Nieuwe track (moet nog verder uitgewerkt gaan worden)

Ben gisteravond weer bezig geweest met de songtrack en ik moet zeggen dat ik weer een stap verder ben.
Heb een aantal punten veranderd en dit heeft echt (voor mijn gevoel) voor verbeteringen gezorgd.
Zang kan nog wel iets beter (ook in de mix) en daar wil ik zeker nog aan gaan werken.

Ben zeer benieuwd naar reacties, adviezen, tips etc.

Attachments

• Try-14 - 2.mp3
    3,4 MB · Bekeken: 59
Ben gisteravond weer bezig geweest met de songtrack en ik moet zeggen dat ik weer een stap verder ben.
Heb een aantal punten veranderd en dit heeft echt (voor mijn gevoel) voor verbeteringen gezorgd.
Zang kan nog wel iets beter (ook in de mix) en daar wil ik zeker nog aan gaan werken.

Ben zeer benieuwd naar reacties, adviezen, tips etc.

gedurft door het zelf te zingen.... Het nummer klinkt wel erg depri. Het is geen plaat die je in de auto opzet op weg naar een feestje :)

dit vind ik zelf een mooi voorbeeld van subtiel vocoder gebruik.. Erg vette plaat:

Vanaf 1.50 hoor je hem onder de zang van het refrein..

Ik vind dit toch wel een verrassende ontwikkeling. Ga zo door!
Okee, de zang is niet helemaal zuiver en ook nogal eentonig omdat de tekst telkens op dezelfde manier op de muziek past. "I would like to sliiii-hiiii-de" (?) Die lange noten zijn erg moeilijk om mooi te zingen en als het aantal lettergrepen zou variëren wordt het minder zeurderig. Het past nu te netjes. Vind ik. Met meer overtuiging zingen zou ook helpen, het klinkt nu tamelijk futloos (sorry). Je kunt beter denk ik (en een echte zanger zou het flink omhoog tillen).

Ik durfde het eerder niet te noemen maar ik moet ook bij deze versie op een of andere manier denken aan dat one hit wondertje van Mistral.

Fijn dat je telkens een nieuwe versie post. Leuk om te volgen. :okdan:

Dit wordt voorlopig echt de laatste keer dat ik weer een nieuwe versie plaats, aangezien ik ook nog met andere tracks bezig ben etc.
Tevens wordt het herhalingsgevaar anders ook te groot wellicht hiermee.

Heb het tempo weer opgehoogd en meer power aangebracht in de zang.
Had zelfs nog een distortion eroverheen gehaald, maar deze heb ik bij nader inzien toch maar weer weggelaten.

Attachments

• Nova fly.mp3
    3,9 MB · Bekeken: 70
Ik heb niet de hele discussie van begin tot eind gevolgd, maar alleen de meest recente post. Ik moet zeggen dat je wel een prettige stijl hebt. Aan de mix valt nog wel iets te verbeteren verwacht ik, maar het sfeertje spreekt me heel erg aan.

Dat vocoder geluidje klinkt lekker gaar. :D dat heeft wel wat.. Bij die break klopt het niet helemaal voor mijn gevoel. Ietwat vreemde overgang. En de percussie mag ook wat netter afgewerkt worden naar mijn idee. :) bijvoorbeeld wat lichte reverb en/of delay erop. Bij die harde beat hoor ik veel laag, maar ook wat te grof. Als je daar je EQ veel in het laag hebt, kan het soms helpen wat frequenties omlaag te doen met de Q lekker extreem aangedraaid... sweetspotten dus. Maar das wel precisiewerk. Kun je iig leuke effecten mee krijgen in het laag.

Het nummertje heeft wel wat, beetje depri inderdaad. Vind de vocoder persoonlijk iets te overmatig. Maar het maakt de track toch ook weer interessanter. Oftewel, beetje mixed feelings bij deze track. Bij 3 minuten komt er een sweep doorheen, die is lekker zeg!

Back