Documentaire Vara over house (+/- 1991)

- -

Ouwe rot
Origineel geplaatst door Soundtrooper
Ik kwam lang geleden ('91 of '92 denk ik) Gert van Veen van Quasar tegen in de 013 in Tilburg. Ze hadden daar net opgetreden (ten tijde van dat underground-hitje "Seven Stars" met die strakke/vette bas erin).

Affijn, ik had enkele weken daarvoor een documentaire over de opkomende house-cultuur gezien (VPRO) waarin Eric Cycle (ander Quasar-lid) een Prophet 5 had laten zien, zo van: hier halen wij onze vette bassen uit !.

Op het podium was er echter geen Prophet te bekennen. Dus ik vragen aan Gert: "hee, waar is die Prophet nou ?"
Hij: "hoezo, Prophet ? Die bassen komen uit de Korg 707 !". Bleek dus dat je daar met wat getweak best vette geluiden uit kan halen....

ah Vara's Impact documentaire over het fenomeen "House" in 1991 heb ik op video !
Dano op een W30 aan t werken, 100% Isis als partygangster/huppelkutje van 14 jaar elk feest bezoeken

Origineel geplaatst door Phase
ah Vara's Impact documentaire over het fenomeen "House" in 1991 heb ik op video !
Dano op een W30 aan t werken, 100% Isis als partygangster/huppelkutje van 14 jaar elk feest bezoeken

Ah, het jaartal had ik ongeveer goed ;)
Alleen was het geen VPRO maar de Vara 8o)
En wat die gast zei over die Prophet 5 klopt vast ook niet helemaal ?? Tis ook al zo lang geleden :D

Origineel geplaatst door Phase

Wauw jij hebt het gewoon op video,, damn ik zou mijn linker testikel willen geven om hem nog een keer te zien. Kan je m niet ff capturen en online zetten ofzo?????

Origineel geplaatst door bobaphat
Wauw jij hebt het gewoon op video,, damn ik zou mijn linker testikel willen geven om hem nog een keer te zien. Kan je m niet ff capturen en online zetten ofzo?????

Ja, ik zou'm ook heel graag nog 's willen zien (maar met behoud van beide ballen :bekdicht: )

Dano's pa die zit te vertellen over de zware bassen uit Dano's installatie....iets van "het huis dreigt de straat uit te drijven op een fundament van bastonen" of zoiets leips....:D

Yep,

die heb ik ook nog op video...
Met Gert van Veen, Jeroen Flamman, DJ Per en nog wat anderen die uitleggen wat house is in een kroeg...allerlei beelden van illegale house-partys bv onder de ringweg A10 enzo!...Dano die draait op de radio etc etc...

Het was 1992 volgens mij....aaaaaahhh jeugdsentiment!:okdan:

Origineel geplaatst door Bass
Yep,

die heb ik ook nog op video...
Met Gert van Veen, Jeroen Flamman, DJ Per en nog wat anderen die uitleggen wat house is in een kroeg...allerlei beelden van illegale house-partys bv onder de ringweg A10 enzo!...Dano die draait op de radio etc etc...

Het was 1992 volgens mij....aaaaaahhh jeugdsentiment!:okdan:
zijn dat die stukkies dat Flamman praat over de punkscene en Per het heeft over dat sommige mensen graag viool spelen voor hun vrouw en dat hij dat met z'n synthesizertje doet?
en over dat er zo weinig zuurstof onder A10 was dat aanstekers niet meer wilden branden? en dat je Dano op zijn kamertje zag draaien en het had over dat het publiek hem "klote dano" noemde terwijl ma en pa des dano's beneden vertelden dat het huis soms net op een dierselmotor van een schip leek?

:smeris: Geknipt uit de thread over ondergewaardeerde synths. :smeris:

Zou iemand die documentaire kunnen digitaliseren? :D Bij mij is die helaas verloren gegaan door een slechte videotape. =(

dat zou geweldig zijn! een vriend van mij heeft allemaal vette video- en encoding stuff, die wil vast wel een VHS bandje highquality maken en encoden naar divX of MPEG ofzo

Origineel geplaatst door olafmol
dat zou geweldig zijn! een vriend van mij heeft allemaal vette video- en encoding stuff, die wil vast wel een VHS bandje highquality maken en encoden naar divX of MPEG ofzo

Ja, dat zou wel cool zijn. Desnoods heb ik nog een redelijk goede kopie op video van die documentaire. Dano aan de slag met de W30 van Melle, welke dus nu bij mij staat***. Was voor het maken van die singel "Ohhh Shit" op een sublabel van Go Bang Records. En verder Jeroen, Per etc.... tjonge man, jeugd-sentiment idd.

*** Melle, kom je um ooit nog eens ophalen?

Origineel geplaatst door 6 trak
en over dat er zo weinig zuurstof onder A10 was dat aanstekers niet meer wilden branden?

Ja, dat was idd. in die docu.
Weet ik na al die jaren enindelijk waar ik die hersenbeschadiging aan overgehouden heb.

O nee, ik was er niet bij.....:confused:
Weettikutnogsteedsnie.......8D

Origineel geplaatst door shortwave
Ja, dat zou wel cool zijn. Desnoods heb ik nog een redelijk goede kopie op video van die documentaire. Dano aan de slag met de W30 van Melle, welke dus nu bij mij staat***. Was voor het maken van die singel "Ohhh Shit" op een sublabel van Go Bang Records. En verder Jeroen, Per etc.... tjonge man, jeugd-sentiment idd.

*** Melle, kom je um ooit nog eens ophalen?

volgens mij heb ik die plaat. als iemand de documentaire wil digitaliseren, graag ! iemand die net als ik in Nijmegen woont is het makkelijkst

Ik wil t desnoods ook doen hoor.
Heb dat vaak voor mijn werk gedaan, kan dat zo thuis doen,
ik woon alleen omgeving Hoorn, Purmerend.
Laat maar even weten....

Heb de documontaire ook in het verleden gezien,
zou m zeker nog eens willen zien.

Michael.

Enkele replies hierboven vertelde Shortwave dat 'ie nog een redelijke goeie kopie heeft.....

Origineel geplaatst door Soundtrooper
Enkele replies hierboven vertelde Shortwave dat 'ie nog een redelijke goeie kopie heeft.....

Ik HOOP dat ik nog een goede kopie heb, want je weet hoe dat gaat met tien jaar oude videobanden....

sneeuw en ruis :(

Ik zal um binnenkort eens opzoeken op zolder.

Origineel geplaatst door trash
Beetje duffe docu was dat,house gewoon uit je dak geloof ik dat die heete.
Met de eerste voetbal housers

neee joh lache was die , de tijdgeest !:dj: :dj: :dj: :dj:

Origineel geplaatst door shortwave
Ik HOOP dat ik nog een goede kopie heb, want je weet hoe dat gaat met tien jaar oude videobanden....

sneeuw en ruis :(

Ik zal um binnenkort eens opzoeken op zolder.
mpeg van draaien a.u.b... altijd loik om te showen aan de 'nieuwe generatie'...

de eerste tekenen van de house-vergalling in beeld, matten, snorren en k****r joduh roepend voetbal volk...

zo en nu jullie weer...

Back