Klikkende Prodigy

Albert JX10

Ingeburgerd
Dag forumleden,

Ik ben druk met de reparatie van een Moog Prodigy. Het volgende probleem doet zich voor. Bij het loslaten van een toets klinkt een irritante klik. Dit gebeurt wanneer de VCA sustain openstaat of de toets wordt losgelaten zolang Decay niet volledig is afgerond, m.a.w., zolang de VCA envelope niet naar 0 is gekomen en de toets wordt losgelaten. Het gaat dus niet om de inschakelklik die met VCA balance wordt weggeregeld. Een elco probleem heb ik inmiddels al uitgesloten. Heeft iemand een idee?

ik heb het ook een kleinbeetje. wel irritant ja. als ik het volume tot max 25% opschroef heb ik het niet.

Het ontstaat wanneer de toets wordt losgelaten voordat de VCA env generator zijn hele cyclus heeft afgemaakt.

Als het ik de toets loslaat voordat Decay is afgemaakt klinkt de klik. Ook wanneer ik Sustain open heb staan en de toets loslaat. MadR, vandaag ga ik de tant. caps vervangen in het Decay circuit.

Ik had verwacht dat mijn bestelde Tants gisteren zouden binnenkomen.....niet dus. Dat zal dan maandag worden denk ik.

Na de vakantie snel naar de kleuterschool. Daar zullen ze dat wonderkind wel even vertellen dat klikken niet mag.

Probeer de connector van het keyboard eens om te draaien, waarschijnlijk is het dan opgelost.
Veel dank voor deze tip. Hiermee is het probleem idd totaal verdwenen. Ik ben een blij mens :)

Back