Twiki
Stamgast
Dit is wel normaal voor ongestabiliseerde adapters, zodra je ze belast zakt de spanning in naar ongeveer de waarde die je hebt ingesteld. Als het een gestabiliseerde adapter is dan klopt er iets niet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Origineel geplaatst door koediman
shit... dat doe je snel!
enne.... bromt het noch?![]()
Origineel geplaatst door rvooh
Hellup.. Ik meet de uitgangs spanning op dit ding:
Ingeschakeld op 7.5V = 9.09V
Ingeschakeld op 9V= 10.99V
Ofwel is het mijn goedkoop metertje die raar doet.. ofwel die bak zelf..
Zou ik durven mijn 303's op 11 volt aansluiten?? Denk het niet, zal heel de zooi dus moeten op 7,5 zetten.
Origineel geplaatst door rvooh
Hellup.. Ik meet de uitgangs spanning op dit ding:
Ingeschakeld op 7.5V = 9.09V
Ingeschakeld op 9V= 10.99V
Ofwel is het mijn goedkoop metertje die raar doet.. ofwel die bak zelf..
Zou ik durven mijn 303's op 11 volt aansluiten?? Denk het niet, zal heel de zooi dus moeten op 7,5 zetten.

Ja dat kan dat doe je met een trafo.Origineel geplaatst door rvooh
Kan ik dit probleem niet bij de bron aanpakken, door bvb de massas electronisch te scheiden van elkaar?
Origineel geplaatst door Twiki
Ja dat kan dat doe je met een trafo.![]()
je kan de afscherming aan 1 kant van de audiokabel losmaken. De kabel is dan nog wel afgeschermd maar verbindt de massa niet meer door.

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik heb nog 750 9V adapters nieuw in de doos te koop maar daar maak ik in deze thread niemand blij mee1!![]()
Origineel geplaatst door Hanz
Geen belangstelling toevallig voor het sponsoren van ons jaarlijkse 'rituele adapter-stenigen van n00bs die te lui zijn om de handleiding te lezen'- festival?![]()
Rituele steniging van vervelende personen met oude adapters is (tm) 2004 W. Veltmaat. All Rights Reserved.
, dus daar moet ook nog eens een 230 > 110 adapter tussen. Na een eerdere poging, nu nog maar eens een keer kijken of ik een home-made adapter kan bakken: Een 12V AC is niet al te moeilijk te vinden, maar ik kan nergens vinden hoe ik z'n raar midi-plugje met maar 4 pinnetjes aan de adapter aan moet sluiten. Ik geloof dat Alesis dezelfde P4 adapters ook voor andere synths etc. gebruiken, maar tot nu heeft google nog geen antwoord kunnen geven over hoe het moet (of hoe niet). Je bedoelt deze adapter? http://www.8thstreet.com/prod.asp?pid=27699Origineel geplaatst door teluur
maar ik kan nergens vinden hoe ik z'n raar midi-plugje met maar 4 pinnetjes aan de adapter aan moet sluiten. Ik geloof dat Alesis dezelfde P4 adapters ook voor andere synths etc.