Vraag over negeerlijst

conso

Fold it
Klopt het dat wanneer leden die je op je negeerlijst hebt geplaatst je een pb sturen, geen 'notificatie' krijgen dat hun bericht niet kan worden afgeleverd in de mailbox van de geadresseerde? En het bericht tegelijkertijd wél als verzonden in hun 'outbox' terugzien?

Zo ja, is het inbouwen van een 'niet mogelijk om dit lid een pb te sturen omdat je op zijn/ haar negeerlijst staat' technisch complex, of is er een andere reden voor dat dit niet geïmplementeerd is?

:okdan:

Last edited by a moderator:
Ter verduidelijking: ik hoop op een antwoord van een moderator.

Geen idee, dat zouden we moeten testen. Het is overigens zo dat het forum gebruik maakt van standaard in vBulletin aanwezige functionaliteit en dat zaken inbouwen dus niet echt aan de orde is.

Mocht dit dus zo werken is dat een beperking/tekortkoming van de versie van vBulletin die op dit moment in gebruik is. De upgrade zal hier dan mogelijk verandering in brengen, mits vBulletin dit ooit heeft opgelost.

Het is logisch dat de verstuurder geen notificatie krijgt, de pb is immers wel aan je verstuurd en je hebt hem ook ontvangen alleen zie je dat bericht niet omdat je die persoon negeert.

Zo had ik ooit 1 bericht in mijn inbox terwijl die leeg leek te zijn, er zat echter toch echt 1 bericht in nog, van iemand die op mijn negeerlijst stond zo bleek.

Geen idee, dat zouden we moeten testen. Het is overigens zo dat het forum gebruik maakt van standaard in vBulletin aanwezige functionaliteit en dat zaken inbouwen dus niet echt aan de orde is.

Mocht dit dus zo werken is dat een beperking/tekortkoming van de versie van vBulletin die op dit moment in gebruik is. De upgrade zal hier dan mogelijk verandering in brengen, mits vBulletin dit ooit heeft opgelost.

Dank voor de toelichting! Dan is het waarschijnlijk niet geimplementeerd in de versie die nu gebruikt wordt.

Is het niet makkelijker om gewoon te vragen aan die persoon of hij/zij jou met rust kan laten? Als daar geen gehoor aan word gegeven is dan niet de volgende stap om er een moderator bij te betrekken? Ik bedoel als jij netjes vraagt of je met rust kan worden gelaten omdat je geen zin hebt aan een pb dan is het toch gewoon het fatsoen om daar gehoor aan te geven? Werkt dat niet...dan kan een moderator denk ik wat meer indruk achter laten bij die persoon dmv een tijdelijke/permanente ban?

Het is logisch dat de verstuurder geen notificatie krijgt, de pb is immers wel aan je verstuurd en je hebt hem ook ontvangen alleen zie je dat bericht niet omdat je die persoon negeert.

Zo had ik ooit 1 bericht in mijn inbox terwijl die leeg leek te zijn, er zat echter toch echt 1 bericht in nog, van iemand die op mijn negeerlijst stond zo bleek.

Dat is inderdaad precies hoe de huidige ignore list werkt. berichten worden gewoon verzonden en geplaatst, maar aan het zicht onttrokken voor degene die de owner op ignore heeft gezet. Dat werkt voor PB's dus op dezelfde wijze als voor posts op het forum.

Met de huidige software kunnen we er dus niet voor kiezen om bepaalde niveau's van contact te creëren, zoals dat bij social media op dit moment wel vaak het geval is.

Dank voor de toelichting! Dan is het waarschijnlijk niet geimplementeerd in de versie die nu gebruikt wordt.

Nou, het is niet zozeer dat het niet is geïmplememteerd, maar meer dat het überhaupt niet beschikbaar is.

...
Nou, het is niet zozeer dat het niet is geïmplememteerd, maar meer dat het überhaupt niet beschikbaar is.

Mijn vraag gaat enkel over pb's van gebruiker naar gebruiker. In threads kun je duidelijk zien dat er een 'niet zichtbare post' is van een gebruiker wiens bericht je niet te zien krijgt, tenzij je het bericht alsnog openklapt.

Een bevriend forumlid vertelde me dat er een door mij al jaren geleden op de negeerlijst geplaatst lid me nog altijd met regelmaat pb's schijnt te sturen. Met de hoeveelheid holle kreten in zijn posts en pb's was ik al heel lang geleden klaar. Wat mij betreft mag -ie weten dat ik zijn berichten niet eens in mijn berichtenbox krijg. Aan de andere kant is het ook wel een grappig beeld dat in je hoofd verschijnt van iemand die z'n geratel maar in pb's blijft hengsten, terwijl ze nooit 'bezorgd' worden ;)

Ik begreep uit de post van Acidfever dat het in de nieuwere versie van vBulletin mogelijk wel geimplementeerd zou kunnen zijn. Ontstaat hierdoor nu de verwarring, of weet de Dr. meer, en zit het ook niet in de nieuwere vBulletins?

Laatst gewijzigd:
Ik begreep uit de post van Acidfever dat het in de nieuwere versie van vBulletin mogelijk wel geimplementeerd zou kunnen zijn. Ontstaat hierdoor nu de verwarring, of zit weet de Dr. meer, en zit het ook niet in de nieuwere vBulletins?

De Dr weet zeker niet meer :). Mijn post was een reply op je vraag en betreft dus alleen de huidige versie. Wat een eventuele wellicht misschien en mogelijk te implementeren nieuwere versie van VB wel of niet biedt, durf ik niet te zeggen.

:okdan:

(Ik begrijp nu pas dat de v in vBulletin voor vintage staat. Niks mis mee!)

De Dr weet zeker niet meer :). Mijn post was een reply op je vraag en betreft dus alleen de huidige versie. Wat een eventuele wellicht misschien en mogelijk te implementeren nieuwere versie van VB wel of niet biedt, durf ik niet te zeggen.

Back