Chord organ, alternatieve software Music Thing Radio Music

mcdjan007

lid zonder grenzen
Maak van je radio Music een Chord Organ. Complete module met front , of los front om je bestaande Radio music om te bouwen zijn beschikbaar bij Thonk.
de mijne is onderweg, kan nog weinig audio materiaal vinden. Zodra die binnen is en in elkaar zit zal ik wat geluidsfragmenten posten.

Alvast de link naar de HEX file:https://www.thonk.co.uk/wp-content/uploads/2017/03/Chord-Organ.ino_.hex_.zip

Zo mijnes is inmiddels gesoldeerd, maar werkt nog niet. Je heb zeker eerst een mico sd kaart nodig om de software er op te zetten?

Volgens mij zet je de software over via USB, net als bij de Radio Music. Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat een sd kaartje erin hebben wel noodzakelijk is (zonder dat daar iets op staat), maar dat weet ik niet zeker.

Ik dacht wel ergens gelezen te hebben dat een sd kaartje erin hebben wel noodzakelijk is (zonder dat daar iets op staat), maar dat weet ik niet zeker.

Volgens mij klopt dat want je moet op die sdkaart een lijstje hebben staan van de 16 akkoorden die je wilt hebben.

Gave module. Volgende maand ook maar 1 bestellen. Is ie moeilijk te maken voor een noob?

Nee, is niet al te moeilijk. Ik ga binnenkort die firmware ook maar eens op m'n Radio Music gooien, demo'tjes klinken leuk!

het is mijn eerste module die ik zelf gemaakt heb , het maken is prima te doen. Ik moet nu alleen nog even een sd kaartje kopen en de firmware er op zetten, en de hopen dat die het doet.....

Hoeft geen firmware op het sd kaartje. Mijne is ook af i imiddels. Wel een sd kaart in de module doen voor het opstarten dan worden er een aantal chords in een .tzt file geplaatst dooe de firmware.

@Bjonson . Als het met de sd kaart niet lukt mag je altijd ff contact opnemen voor troubleshooting. The build ligt nu nog vers in mijn geheugen. Mijne gaf eerst nauwelijks geluid behalve met de trimmer wide open, bleek ik de ground van de output niet goed gesoldeerd te hebben. Toen de module wel ground maakte met een andere jack.... Nu nog piepende oren! Lol. Nu wil ik de radio music zelf ook.

Zoals beloofd. Helaas ff geen videocamera met audio inputs. Paar korte eenvoudige filmpkes:

Ga deze week even een SD kaartje kopen (hoeveel gb gebruik jij) en dan de firmware er op zetten, benieuwd of die het dan doet, zou fijn zijn :)

klinkt lekker die filmpjes!

Heb een 16Gb ff snel bij de Kruidvat gehaald zaterdag na de build, eigenlijk omdat ze de 32Gb niet hadden en ik toch ook wel nieuwsgierig ben naar de radio music firmware. Voor de Chord Organ is dit een zware overkill, er hoeft maar een paar Kb data op dus 1Gb zal al meer dan voldoende zijn. Heb je niet een oude telefoon met zo'n kaartje erin toevallig voor de test. Ff fat32 formatteren en klaar.

Heb je de Radio Music firmware ook geprobeerd? Misschien een goede test.

Helemaal niets of brand 1 van de ledjes v.d. Waveforms wel en zo ja kun je die schakelen met de button?

Bedoelde eigenlijk de button op het front paneel. Als je deze indrukt zal het ledje iedere push 1 op moeten schuiven. Als dit werkt is de voeding en teensy vermoedelijk ok. In ieder geval is de firmware dan geladen en werkt het belangrijkste deel. Post eens foto's van de prints, misschien is het optisch zichtbaar.

Ps. Wordt de "brom" harder/zachter als je aan het instelpotmetertje op de achterzijde draait?

Bedoelde eigenlijk de button op het front paneel. Als je deze indrukt zal het ledje iedere push 1 op moeten schuiven. Als dit werkt is de voeding en teensy vermoedelijk ok. In ieder geval is de firmware dan geladen en werkt het belangrijkste deel. Post eens foto's van de prints, misschien is het optisch zichtbaar.

Het ledje verplaatst zich niet naar rechts als ik op de button op het front paneel druk.

Ps. Wordt de "brom" harder/zachter als je aan het instelpotmetertje op de achterzijde draait?

Dit is dan wel weer het geval, het gebrom word wel harder en zachter.

Back