Raar probleem met Doepfer Bus Boards

fourier

FFT
Ik heb sinds gisteren een raar probleem met mijn eurorack (DIY).

Het bevat 4 voedingen die elk 2 bus boards voeden. Nu is er op 2 busboards (die door 1 voeding worden gevoed) een raar probleem met timing/trigger gerelateerde modules...zoals LFO's, Envelops, Random Generators en Clock Divs e.d.. Die beginnen supersnel te lopen, sneller dan normaal.

De voeding heb ik nagemeten en die doet het prima...ook de bus boards zelf werken prima. Alle lampjes branden en bij nameten klopt ook alles.

Oscillatoren doen het wel goed op op de boards....dus....IK WEET HET NIET MEER :?

Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn? Ik hoor het graag!!!

Geen idee maar het is mischien een idee om al de modules van het probleem board 1 voor 1 te testen op het werkende board.
Wellicht dat 1 module wat verkeerd signaal lekts naar de 5 of 12v bus.

Heb ik al gedaan en dan werken ze goed. Er zat overigens niks meer op die boards. Al sloot ik 1 clock/LFO oid aan dan gingen ze raar doen. Het lijkt wel of ze extra spanning krijgen maar ik kan het niet meten.

Ik ben nu bezig om alle oscillatoren te verplaatsen naar dat rare gebied want die werken allemaal wel daar. Ik snap er echt niks van. Ik blijf af en toe meten en alles is goed. Ook op de scoop.

Back