Motu 828 mk3 + motu 828 usb koppelen?

92SDO

Stamgast
Hoi,

Sinds kort heb ik een 828 mk3 hybrid die ik met USB aan mn pc heb gekoppeld. Werk namelijk met windows.

Nu is de vraag: Zou ik er wat aan hebben om een 828 mk2 USB te kopen? Is het mogelijk daarmee mijn inputs uit te breiden? Ik begreep van een vriend dat je dmv 'aggregate devices' meerdere interfaces kan koppelen in Ableton.

Ik hoor het graag, excuus als het een beetje onduidelijke vraag is. :beard:

dat is zeer onlogisch om dat zo te doen, wat je beter kunt doen is 2 ADAT's kopen, die koppel je via toslink aan de A en B connectoren aan de achterkant van je MK3. Via een BNC kabel kun je de wordclock dan syncen vanuit je MK3 en dan heb je er op die manier 16 input en outputs bij en zit je op een totaal van 24 inputs en outputs.
Die Adat channels komen automatisch naar voren in je interface dan.

Is het niet handiger om dan via ADAT je devices te koppelen? Op die manier hoef je niet met drivers en aggregate devices e.d. te rommelen, maar is het feitelijk een losse uitbreiding op je "gewone" 828mk3.

Edit: precies, zie hierboven. :)

Thanks voor de snelle reacties! Even ter referentie: Hier de achterkant van de mk2 usb http://medias.audiofanzine.com/images/normal/motu-828-mk2-738870.jpg

mk3 hybrid: http://cdn-data.motu.com/site/images/828x/828mk3-hybrid-front-rear.png

Als ik die motu 828mk2 usb koop, dan kan ik daarmee mijn inputs uitbreiden door: met TOSLINK kabels de optical OUT van de mk2 aan de optical IN van de mk3 te verbinden en vica versa de Optical OUT van de mk3 aan de optical IN van de mk2? En dan dus nog een BNC kabel van de word clock OUT van de mk3 naar de word clock IN van de mk2.

Ben een aardige leek, dat mag duidelijk zijn, dus misschien heb ik het verkeerd begrepen!

Thanks voor de snelle reacties! Even ter referentie: Hier de achterkant van de mk2 usb http://medias.audiofanzine.com/images/normal/motu-828-mk2-738870.jpg

mk3 hybrid: http://cdn-data.motu.com/site/images/828x/828mk3-hybrid-front-rear.png

Als ik die motu 828mk2 usb koop, dan kan ik daarmee mijn inputs uitbreiden door: met TOSLINK kabels de optical OUT van de mk2 aan de optical IN van de mk3 te verbinden en vica versa de Optical OUT van de mk3 aan de optical IN van de mk2? En dan dus nog een BNC kabel van de word clock OUT van de mk3 naar de word clock IN van de mk2.

Ben een aardige leek, dat mag duidelijk zijn, dus misschien heb ik het verkeerd begrepen!

nee dat kan niet, de 8 analoge outs van de mk2 en 3 zijn aparte kanalen die je niet over adat kan sturen, die gaan over de analoge outputs.

Wat wel kan is motu interfaces daisy chainen, dan zou je in theorie dat kunnen doen wat jij wil. ECHTER!!! dit kan alleen met motu firewire interfaces, het daisychainen van motu usb interfaces werkt niet.

Dus wat je kan doen voor meer inputs en outputs is gewoon doen wat iedereen doet, dan koop je 1 of 2 ADATS en die sluit je op je motu mk3 aan.

ADATS zijn hele eenvoudige dingen, je hebt er 8 inputs op en 8 ouputs, en een toslink in / uitgang. Het lijkt een beetje op een patchbay. Je kunt er ook eerst 1 kopen, je hoeft er niet per se 2 te hebben. Dan breid je je systeem uit met 8 inputs / outputs.

Edit: niet goed gelezen. De inputs van de 828mk2 kun je wel via ADAT routen, de outputs kennelijk helaas niet. Jammer.

Ok dus het kan wel?

Even kijken of ik het goed begrijp:
Dus ik sluit de motu 828 mk2 usb aan op mn computer. Vervolgens stel ik in Cuemix FX in dat ie 'standalone' werkt en dat de analoge intputs/outputs geroute zijn naar de ADAT (dat is gewoon die Optical in-/output achterop toch?) in plaats van dat het signaal naar de USB wordt gestuurd? Vervolgens kan ik die motu mk2 eigenlijk ontkoppelen van de pc, en dan met TOSLINK kabels die optical out (en IN?) aansluiten op de optical in (en out) van de mk3.

Begrijp ik het zo goed?

Spreek je uit ervaring :)?

EDIT: Aha, nevermind haha.

Edit: niet goed gelezen. De inputs van de 828mk2 kun je wel via ADAT routen, de outputs kennelijk helaas niet. Jammer.

klopt, dat kan inderdaad niet.

Back