Moog Model D - reissue

Vermits we spreken over dollars is t met trump maar koffiedik kijken wat de prijs zal doen...

inderdaad. Waarom zou je 150 euro laten vallen op een nieuwe - 10% en 2e hands kopen. Moog kennende kan je die voorbije garantie van 'n half jaar zelf wel gebruiken...

zou 2950 een redelijke prijs zijn ? voor een bijna nieuwe in 100% staat.

Op dit moment zijn ze nieuw in alle bekende webshops 3899. Ze zijn nog geen jaar oud. Dan lijkt 500€ onder de nieuwprijs me realistischer dan 1000€ eronder.

Het lijken me ook geen synths die heel veel waarde verliezen, omdat er niet een jaar later een versie met meer geheugen/nieuwe functies oid gaat komen zoals bij moderne bakken.

Hoeveel gaat deze opbrengen over 1 jaar.

Niets,enkel zakken gaat het doen.

Dit is nieuwe makelijk,als je een stijgende prijs wil moeten ze eerst stoppen met ze te bouwen en dan 10 jaar wachten,zoals een Jomox Sunsyn of dergelijke.

Of er moet iets gebeuren met de waarde van de dollar zodoende dat de vintage Minimoogs plots stijlhoog zouden gaan kosten,dan zou de verkochte exemplaren op de 2dehandsmark in Europa wel eventueel in waarde stijgen,maar ik spreek dan van een extreme stijging,ik zie dit niet snel gebeuren.

En dan nog maakt het niet uit,het is niet omdat een vintage minimoog 10k is dat een nieuwe 2dehands zal verkopen aan 5k,louter omdat mensen geen 5k meer willen geven (of het geld gewoon niet meer hebben) voor een monofoon of een synth kortweg

kijk op marktplaats Leo heeft een nieuwe tekoop. Voor €3100

Laatst gewijzigd:
Dus Leo is handig met de schuurmachine om een nieuw instrument de vintage looks te geven ;)

Nee las dat ze ook die nieuwe als een vintage probeerde te verkopen. Aceton en scotch bright oid. Geen idee hoe ze hem vintage maakte

bv
flink roken in de muziekzaak
erop slaan met kettingen ( wel eerst een dikke deken erop leggen)
sigarette peuken op de toetsen uitdrukken

Wat voor mij het makkelijkste werkt om meteen te zien of het een nieuwe of originele is: de twee zwarte switches onderaan het linkervlak.

Kan forum lid Leo omdat hij geen "aandelen " meer heeft in een Minimoog D eens zeggen hoe en wat hij er van vind van die nieuw reissue vs een oude laatste model met stabiel board .

Laatst gewijzigd:
Waarom ik voor 'n reissue ging:

-garantie
-beter keyboard
-midi
-extra aansluitingen
-minder kans op issues (hoewel ik al prijs heb, 't picthwheel is ziek)

Back