Pakketverzend bedrijven en hun diensten

Ik heb een retourzending naar Amazon die niet getraceerd wordt bij m’n Amazon account via DHl

Ik heb gedoe met een Keystep pro naar Frankrijk via DHL.
Week geleden pakket verzekerd opgestuurd en stond al 3 dagen bij Colis Privé, da's hun verzendpartner in Frankrijk en bij track and track stond de boodschap dat het pakket niet afgeleverd kon worden ivm het het ontbreken van een securitycode?
Ik gebeld naar DHL maar telefonisch zijn ze niet meer bereikbaar alleen via de chatbot dus ik kwam niet verder en maar gebeld naar het pakketbedrijf in Frankrijk, nu afgesproken dat het pakket afgegeven kan worden bij een afgiftepunt een straat verderop en een mail gestuurd naar Sonovente waar de Keystep gekocht is of iemand zo vriendelijk wil zijn om het pakket even op te pikken.
Wel een zooitje zo bij DHL.
088-345 4399
088 – 0552 000

deze vind ik met google.

deze vind ik met google.
Dank je, het laatste nummer is niet meer in gebruik, ik heb gebeld met DHL en zij verwijzen naar de Franse delivery service dat die een security code er op moeten doen en de Fransen verwijzen naar DHL en zonder security code kan het niet gescand en afgeleverd worden.
Ik kreeg een mail terug van Sonovente dat ze het pakket niet van het pickup point kunnen afhalen dus nu is het wachten tot het terug naar Nederland komt.
Ik heb nog even gebeld met de Fransen en die zeiden dat na 8 dagen het pakket weer terug komt bij hun en dan gaat het weer naar mij dus ik denk dat over een week of twee ik het wel zal hebben.
Wel waardeloos, 3 weken bij elkaar vanaf de verzending t/m het terug ontvangen zo ongeveer en een paar tientjes voor niets betaald.
Ik ga het daarna maar een keer met UPS proberen.

Ik ben ondertussen nog geen steek opgeschoten met DHL.
Na onderzoek van ze zeggen ze dat vanaf 13 nov het pakket retour is maar al wat ik zie via de track en trace is dat het pakket nog steeds op het afgiftepunt in Frankrijk staat, ze doen er gewoon geen moer aan.
Pakket was na 5 dagen in Frankrijk op 4 nov en nu bijna eind van de maand dus nog steeds niets terug.
Ondertussen had ik een week geleden al een verzendlabel van Arturia toegestuurd gekregen om 'm op te sturen naar ze maar het is wachten tot de KSP terug is.
Ik heb 2 dagen geleden m'n rechtsbijstandsverzekering maar ingeschakeld, 'ns kijken of die DHL een beetje op gang kunnen helpen, wat een klotezooi.

Laatst gewijzigd:
DHL is een Januskop: enerzijds een efficiënte machine, anderzijds een onbetrouwbare chaos. Je weet nooit wat je kunt verwachten.

Ik probeerde een dikke week iets te kopen in Canada, maar de verkoper gaf aan dat de Canadese post in staking is. Gelukkig heb ik nog niets betaald. De staking is ondertussen al 2 weken bezig. Vorige keer duurde de staking 5 weken.
Aan de andere kant van de plas is het dus niet veel beter …

UPS is echt afhankelijk van de bezorgers.
Perfecte ervaringen toen ik nog in Arnhem woonde en daar mijn bedrijf had.
Meedenkende mensen, toen ik op vakantie heeft de vaste bezorger (in bruin mercedes busje) op ons industrieterrein een onverwachte levering gewoon in zijn bus laten liggen. toppie.

Maar nu in Ulft zijn het ingehuurde ZZPers die er een potje van maken. (witte busjes zonder opschrift)
Ik was zogenaamd niet thuis en de zending werd bij een afhaalpunt = familie Tokkie een wijk verder afgeleverd.
Slimme deurbel weet van niets, bewakingscamera's all over hier dus even de timelapse bekeken, nada
Dat gebeurde keer op keer en de communicatie met UPS is lastig....
TOT ik eindelijk een manager te pakken kreeg.
Opeens wordt alles weer braaf op de stoep gezet.

Ik vermoed dat de Tokkies ervoor betaald krijgen en de bezorger... euhm.. nee niet zo negatief denken... of toch?

enfin.

Postnl is een $%&^%^*&(* maar er loopt/rijdt hier een gozer rond die keurige de pakketen in de (niet in gebruik zijnde) regenton kiepert.
Houwe zo :-)

De Keystep Pro kwam gisteren terug nadat het vanaf 5 november in Frankrijk had gestaan, waarom het zo lang moest duren, echt geen idee want ze hadden gezegd dat het na 8 dagen weer retour zou gaan.
Na het weekend opnieuw proberen maar dan naar Arturia zelf en het label wat ik kreeg loopt via UPS, hopelijk gaat het goed komen deze keer.

Iets besteld op ali...
BTW wordt daar ter plekke al bijgeteld, netjes op factuur.
Maar postnl vond het nodig mij dat nog eens te laten betalen. 92 cent, plus nog eens 6 euro kosten
Bezwaar niet mogelijk, je pakje wordt gegijzeld met de dreiging het terug te sturen

Factuur gestuurd met bijlagen dat 't al betaald was.
antwoord "op mijn bezwaarschrift" je moet dat maar bij ali terug zien te krijgen.
PARDON??
Ten eerste, dit was een factuur aan jullie en geen bezwaarschrift.
Een factuur met ondersteunde bijlagen.
En dan dit, die 92 cent ga ik vrij zeker niet terugkrijgen van die chinees
Maar die 6 euro die jullie rekenen al helemaal niet

Maar nee er valt niet over te discussieren
Prima, jullie zoeken moeilijkheden, dan krijg je die,
Ditmaal hou ik het gewoon hier dagelijks in bij het frankeren tot ik het terug heb, plus MIJN administratiekosten.

EGGGGTTTTT
Volkomen van de pot gerukt zijn ze daar
En mevrouw de directeur strijkt er 1.330.000 salaris op. je echt.
Intussen is er zowat geen brievenbus meer te vinden, post wordt hier niet 1 maar 4 dagen te laat bezorgd.

Kleine kanttekening: 99pct van de Aliexpress bedrijven rekenen je wel "btw" aan, maar je betaalt er geen btw. Je betaalt gewoon...meer. Hoe kom ik tot die conclusie? Omdat ze doelbewust je als bedrijf geen correcte btw factuur willen geven. Ze weigeren steevast je btw nr te vermelden en sommigen censureren zelfs je bedrijfsnaam. Op die manier blijven zij dus uit de btw molen. En dat heb ik niet 1 keer maar iedere keer zo meegemaakt.

De standaard aliexpress factuur is als bedrijf ook onbruikbaar voor je btw facturatie.

Andersis het als je b2b op Alibaba koopt, dan zijn de facturen correcter.

De Keystep Pro kwam gisteren terug nadat het vanaf 5 november in Frankrijk had gestaan, waarom het zo lang moest duren, echt geen idee want ze hadden gezegd dat het na 8 dagen weer retour zou gaan.
Na het weekend opnieuw proberen maar dan naar Arturia zelf en het label wat ik kreeg loopt via UPS, hopelijk gaat het goed komen deze keer.

damn dat is wel echt lang, recent moest mijn osmose ook terug naar frankrijk voor reparatie en die was gewoon binnen 2 weken weer terug

wel blij dat ze daar geleerd hebben van slechte ervaringen, eerst gebruikte ze fed/fail ex, nu gebruikte ze dhl express

Iets besteld op ali...
BTW wordt daar ter plekke al bijgeteld, netjes op factuur.
Maar postnl vond het nodig mij dat nog eens te laten betalen. 92 cent, plus nog eens 6 euro kosten
Bezwaar niet mogelijk, je pakje wordt gegijzeld met de dreiging het terug te sturen

Factuur gestuurd met bijlagen dat 't al betaald was.
antwoord "op mijn bezwaarschrift" je moet dat maar bij ali terug zien te krijgen.
PARDON??
Ten eerste, dit was een factuur aan jullie en geen bezwaarschrift.
Een factuur met ondersteunde bijlagen.
En dan dit, die 92 cent ga ik vrij zeker niet terugkrijgen van die chinees
Maar die 6 euro die jullie rekenen al helemaal niet

Maar nee er valt niet over te discussieren
Prima, jullie zoeken moeilijkheden, dan krijg je die,
Ditmaal hou ik het gewoon hier dagelijks in bij het frankeren tot ik het terug heb, plus MIJN administratiekosten.

EGGGGTTTTT
Volkomen van de pot gerukt zijn ze daar
En mevrouw de directeur strijkt er 1.330.000 salaris op. je echt.
Intussen is er zowat geen brievenbus meer te vinden, post wordt hier niet 1 maar 4 dagen te laat bezorgd.

Staat er een zogeheten IOSS nummer bij (de btw-afdracht van) je bestelling? In dat geval wordt de btw van een leverancier van buiten de EU direct afgedragen aan de belastingdienst. Zou bij Ali zo moeten zijn.
Het kan zo zijn dat spullen die bij Ali zijn besteld direct door leveranciers worden verzonden die geen IOSS (import one stop shop) nr hebben. Komt ook voor dat er valse nummers worden gebruikt, maar onze belastingdienst maakt het niet mogelijk om dat zelf na te trekken.
Overigens verdient Postnl (of welk ander pakketbedrijf ook) hier niks aan, zij zijn verplicht het btw-bedrag af te dragen aan de douane/belastingdienst en hun administratiekosten moeten kostendekkend zijn. Voor bezwaar moet je ook niet bij Postnl zijn, vandaar dat die hiervoor geen klachtenregeling heeft. De belastingdienst gaat er bij de inning vanuit vanuit dat zij degene zijn met voorrang, dus als Postnl namens hen btw incasseert die al is betaald, dan moet de teveel betaalde btw bij de leverancier worden teruggevraagd. Kafka, kent u die?

Je kunt bij Ali een geschil starten, maar of je daar veel mee opschiet...

Staat er een zogeheten IOSS nummer bij (de btw-afdracht van) je bestelling? In dat geval wordt de btw van een leverancier van buiten de EU direct afgedragen aan de belastingdienst. Zou bij Ali zo moeten zijn.
Het kan zo zijn dat spullen die bij Ali zijn besteld direct door leveranciers worden verzonden die geen IOSS (import one stop shop) nr hebben. Komt ook voor dat er valse nummers worden gebruikt, maar onze belastingdienst maakt het niet mogelijk om dat zelf na te trekken.
Overigens verdient Postnl (of welk ander pakketbedrijf ook) hier niks aan, zij zijn verplicht het btw-bedrag af te dragen aan de douane/belastingdienst en hun administratiekosten moeten kostendekkend zijn. Voor bezwaar moet je ook niet bij Postnl zijn, vandaar dat die hiervoor geen klachtenregeling heeft. De belastingdienst gaat er bij de inning vanuit vanuit dat zij degene zijn met voorrang, dus als Postnl namens hen btw incasseert die al is betaald, dan moet de teveel betaalde btw bij de leverancier worden teruggevraagd. Kafka, kent u die?

Je kunt bij Ali een geschil starten, maar of je daar veel mee opschiet...
Ja echt Kafka maar aangezien ik gedocumenteerd een factuur heb gestuurd aan Postnl en die als bezwaarschrift met een standaardmailtje wordt afgewezen accepteer ik het dus niet.
Terughalen bij Ali... leuk idee idd
Maar denk je dat Ali die 6 euro van Postnl gaat betalen?

Ik heb DUIDELIJK en schriftelijk en onderbouwd met bewijsstukken aangegeven dat ze het moeten terugbetalen.
Het zal me een zorg zijn wie er de fout is ingegaan, IK verrek het om de dupe te zijn.

Ik verzend dagelijks tientallen pakketten en poststukken, inmiddels heb ik het dus ingehouden inclusief MIJN kosten.

Plak eens een postzegel teveel, nee daar hoor je nooit iets over.

Poststukken tot 50 cent waren altijd 2 postzegels
heb je een poststuk van 55 cent dan moet je nu niet 1 maar 2 postzegels bijplakken.. en dat doe ik gewoon niet.
Monopolistische dievenbende is het

Ik heb op 9 december een E-mu rom (Qrom1) gekocht in Perth.
Op donderdag 19 december was die in België, en sedertdien toont de status "In afwachting van douane-inklaring".
Dat zou normaal maar 1-2 (werk)dagen in beslag nemen, maximum 7.
Ondertussen zijn we 3 weken verder...

Dinsdagmorgen heb ik Bpost gecontacteerd. Er werd een dossier opgemaakt...
Na 2 dagen heb ik, afgezien van een automatisch bericht over het aanmaken van het dossier, nog niets vernomen van Bpost.
Ik begin stilaan te vrezen dat het pakje (100gr) verloren gegaan is in de drukte rond de feestdagen.

Maar ALS het pakje nog opduikt, dan mag ik ook nog eens (bovenop de invoertaksen), €39 betalen voor de 'behandeling' door Bpost :stupid

Back