[hardcore] Empty Minds - Criminal

dj.wexx

Stamgast
Ik werd door iemand hier naartoe gestuurd om deze track te posten, omdat hier nogal wat hardcore producers en "hardcore-minded people" schijnen te zitten, dus vandaar deze track...

Titel: Criminal
Lengte: 3.32 (tot nu toe)
Bitrate: 160 kbps
Software: Fruityloops 4.1 of VST(i)'s
Hoe lang aan gewerkt: ongeveer 6 tot 8 uur
Link: http://www.deadmurder.com/show.php?pk=2059

Normaal produceer ik samen met een goeie vriend van me, maar dit keer heb ik het heft maar weer eens in eigen hand genomen en ben maar eens in m'n eentje aan de slag gegaan, met dit als resultaat.
Hij is nog wat kort, maar wilde graag eerst jullie reacties horen, om te beslissen of het wel zo goed is als ik zelf denk dat het is en of het het dus wel waard is om hier mee verder te gaan...

Alvast bedankt voor jullie feedback!

PS.: Luister niet teveel naar dat zinnetje aan het einde van het nummer, ik was even een text2speech programma aan het uitproberen :D

GABBBUUUUHHHRRRRRRR!!!!!

Hahahahahah.

Op zich heel oke. Loopt vrij lekker. Mijn persoonlijke aanmerkingen:

- snares en handclaps mogen een stuk harder en smeriger, zeker vergeleken met de ranzige beat.
- De break met de string zou ik eruithalen, of de beat daar door laten prakken. Dat stuk haalt de vaart uit de hele track. Hoewel die string opzich wel heel oke klinkt, die zou ik eventueel voor een andere track gebruiken.
- Mischien ook wat losser produceren (shuffle), want het klinkt nog erg machinaal.
- Bekkens! Ik mis de vette hihat op de afterbeat BOOMsjjjjjBOOMsjjjjBOOMsjjjj.

Met die zaken erbij, wordt het wel een heel toffe track. Heb je die stemsamples trouwens van een Aphrodite plaat of zo? Toen het nummer begon, verwachtte ik eerder zoiets als "Style from the darkside" of "Towerbass" van onze DJ Aphrodite. :)

Vocal komt uit een acapella van Eminem & Nate Dogg, titel van het nummer ff kwijt helaas...
Dat het erg machinaal klinkt ben ik wel met je eens, ik denk dat dat wel op te lossen is door wat meer variatie in de kicks te doen, dat is kritiek die ik wel vaker te horen krijg.

Aan die overige dingen zal ik nog gaan werken als ik vanmiddag weer thuis ben, bedankt voor je reactie in ieder geval!:okdan:

op zich is de track ok, maar geen uitschieter. Vervang de kick door een andere, en het krijgt al een ander karakter. Verder vind ik de clap te kaal, gooi er een reverb, een room of hall ofzo met redelijk wat predelay. Wat hakkelende hihats of fx op de background kunnen ook geen kwaad. Keep trying.

Ik zal er aan werken, bedankt!

Ik voel me trouwens best schuldig dat ik hier zomaar dit nummer post zonder op iemand anders nummer commentaar te hebben gegeven.
Ik zit daar altijd over te klagen als iemand dat doet, maar nu doe ik dat zelf ook op dit forum8o)
Ik zal er voor zorgen dat daar verandering in komt ;)

Begin is leuk met die vocal, probeer voor de grap eens hetzelfde kanaal na te maken en hier een phaser onder te zetten.
Wel even je volume van je kanaal aanpassen natuurlijk. De clap vind ik ook iets zacht, komt er niet echt door doorheen, klein beetje distortion met een reverb doet wonderen.(vooral voor een hardcore clap).De kick komt mij ergens bekent van voor, weet alleen niet meer waarvan precies.misschien wat meer de break inleiden. Wel netjes gedaan trouwens.
Ik had eigenlijk gehoopt dat hij na de break los zou gaan maar dat gebeurt helaas niet helemaal.

Al met al een leuke track en het aandeel Hardcore is weer wat gestegen.:okdan:

succes

hehe de bekende atmosfear-kick zit er ook weer in...ik vind die nu wel een beetje erg afgezaagd sorry

er zit ook een raar plopje in, denk dat t aan de opname ligt, is in elk geval wel storend

de break is best leuk, maar daarna moet ie idd losgaan en dat doet ie niet...'t is nogal leeg, zit niks speciaals in ofzo...'t is nu meer of je opbouwt, een break hebt, het stuk wat daarna losgaat weggeknipt hebt en weer verder gaat met de outro ofzo

Origineel geplaatst door Nightstorm
is nu meer of je opbouwt, een break hebt, het stuk wat daarna losgaat weggeknipt hebt en weer verder gaat met de outro ofzo
Dat klopt ook wel een beetje...
Niet dat het bewust is weggeknipt, maar dat gedeelte is nog in de maak.;)
Het is de bedoeling om daar een andere melodie met een andere synth in te gooien, die dan met een highpass filter, die steeds verder dicht wordt gedraaid, erin komt, samen met wat hardere percussie, want vooral de claps en de hats mogen wel wat feller en daar zal ik ook zeker aan werken.

De kick is trouwens niet uit Atmos-Fear.
Ik weet zelf niet precies waar die uit komt, want ik heb 'm via een vriend gekregen met wie ik normaal gesproken altijd produceer, maar voor zover ik het kan beoordelen is 'ie uit een Headbanger nummer, dat 'ie er op lijkt is wel duidelijk in ieder geval...
Heb er zelf nog wel wat effecten overheen gegooid, zoals Distortion en Reverb en ook nog een lichte compressie toegepast omdat 'ie anders alle andere geluiden wegdrukte.

Dat plopje is hier écht niet hoorbaar en je bent ook de eerste die het daar over heeft,dus ik zou niet weten waar dat aan ligt.

Ik zal er nog wel even aan gaan werken, want ondanks een aantal complimenten van verschillende mensen zie ik toch, ook dankzij jullie, dat er nog wel wat aan te sleutelen valt.

Denkt iemand dat het zin heeft om deze op te sturen naar een aantal labels, als alle minpunten nagenoeg weg gewerkt zijn?

Laatst gewijzigd:
tja...ik heb een beetje dezelfde kritiek als de anderen....:
-hij barst niet los na de break..
-clapje te slap
-geluidje erg standaard

daarnaast vind ik dat er teveel reverb op de kick en snare zit,met wat minder reverb komen ze beter uit denk ik...
die kick kun je ook niet meer gebruiken,heeft Headbanger ( hij zweeft ook ergens op dit forum rond ) al teveel gebruikt..

dat stem sampletje heb je leuk gedaan,de break is ook grappig...

gaat zo door met den hardcore ;)

oh...en ik denk dat opsturen geen zin heeft,daarvoor zijn er nog teveel minpunten...

Origineel geplaatst door dj.wexx
Dat klopt ook wel een beetje...
Niet dat het bewust is weggeknipt, maar dat gedeelte is nog in de maak.;)
Het is de bedoeling om daar een andere melodie met een andere synth in te gooien, die dan met een highpass filter, die steeds verder dicht wordt gedraaid, erin komt, samen met wat hardere percussie, want vooral de claps en de hats mogen wel wat feller en daar zal ik ook zeker aan werken.

De kick is trouwens niet uit Atmos-Fear.
Ik weet zelf niet precies waar die uit komt, want ik heb 'm via een vriend gekregen met wie ik normaal gesproken altijd produceer, maar voor zover ik het kan beoordelen is 'ie uit een Headbanger nummer, dat 'ie er op lijkt is wel duidelijk in ieder geval...
Heb er zelf nog wel wat effecten overheen gegooid, zoals Distortion en Reverb en ook nog een lichte compressie toegepast omdat 'ie anders alle andere geluiden wegdrukte.

Dat plopje is hier écht niet hoorbaar en je bent ook de eerste die het daar over heeft, maar dat zegt misschien meer over jouw apparatuur wat waarschijnlijk een stuk beter afgesteld is. (is maar een gokje8o))

Ik zal er nog wel even aan gaan werken, want ondanks een aantal complimenten van verschillende mensen zie ik toch, ook dankzij jullie, dat er nog wel wat aan te sleutelen valt.

Denkt iemand dat het zin heeft om deze op te sturen naar een aantal labels, als alle minpunten nagenoeg weg gewerkt zijn?
die kick heeft headbanger uit atmos-fear gesampled :) of uit die andere track...lost 10...ben ff de naam kwijt :) is ook al meerdere keren gebruikt door meagashira, in elk geval flink uitgekauwd dus ;)

dat plopje hoorde ik heel duidelijk op me koptelefoon maar 't zal wel komen doordat ik 'm niet gedownload heb maar afgespeeld vanaf de site...zal 'm wel ff downloaden kijken offie in die versie ook nog zit

en misschien dat 't voortaan beter is om te wachten met uploaden tot ie zo goed als af is, het gedeelte wat ik nu dus mis is meestal het gedeelte waar je track omheen hangt, het stuk van de herkenbaarheid, het stuk waarop je de zaal los laat gaan...dat mis ik in jouw track...iets dat 't echt jouw track maakt...als je 't vergelijkt met een hamburger, heb je nu alleen het broodje...en 't is geen verkeerd broodje hoor, maar ik wil er wel graag wat vlees tussen :W

De track heeft niet de hardheid en de rauwheid die op dit moment gevraagd wordt.
Het trillseeker geluidje is te dun en moet veel groter in de mix om te werken.
Snare slapjes, en de criminal sample werkt niet.

By the way je hebt dus mijn kick gesampled:D dan zal ik zeggen dat het idd de atmosfear kick is
alleen heb ik hem op een speciale manier veel zwaarder gemaakt, hoe dat vertel ik lekker niet;)

Voor een begintrack ben je iig goed op weg maar het is nog geen goede kwaliteit genoeg om in aanmerking te komen voor release.

mzzl

Origineel geplaatst door faab
De track heeft niet de hardheid en de rauwheid die op dit moment gevraagd wordt.
Ik ben waarschijnlijk nog blijven hangen in de jaren '90:D

Origineel geplaatst door faab
By the way je hebt dus mijn kick gesampled:D dan zal ik zeggen dat het idd de atmosfear kick is
alleen heb ik hem op een speciale manier veel zwaarder gemaakt, hoe dat vertel ik lekker niet;)

Voor een begintrack ben je iig goed op weg maar het is nog geen goede kwaliteit genoeg om in aanmerking te komen voor release.

mzzl
Het is inderdaad jouw kick, heb ik al te horen gekregen, misschien dat ik toch de 1e bassdrum die ik zelf had gemaakt er weer in moet gooien en wat zwaarder moet maken, die was namelijk wat rauwer en had meer weg van een Nosferatu bassdrum, zoals in Life of pain.
Ik vond deze alleen iets netter, omdat zo de track over het geheel een beetje clean blijft, maar ik heb al begrepen dat dat iets is waar mensen niet meer op zitten te wachten.

Ik ben al bezig met een nieuwe versie ervan die meer neigt naar Industrial dan gewone partycore, maar daar komt misschien ook nog verandering in.
Maar die zal ik maar posten als 'ie écht helemaal af is, inclusief een climax na de break, want dat ontbreekt inderdaad heel sterk.

Een release is uiteindelijk wel het streven, maar het is begonnen als hobby en zo zie ik het nu nog steeds, die vraag was dus meer om te zien of ik in ieder geval wel op de goeie weg zit.

Dankzij alle reacties weet ik in ieder geval wat me te doen staat en dat houdt me weer van de straat :D
Bedankt!:biertje:

Origineel geplaatst door dj.wexx

Dankzij alle reacties weet ik in ieder geval wat me te doen staat en dat houdt me weer van de straat :D
gelukkig maar want al dat gabbertuig op straat zitten we niet op te wachten he :smeris:

FSO

FSO

FSO!.............................................................Fette Shit Ouwe!

Back