamertemperatuur nodig eenmaal hij op temperatuur is,bij de minste schommeling in kamertemperatuur ontstemt hij,dit is omdat hij kokend heet wordt.

die synth wordt kokend heet,en het duur heel lang voor je ermee kan spelen,en je hebt een stabiele kamertemperatuur nodig eenmaal hij op temperatuur is,bij de minste schommeling in kamertemperatuur ontstemt hij,dit is omdat hij kokend heet wordt.

De 12 voice word heet ivm 0 ruimte over in het chassis, 8 voice valt 100% mee. Instrument is prima te bespelen en blijft keurig in tune.

Wat Egres zegt, met de uA726 VCO boards is een Minimoog heel stabiel hoor.

Ik doelde op de RA MOOG en Moog Musonics dus de allereersten die het mooist klinken als ze in tune blijven.

Attachments

• 2017-01-08-19-43-47--1157958109.jpeg
    2017-01-08-19-43-47--1157958109.jpeg
    8,3 KB · Bekeken: 155
  • images.jpg
    images.jpg
    9,4 KB · Bekeken: 150
Die zijn naar het schijnt minder stabiel, mooist klinken is discuteerbaar, maar in zowat elk artikel erover staat toch iets ivm hun instabiliteit? Ik denk dat je er eerder "nooit iemand over hoort" omdat zo weinig mensen eentje van die allereersten hebben.

Oh oh oh, wat een boel internet wijsheid en appels/peren hoor ik toch weer voorbij komen. Maar goed.
M'n OBMx heb ik na verkoop nooit gemist, geen seconde. M'n Mini met CA3046 daartegen wel.
En verder heb ik vandaag nog een Casiotone naar de kringloop gebracht. Benieuwd wat ik daar (veel) later op Internet over lees...

Verder nog vragen? :)

M'n OBMx heb ik na verkoop nooit gemist, geen seconde.

Ik vond die OBMx een wat digitaal klinken?
Nu heb ik geen probleem met een digitale synth die analoog kan klinken maar wel met een analoge synth die digitaal klinkt.

Verder nog op of aanmerkingen meneer Hanz?

Oh oh oh, wat een boel internet wijsheid en appels/peren hoor ik toch weer voorbij komen. Maar goed.
M'n OBMx heb ik na verkoop nooit gemist, geen seconde. M'n Mini met CA3046 daartegen wel.
En verder heb ik vandaag nog een Casiotone naar de kringloop gebracht. Benieuwd wat ik daar (veel) later op Internet over lees...

Ik heb nog 1 vraag. Aangezien ik jouw post op een forum lees, is het dan een internetwijsheid?

Mijn antwoorden op bovenstaande drie vragen - let op, in willekeurige volgorde, gaarne zelf even uitzoeken:
-Ja
-Nee
-Wat denk je zelf? :D

-Wat denk je zelf? :D

dat we enkel met te zeggen dat je de OBMX niet mist we niet meer weten wat betreft de eigenschappen van dit toestel.

Als je andere info beschouwd als 'internet wijsheid' dan verwachten we meer details van een kenner zoals jij.

Back