Let op de prijs 1 november (pc-hardware)

fuse

Gepokt en gemazeld
Voor een ieder die weer financieel genoeg krachtig is om zich weer tegoed te doen aan overbodige digitale meuk in de vorm van PC's of onderdelen hiervan. Let even op de prijzen. De processoren zijn al weer gedipt en de rest zal nu ook wel mee gaan zakken. (De Intel CPU's nogal fors en geheugen begint ook al weer een beetje te dalen)
Syntherklaas en kerst enzo staan weer voor de deur en da's altijd bal.

Kijk maar eens 2 weken de kat uit de boom. Kan je zo een paar 100 euri schelen.

Qua programmatuur zal het pas in Januari wel weer uitzoeken in de bakken worden. Of ze moeten gaan stunten met kerstaanbiedingen. :)

Goed dat je het zegt, was al weer toe aan wat snellers.:halleluja

Zal dus ff moeten wachten :okdan:

Goeie zaak, Kan altijd nog wel een nieuwe CPU gebruiken, maar ben meer toe aan nieuwe server om mijn
creaties kwijt te kunnen. Als ik dan goedkoop aan spullen kan komen :D:D Daar voel je niets van!

LOL!

Nou ja elke maand wordt alles wel goedkoper. Tenminste dat spul wat nog nieuw is en na een half jaar is er meestal de rek wel uit.

Maar deze maand is de daling eigenlijk niet doorgezet omdat velen nog niet aandurfden om de prijzen erg hard te laten dalen. Maar de verkoop van systemen trek gewoon weer aan dus daar kan het niet aan liggen.

Bijv LCD schermen zijn iets gedaald. Het geheugen was in juli het laagst ooit, nu niet meer. Harde schijven zijn ook gedaald en de grotere modellen 120Gb en meer nogal fors in verhouding. DVD schrijvers flink. Processoren ook flink. Moederborden een beetje en videokaart bijna niet. (op de gamers modellen na)

En ik ben echt benieuwd wat de HCC gaat doen met de prijzen.

Zat vandaag weer even te kijken naar de prijzen.
En in Januari 2004 zijn ze weer flink gedaald.
Nu is dat elke maand wel zo. Maar nu met die lage dollar.

Hardeschijven. 160Gb 7200/8Mb voor 115 euri?
Of de XP 2800+ voor 156 euro?
512Mb geheugen 60 euri (PC3200) wat nog lager is als in juli 2003

Die zijn redelijk gedaald nu.
En laat ik nou net van plan zijn m'n slag te slaan.

Scheelt me zo een paar honderd euri.
Op zoek naar de ultieme snelle, stille en toch prijsbewuste computer.
En alleen een (stille) nieuwe kast komt ik dan ongeveer 1100 euro uit.
Mocht je nog wat dingen overhebben van je ouwe is dat natuurlijk goedkoper.

Bedankt Fuse, dit is weer eens nuttige informatie. Meestal heb ik zelf geen zin en tijd om deze ontwikkelingen op de voet te volgen. Maar ik denk dat ik ook maar eens moet upgraden. Een 10000 rpm harde schijf is volgens mij ook niet verkeerd voor de pc-muzikant.Alleen jammer dat mijn moederboard geen Serial ATA heeft.

Heb je dat nodig dan?

Kijk maar in de bladen of op internet in testen.
SATA is nu niet zoveel sneller als ATA.
Gewoon marketinggeblaat. Pas bij SATA2 en betere HD's heb je er nut van. Maar dat duurt minstens nog een jaar. Dan is die ouwe HD al lang weer gecrashed.

Groter kan ik nog inkomen.
Die krengen slibben zo snel vol.

Oh ,goed nieuws dus. Mijn moederbord heeft wel ATA, maar de meeste HD's kun je nu nog alleen op de IDE aansluiten ,of zie ik dat verkeerd?

tis bij nieuwe systemen bijna altijd sata (bij de computerboeren dan)
bij dell/packardbell etc, weet ik het niet van.

maar ide is nog volop leverbaar :)

Waarom zag ik een paar maanden geleden op de HCC beurs zo weinig Abit moederboarden.
IS dit merk niet meer zo gewild ofzo?

Zijn er nog moederboarden zonder onboard video-en geluidskaart?

Er zijn bijna geen mobo's meer zonder 'onboard sound' maar dat maakt ook geen drol meer uit. Gewoon uitzetten en je hebt er absoluut geen last meer van.

gr. Mario

de rede van het zaken van de prijzen komt omdat de markt binnenkort met een nieuw soort mobo komt. Op deze nieuwe style mobo zijn een hoop zaken anders geregeld met als gevolg dat je veel upgrades zal moeten doen om bij te blijven. Tevens zal de nieuwe windows hier ook nog een schepje boven op gaan doen.

Klinkt wazig iCe-9.

Maar je bedoeld zeker een ander soort BIOS, of andere sockets voor je CPU's?
Misschien ook een nieuwe PCI die ze PCI-X noemen?

Maw. als je over een jaar een nieuw moederbord koopt is alles weer anders.
Je koopt het nu en upgraden gaat bijna niet meer. En dan is het zonde om nu het beste/duurste te kopen. Daar schrijf je veel meer op af nl.

Origineel geplaatst door fuse
Klinkt wazig iCe-9.

Maar je bedoeld zeker een ander soort BIOS, of andere sockets voor je CPU's?
Misschien ook een nieuwe PCI die ze PCI-X noemen?

Maw. als je over een jaar een nieuw moederbord koopt is alles weer anders.
Je koopt het nu en upgraden gaat bijna niet meer. En dan is het zonde om nu het beste/duurste te kopen. Daar schrijf je veel meer op af nl.

Ik begrijp dat het vreemd klinkt, maar ik hoorde het van een virend van me die zich in dat wereldje begeeft. Idd gaan de sockets anders worden, maar ook de vorm van het mobotje... deze zal dus niet meer in je huidige behuizing gaan passen! (wel met een beetje boren hoop ik)

deze grote verandering zal ongeveer plaats gaaan vinden begin 2005 ... voor die tijd zullen de prijzen alleen maar harde dalen.

Back