Hoe verder met deze track?

Tja . . . je hebt je naam ook al niet mee. Maar trek je er niets van aan. Het hoeft niet altijd maat tikken of drums te hebben. Maar het lijkt wel of er hier en daar twee toetsen naast elkaar worden ingedrukt. Maar het is zeker niet overal hetzelfde.

Laatst gewijzigd:
De track is geupdate naar de nieuwste versie. Instrumentkeuze is beter, en het tweede deel is goed uitgewerkt. Het piano-achtige geluid dat om ongeveer 2:01 begint wordt later zang.

Iemand nog commentaar / feedback?

Hoi Kwalman, Ik wilde eerst beginnen met de oude versie nog eens te horen en te luisteren en zien wat ik daar toen ook alweer over schreef. Maar die eerste versie is dus verwijderd. Geeft verder niet. Dan maar gelijk naar de nieuwe versie. Het is echt een leuk stuk muziek geworden. Klinkt voor mij heel aangenaam in de oren. Met dat stuk dat later zang wordt, zoals je schrijft, bedoel je waarschijnlijk een koor-achtig geluid. Kan je zelf niet zingen? En daarmee kom ik gelijk op het enige kleine kritiek puntje. Maar dat heeft ook alles met je mogelijkheden te maken. Als het niet kan, dan houdt het sowieso op.
Ik vind de klanken te veel typische keyboard klanken. Van die standaard presets. Ik zelf geef de voorkeur in elektronische muziek aan echt elektronische klanken. En daarmee bedoel ik dat het geen imitaties zijn van akoestische klanken. Dus daar zou ik in dit geval nog aan werken als je die mogelijkheid hebt. Maak zelf je eigen klanken, of gebruik klanken die echt elektronisch klinken. Uitzondering is voor mij de piano, want dat is een toetseninstrument. Met marimba of percussie heb ik ook niet zo veel moeite. Die zijn op een toets ook goed na te doen. Maar vooral strijk / snaar instrumenten en orkesten en dergelijke klinken als je ze op toetsen speelt bijna nooit echt realistisch. Of je moet wel van hele goede huize komen om die instrumenten realistisch op toetsen te imiteren.
Tenslotte mag je in de mix nog proberen of je de klanken qua volume niet wat meer in verhouding kan krijgen. Sommige knallen er wel erg uit.
Maar als totaal conclusie mag je zeker best tevreden zijn. Ik vind het muzikaal wel echt een mooi stuk muziek. En een mooie mysterieuze sfeer. Dus de volgende keer als je weer met iets nieuws komt, heb je gelijk al bij voorbaat mijn aandacht.
Succes met je muziek.

Groeten Rob

Hoi Rob,

dank voor je uitgebreide reactie. Ja, standaard presets, daar heb je gelijk in, hoewel niet helemaal. Ik moet bekennen dat het zelf maken van geluiden nog behoorlijk onontgonnen terrein voor me is. Wel heb ik in deze track 1 zelfgemaakt synthgeluid (mijn eerste zelfgemaakte: de vaak hoge, jengelige synth die veel in het laatste deel zit, en die bewust nogal toononvast is). Doel je vooral op de instrumenten die voor orkest moeten doorgaan, of ook op de synths/pads in deel 2?
Ik zal hier sowieso meer naar kijken, en dingen mee uitproberen. Nuttige tip.

En ja, inderdaad, het afmixen moet nog wat gebalanceerder. Ik heb dat wel al in grote lijnen gedaan, maar steeds met het idee erbij dat er nog vocals komen, en dat het dan nogmaals moet.

groet, dank, Kwalman

De track is nu af. Maar er is natuurlijk altijd nog commentaar en suggesties voor verbetering mogelijk.

Ik heb zang toegevoegd, en het laatste stuk nader uitgewerkt.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

Dit lijkt me al een stuk beter dan de vorige keer. Er zit wat meer maat in. En de wat orchestrale gedeeltes bevielen me ook wel beter.
Tussendoor nog wat gemèkker als zijnde dat er iets gebeurd. Het zou best kunnen zijn dat juist de onherkenbaarheid van elke melodie juist het knappe van alles is.
🐐De geit mag blijven. :D ;) . . . . 🐏 🐈

Back