Tascam M-2524 (of andere met 16 of meer kanalen)

Status
Please reply by conversation.

MVMNT

Stamgast
Dag leden: mijn geliefde M-208 wordt me stilaan te klein en daarom ben ik op zoek naar een uitgebreidere Japanner :)

Ik ben intussen lekker gewend aan de sound (met de M-208 als enige mixer weet ik natuurlijk ook niet wat ik mis) en voorlopig wil ik geen +1000€ aan een mixer uitgeven.

De M-2524 lijkt mij perfect qua routing mogelijkheden (8 sub outs rechtstreeks op geluidskaart aangesloten), maar ik hoor ook eens graag wat jullie zouden aanraden qua analoge boards.

Fostex 820. Heerlijke EQ.. :) Is wel iets noisier dan de andere Fostex die ik heb (2412).
De Tascam M208 ken ik niet maar heb wel een Tascam M320 en die is ook niet bepaald echt heel stil.

Je ziet die Fostexen regelmatig op MP te koop.

fostex-820-279974.jpg

Wauw je Tascam is ook een mooie! Fostex ziet er ook leuk uit voor elektronica, maar een beetje weinig send/return mogelijkheden naar mijn goesting :)
Tascam M-25XX hebben 4 sends en 2x stereo return, 2x mono return. Zo zou ik mn Boss RE-20 of zeker de TC Hall Of Fame in stereo kunnen gebruiken

Ik heb trouwens een Fostex 280 4-track die ik een tijd lang als submixertje gebruikte, maar die is ook erg noisy. Vooral wanneer mijn Launchpad Mini aangesloten is, geeft die ook een vervelende digitale noise (eveneens met mn tascam)

Dat van die Launchpad mini lijkt meer op n aardlus-achtig probleem. Het kan wel ontstaan als je je geluidskaart op een mixer aansluit.. maar meestal wordt het dan veroorzaakt via iets wat weer midi krijgt en ook op de mixer aangesloten is. maar ken je setup natuurlijk voor de rest niet.

Qua mixer had ik begrepen dat je van een Tascan 208 kwam, die heeft ook niet zoveel auxen toch? Eigenlijk maar 1 want de foldback is pre-fader geschakeld en voedt dus onafhankelijk van de fader instelling de aux.

Als je meer auxen wilt zou je ook kunnen kijken naar de 1600 serie. Deze heeft ook 6 auxen. Er is ook n meterbrug voor, leuke desk ook. Qua EQ gelijk aan de 208. 3 banden met n sweep op t mid.
Ik heb er zelf n 16 kanaals versie van, klinkt zeker niet verkeerd. :)

m1600.jpg

Er staat trouwens wel n 2516 op MP.. weet niet of je die al had gezien?
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-...51fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr&pos=25

Die 2516 had ik al gezien, maar als ik dan toch een upgrade doe, wil ik liever meteen wat meer ingangen.

Ik heb op dit moment ook een Soundcraft Delta SR 24 channel (waarvan 6 stereo ins) in het oog voor dezelfde prijs. Die is natuurlijk UK made.. Misschien wel beter?

Ik had het inderdaad gewoon moeten verwoorden als een aardingsprobleem. Maar weet niet wat ik anders kan doen aan mijn setup: ik heb twee usb hub's met voeding waar oa. de Launchpad Mini en een aantal synths/modules met usb op aangesloten zijn. Ook nog een 5 I/O Icon Midi interface voor de ouderwetse gear. Mijn geluidskaart is een Motu Ultralite MK3 die via firewire aangesloten is + zijn eigen voeding in het stopcontact. Mijn M-208 komt met de 4 subs en master out binnen op mijn geluidskaart. Maar de noise is er zelfs met alle inputs dicht. Wordt ook luider naarmate er meer van de oppervlakte van de Launchpad licht geeft (instrument mode, controller mode..)

Status
Please reply by conversation.
Back