The Pocketcalculator Operator ft. Submarine - Bomboclad

Calculator Operator

Tel ik na 15 jaar hier als ouwe rot? Vast wel.
Hoi allen,

Eens een andere weg ingeslagen dan mijn standaard italo deuntjes en bij dezen een trackje gemaakt in een heel ander genre: (deep) old-skool dub. Beat eronder (exlusief breaks) zijn van Submarine, de rest is van mij... De mix is nog niet perfect, mastering ook niet, maar het begint ergens op te lijken. Tenminste, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

René (die vanaf nu verder gaat onder 'artiestennaam' The Pocketcalculator Operator 8) )

Attachments

• bomboclad preview.mp3
    7,5 MB · Bekeken: 65
Uno dos tres... etc.. ondanks het timestretch effect lijk ik die sample te horen :D

Klinkt lekker en loopt lekker.. maar basje mag iets meer gefilterd worden.. en wellicht gaat deze stijl bete met n single osc bas ipv n sub en oktaaf erop.. minder definitie en dan meer ruimte makend voor de andere sounds.
En ik mis nog wat van die authentieke verengalm sound op sommige geluiden., ;)

Ik vind die bas wel lekker hoor. Vind alleen de hats een beetje storend. Lijkt niet helemaal in de geest van dit nummer te passen. Verder vind ik hem leuk! Ik houd van veel verb mjam.

De beats hebben een goede bak springs, maar ik kan er nog wel wat meer in hangen natuurlijk. Meer verb is meer beter :p
De hats kunnen misschien wat meer op de achtergrond inderdaad,, en de bas duwt inderdaad de meeste dingen wat weg, compressor sidechaining. Ik moet nog wat doen met de mix maar weet zo snel niet precies wat...

Netjes gedaan! Soms zijn de overgangen van akkoorden voor mij niet helemaal duidelijk. Bv op 20 seconden in de intro laat je 2 akkoorden door elkaar gaan. Bass is voor mij nog wel iets te veel op de voorgrond. Maar is natuurlijk allemaal een smaak dingetje ;)

Back