vinyl verzameling in lundia kast

pistolenedje

Stamgast
Hopelijk is dit hier de juiste plek voor het volgende:

ik heb onlangs een tweedehands lundia kast gekocht ter vervanging van mijn ikea expedit 4x4's (3 stuks).

hij is 2,40 hoog, 3.00 breed en 40 cm diep.. de grote vraag is nu: hoe kan ik het beste mijn vinyl erin zetten.. ik vul met gemak de onderste 2 rijen planken.. naar mijn idee is een plank van een meter teveel voor vinyl.. moet hier een divider tussen of maakt dat niet zoveel uit? (qua gewicht zou de kast het aan moeten kunnen).

Iemand ervaring hiermee? tips?

Mvg,

Eduard

Ik heb mijn vinyl ook lang in een lundia gehad, kan prima gewoon over de hele lengte van de plank.
Enorm nadeel is dat je op die manier niet makkelijk door je platen kan bladeren, daarom toch maar weer in curver bakken gedaan :)

Edit: Kast wel even vastschroeven aan de muur!

Ik zet ze in stukken van ongeveer 50cm en dan een stevige afscheiding ertussen
Zo kan ik wel bladeren
Maar misschien zijn bakken en van voren bladeren inderdaad handiger

Enorm nadeel is dat je op die manier niet makkelijk door je platen kan bladeren

Ik had vroeger ook een paar behoorlijke planken vinyl. (zo'n 500 lp's)
Had gewoon alles op alfabetische volgorde staan dan zit je altijd in de buurt en blader je niet veel, je weet toch wat je zoekt?
Zoals sunny pedaal een paar dividers ertussen en een cm of 5 ruimte per pakket en als je je plaatverzameling een beetje kent weet je al gauw waar je zit.

Thanks voor het meedenken..

Kast staat uiteraard vast aan de muur ;)

heb nu bedacht dat ik dividers op maat ga maken en direct aan de muur ga bevestigen.. staan die platen superstevig (kast ga ik toch nooit meer verplaatsen).. vriendin keek een beetje zuur bij het aantal gaten dat ik dan ga boren maar ja (jammer joh! :D )

Het totaal gewicht van vinyl is wel een gewichtige zaak. Bij een kennis van mij is ooit de muur omver getrokken door een stevig verankerde platenkast en ik heb ook verhalen gehoord over een verzamelaar die zijn hele zolder opeens een verdieping lager aantrof.

~250 g/stuk en pakweg 200 stuks per meter = 50 kg. Is inderdaad een heel geduw om van links naar rechts te bladeren en v.v. Minimaal scheiding om de 50 cm, liefst iedere 30 cm en een beetje ruim plaatsen.

Back