mc909 correct aansluiten

Alexandre Redwood

Back in town
okay komt ie. heb een mc909.. aangezien ik nu bezig ben met een complete studio renovatie, en alles de deur uitgeschopt heb behalve de 909. wil ik deze standalone aansluiten op mijn pc met audigy geluidskaart.

nu gaat dit dus... ik heb nuendo 2.0 hij neemt wel op als ik speel.. maar als ik daarna wil afspelen gaat er wel een lampje branden bij nuendo.. maar de 909 doet niets.

kan verschillende midi out poorten selecteren bij nuendo. maar niets baat.. wat doe ik fout

zoals ik zei. heb ik alles weggedaan. incl wat oudere versie van cubase... nu is mijn nieuwe studio plus lokatie.. specs plaats ik later wel eens.. eind november klaar. maar wou graag een beetje doorpielen met de 909.... nuendo is het enigste pakket wat ik nog heb liggen.. en die kan ook midi

ik krijg hoofdpijn! =( :confused: :confused:

bedoel dus dat my nuendo het output signaal metertje beweegt. dus is output... maar er komt niets binnen op de 909.. nu kan je dit ook niet zien op de 909. handleiding en faq wordt ik ook niets wijzer uit

rustig maar olaf .. het komt wel goed ...

en agressor .. wat doe je fout ?
tja dat kan zoveel zijn .. misschien kan je iets duidelijker zijn
kan je mc909 met een simple keyboardje via midi wel aansturen ?

yep.. als ik een keyboard pak. kan ik hem zonder problems aansturen.. geluid gaat dan netjes naar mijn mixer. en alles verloopt goed. sluit ik de midi in van de pc op de midi out van de 909 en vice versa en begin met recording in de sequencer noteerd ie netjes de noten. speel ik ze daarna af hoor ik niets

Origineel geplaatst door agressor
yep.. als ik een keyboard pak. kan ik hem zonder problems aansturen.. geluid gaat dan netjes naar mijn mixer. en alles verloopt goed. sluit ik de midi in van de pc op de midi out van de 909 en vice versa en begin met recording in de sequencer noteerd ie netjes de noten. speel ik ze daarna af hoor ik niets

misschien moet je de mdi out van de pc ook met de midi in van je mc909 verbinden?

maar blijft de vraag: waarom gebruik je niet de mc909 sequencer om mee te sequencen? je hebt dat ding toch nie gekocht als een veredelde sampler en synth hoop ik ? ;)

mmm ik denk toch dat je alles nog effe goed moet nalopen qua GELIJK midikanaal, midi in/output e.d.
want hij zou het zo wel moeten doen ( ik werk niet met nuendo en weet er de ballen van)
maar de meeste sequencers werken hetzelfde als het over simpel midi opnemen en afspelen gaat

er kan nog van alles fout zitten qua midifilter in nuendo of je midikaart .. maar daar kan niks over zeggen
je mc909 moet denk ik wel goed staan nu

Origineel geplaatst door agressor
. sluit ik de midi in van de pc op de midi out van de 909 en vice versa************* dus die had ik al aangesloten...

ik gebruik die 909 op twee manieren... thuis in de studio heb ik liever cubase als sequencer omdat die gewoon veel meer mogelijkheden heeft. en ook nog eens veel makkelijker werkt.. bij een live set.of dj set. gebruik ik hem standalone. en gebruik ik de interne sequencer.

maar goed. had hem dus eerst aangesloten op een midex 8 en toen had ik geen problemen. en 2 a 3 maanden niet zoveel doen heb ik ook geen zin in. dus wilde hem daarom graag op de pc...

Rare week als het om dit soort vragen gaat. Mja, wel lastig.
Maar Nuendo 2 zul je nog niet zo lang hebben, wellicht handig om stapje voor stapje alle dingen ff te checken?
Had je toevallig al de handleiding gechecked. En gekeken of je midi verstuurd ontvangt enzo?

zei ik nuendo 2,, bedoel 1.2 excuus.
heb inmiddels ook cubase geprobeerd, en daar het zelfde probleem.... er moet toch iemand zijn met een 909 die weet hoe het moet....

handleidingen nagekeken.... alles staat bij mijn weten zoals het hoort.

midi in staat op sb-audigy midi poort
midi out staat ok sb-adigy midi poort (ik heb 2 poorten midi poort 1 en midi poort 2, kan ik veranderen maar blijft niet werken)

alles gaat goed naar de 909... de 909 op zowel op master. als remote ingesteld... sync aan. als ik op mijn mc909 op rec druk. begint ie netjes nuendo op recording te spelen... ik speel een paar basjes... hij noteerd de streepjes en stipjes bij nuendo. ik druk op play. bij nuendo gaat zo equiliser balkje omhoog en naar beneden op de maat mee. maar geen geluid!

En hoe zit dat met je midi kanalen?
Hoe staat die in nuendo ingesteld en op op je MC?

Maar je hoeft je geen zorgen te maken of wij het niet weten hoor. ;)

Back