Pakketverzend bedrijven en hun diensten

30pct is wel craycray slecht. Ik heb hier ook perfecte postnl ervaringen gehad de afgelopen weken, ik denk dat in mijn geval 1 bezorger niet deugt.

1762603261577.png

1762603273135.png

1762603286438.png

Ik had afgelopen week een elektrische cello besteld bij Thomann, maar ik ontving een puzzle in de post. Aan de verpakking was niet veel te zien. Ben benieuwd wie hier de schuld van gaat krijgen (kan mij verder niet zoveel schelen zolang ik mijn geld maar terugkrijg).

Heeft iemand het telefoonnummer van de klantenservice van PostNL?
Ik heb online een verzendlabel gekocht: wel betaald, maar geen label ontvangen. Via hun chatbot Daan kom ik geen steek verder dus ik wil graag even een echt mens spreken.

Dank alvast!

Heeft iemand het telefoonnummer van de klantenservice van PostNL?
Ik heb online een verzendlabel gekocht: wel betaald, maar geen label ontvangen. Via hun chatbot Daan kom ik geen steek verder dus ik wil graag even een echt mens spreken.

Dank alvast!
Als je tijdens kantooruren chat, kun je ‘ik wil een medewerker spreken’ typen om Daan te bypassen. Werkt bij vrijwel al dat soort diensten.

Ssst, niet doorvertellen! Het hele idee achter dat systeem is dat je géén kostbare mensen te spreken krijgt. Dat efficiënte ontmoedigingsbeleid help je nu mooi om zeep ;-)

Had laat in de middag nog gekeken voor een statusupdate, maar geen beweging te zien in een pakket van DPD op hun website. Rond 18.00 uur hoor ik de deurbel, ik zie op weg naar de voordeur door het raam van de woonkamer nog net de bezorger in z'n busje springen en als een ware Max Verstappen vol gas de straat uitrijden. Het pakket lag voor de deur. Nu was ik toevallig thuis, maar dat is niet altijd zo. Dan had het daar maar gelegen.

Ik had gister dat ik een pakketje aanmaakte (brievenbus met T&T) en max 2000gram koos.. toen ik eenmaal afgerekend had zag ik tot max 500gram staan..
Postnl. Iemand dit al meegemaakt? Pakket is dus net boven de 500gram dus krijgen we weer gezeik natuurlijk..

Ja hoor weer wat luchtpost. Had makkelijk in een enveloppe verstuurd kunnen worden. Maar nee grote bus van DPD voor de deur met doos vol lucht en een piep klein zakje met wat condensators die ik had besteld. Waarde artikel 0,78 verzend kosten 5,74.

Attachments

• P1340859.JPG
    P1340859.JPG
    131,8 KB · Bekeken: 85
Voor het eerst iets gekocht in Italië, en het pak wordt verstuurd met ‘BRT’ (Bartolini). Na 7(!) dagen is het pak al van Rome tot in Milaan geraakt (minder dan 700km). Aan dit tempo verwacht ik het pak binnen een tweetal weken te hebben. :P

Je hebt van die hele goedkope verzendopties die van hub naar hub gaan waardoor het heel lang duurt. Onlangs had ik een plaat besteld uit Berlijn die met 'cheapo' DHL kwam, en die heeft er bijna 2 weken over gedaan terwijl 'standaard' DHL vanuit Duitsland normaal binnen 1-2 dagen levert.

@Nap: was misschien een samenwerking van Thomann met Ikea.
Zat er geen inbussleutel bij?

Voor het eerst iets gekocht in Italië, en het pak wordt verstuurd met ‘BRT’ (Bartolini). Na 7(!) dagen is het pak al van Rome tot in Milaan geraakt (minder dan 700km). Aan dit tempo verwacht ik het pak binnen een tweetal weken te hebben. :P
Het pak is dan toch nog relatief snel geleverd. Vanmorgen was er een email, met de melding dat het pak "tussen 12:36 en 13:36" zou geleverd worden.
Gelukkig was ik thuis, anders hadden ze het pak waarschijnlijk gewoon voor de deur gedropt.

Volgens de tracking was het pak vannacht in Oirschot (Eindhoven) aangekomen, en stond het ondertussen al in Sint-Niklaas (dus ze waren vannacht ons dorp voorbijgereden :P )
Grappig was ook dat, exact 2 uur NADAT het pak geleverd was, er een bericht was van Ebay, dat het pak 'binnenkort' zou geleverd worden :)
"Vijgen na Pasen", heet dat...

Enfin, eind goed, al goed. Het heeft in het totaal 11 dagen geduurd om een pak van (iets ten zuiden van) Rome naar België te sturen.

Back