Maximum dimensies attached images

DungBeatle

Ouwe rot
Hoi,

Onlangs heb ik gezien dat de maxima voor beelden rond de 800 x 600 pixels is.. is dit niet wat klein anno 2017? Als een gebruiker een screenshot van zijn desktop wil toevoegen, dan zijn de kansen groot dat de afbeelding (veel) groter is...

Thx !

DB

Last edited by a moderator:
De dimensies van 800x600 hebben betrekking op de weergave van de afbeelding in een bericht. Als je een afbeelding wilt toevoegen die groter is, kan dat in principe gewoon. De forumsoftware zal dan een poging wagen het formaat van deze afbeelding terug te brengen tot maximaal 800x600 pixels.

Als je ervoor kiest een grotere afbeelding in te voegen, gaat dit wel ten koste van je maximale upload capaciteit. Het is dus aan te bevelen om zelf de afbeelding te verkleinen voordat je deze invoegt.

Dank je voor de feedback.. sommige afbeeldingen verkleinen is niet altijd een optie. Zoals je mss al gemerkt heb, ik gebruik dan de truk om de (grote) afbeelding als TXT up te loaden..

maak jezelf een gratis dropbox account aan voor echt grote afbeeldingen
en zijn vast nog 1001 nuttige zaken waar je het kan voor gebruiken

Dropbox? Ik heb mijn eigen web server waar ik gelijkwat kan droppen en publiek maken.. maar ik vind het systeem van attachments gewoon beter. Als mijn site (of Dropbox) verdwijnt, dan zijn al die links dood en dus waardeloos (om niet te zeggen irriterend voor de lezer). Daarom ben ik persoonlijk liever een fan van attachments. Ben al ietsje te veel dode links tegengekomen..

Tja, zo heb ik nog steeds afbeeldingen op mijn server staan waar ik 15 jaar geleden op Fok naar heb gelinkt... Alleen daarvoor hou ik die domeinnaam nog in stand :{

Back