Zoom 1202 voedings vraag

robbie50

ferkeert lit
Ik heb een Zoom 1202 op de "kop" getikt.....
Voedings input (plug waar 9 volt in moet) gedeelte ontbreekt op de print, vreemd maar waar.:stupid

Mijn vraag,
Heeft iemand een foto van de print waarop te zien in welke inputgedeelte het is en hoe hij gesoldeerd is?
Ga ik een andere bestellen en hem proberen te maken....(of wil iemand een foto van de print van zijn/haar Zoom maken?):eureka:

(schema mag ook)

groet,:doei:

rob

Als je hier een foto plaatst van de pcb, dan is er vast wel iemand die kan vertellen hoe deze gesoldeerd dient te worden. :eureka:

Voedings input (plug waar 9 volt in moet) gedeelte ontbreekt op de print, vreemd maar waar.

Helaas geen schema/foto maar dit was/is een veel voorkomend probleem bij de zooms, 1201/1202 etc. als die viel met die plug erin dan brak dat heel makkelijk af (wel 2x zelf gehad ook)

Twee foto's, pijltje geeft aan wat ik bedoel....
Ook graag info over wat "plus" en wat "min" is...kan ik evt voedingsdraad erop solderen...

groet,

rob

Attachments

• Zoom 1202 Jan. 2017  1.JPG
    Zoom 1202 Jan. 2017 1.JPG
    54,6 KB · Bekeken: 108
  • Zoom 1202 Jan. 2017  2.JPG
    Zoom 1202 Jan. 2017 2.JPG
    76,8 KB · Bekeken: 106
Als je hier een foto plaatst van de pcb, dan is er vast wel iemand die kan vertellen hoe deze gesoldeerd dient te worden. :eureka:

Dank voor de tip, heb ik inmiddels gedaan

rob

Volgende probleem

Volgende probleem

De voeding heb ik netjes in orde, nieuw voedingsdeel gemonteerd....maar....
Hij doet het heel ZACHT!
Als ik echter op punt L1, zie bijlage, een Led aansluit gaat hij even op normaal volume en dan weer zachter.....
Mijn vraag, WAT moet er op L1 aangesloten worden (led, spoel, condensator (hoewel dat C zou zijn) welke waardes?)

graag reactie, heeft iemand deze zoom en kan hij/zij op de print kijken?

rob

Attachments

• Zoom Studio print2.jpg
    Zoom Studio print2.jpg
    1 MB · Bekeken: 110
Een spoel is het meest waarschijnlijke inderdaad (en dan is het vermoedelijk een dc-dc converter achtig circuit wat aan de voeding hangt). Maar zonder een tweede exemplaar (of een service manual) ga je er niet achter komen wat de waarde moet zijn.

Apart dat ze die eruit gesloopt hebben. Misschien heeft ie op een dual voeding gehangen een keer.

werkt weer!

werkt weer!

Het geheel werkt weer!

(Dank voor de reacties...):okdan:

Inderdaad L is een spoel, een smoorspoel wel te verstaan.....al experimenterend achter gekomen.....
Er hangt nu een smoorspoel (zo bruine uit de EE8 dozen van vroeger, voor de kenner) in.

Daarmee werkt hij, natuurlijk niet zo mooi gezicht, maar via een contact in Belgiƫ komt er eentje aan voor "printmontage".
(deze had ik zelf niet)
Kijken wat de Zoom dan doen...waarde:
1 mH tot 10 mH en
330 uH ik ga kijken welke het beste voldoet.

rob

Attachments

• Zoom Febr. 2017  18.jpg
    Zoom Febr. 2017 18.jpg
    34,9 KB · Bekeken: 116
Ik zie het probleem niet. Ziet er toch prima uit zo! :p

Kan wel natuurlijk, maar een smoorspoel welke je "netjes" op de print kan solderen staat toch even "beter".*D
Hoewel verder niemand dat nog ziet, want dit "in de verpakking" zeg maar....

rob

Back