Weg met die adapters!!!!

Dit is wel normaal voor ongestabiliseerde adapters, zodra je ze belast zakt de spanning in naar ongeveer de waarde die je hebt ingesteld. Als het een gestabiliseerde adapter is dan klopt er iets niet.

Klaar met mijn adapter:
specs zijn:
5 uitgangen
400mA per uitgang (2Ampère in totaal) -> genoeg voor mijn toepassing.
Beveiligd tegen allerlei electronische wantoestanden.
Regelbaar 3-12 V

Aangezien dit enkel voor eigen gebruik is, heb ik geen jacks gebruikt die snel switchbaar zijn.
Gewoon de makkelijkste en snelste oplossing (en goedkoop: totale kostprijs: ±27 euro+kabel)
Foto is hier te vinden
amateuristisch DIY 5-split adapterkiller

Origineel geplaatst door koediman
shit... dat doe je snel!
enne.... bromt het noch? ;)

totnutoe enkel de voeding zelf lichtjes.. maar alles is dan ook nog nie aangesloten.

AAaaarrrfg
Ik weet niet wat er gebeurd is, maar heb een 303 nog nooit zo weten janken..raar hoor.
Tb's spelen normaal zonder voeding, ik plug voeding in, speelt normaal, plug voeding in andere tb: klinkt opeens als intergalactische scheten. hmmm

More info soon..

AARDLUS of TEVEEL/WEINIG VOLT?

Origineel geplaatst door rvooh
Hellup.. Ik meet de uitgangs spanning op dit ding:

Ingeschakeld op 7.5V = 9.09V
Ingeschakeld op 9V= 10.99V

Ofwel is het mijn goedkoop metertje die raar doet.. ofwel die bak zelf..
Zou ik durven mijn 303's op 11 volt aansluiten?? Denk het niet, zal heel de zooi dus moeten op 7,5 zetten.

Dat is onbelast (bronspanning). Zodra je stroom trekt komt het in de buurt van de goeie spanning (klemspanning). En het mag een Voltje schelen hoor. In de synth wordt het weer allemaal netjes naar 3, 3.3 en 5 V omgezet.

Hellup.. Ik meet de uitgangs spanning op dit ding:

Ingeschakeld op 7.5V = 9.09V
Ingeschakeld op 9V= 10.99V

Ofwel is het mijn goedkoop metertje die raar doet.. ofwel die bak zelf..
Zou ik durven mijn 303's op 11 volt aansluiten?? Denk het niet, zal heel de zooi dus moeten op 7,5 zetten.

Zet eens een weerstand van 1K tussen de + en de - en meet dan nog eens. Een onbelaste voeding geeft namelijk meestal een hogere spanning af dan een belaste voeding.

Ja ik zit dus met een serieuze Aardlus, zoals eerder voorspelt door Twiki. Is om horendol van te worden.
Moet ik nu mijn afscherming van de audio kabels afhalen, of
Kan ik dit probleem niet bij de bron aanpakken, door bvb de massas electronisch te scheiden van elkaar?
waar zitten die techheads hier???

:stupid

Kan ik dit probleem niet bij de bron aanpakken, door bvb de massas electronisch te scheiden van elkaar?
Ja dat kan dat doe je met een trafo. :)
je kan de afscherming aan 1 kant van de audiokabel losmaken. De kabel is dan nog wel afgeschermd maar verbindt de massa niet meer door.

Origineel geplaatst door Twiki
Ja dat kan dat doe je met een trafo. :)
je kan de afscherming aan 1 kant van de audiokabel losmaken. De kabel is dan nog wel afgeschermd maar verbindt de massa niet meer door.

dat had ik al door, maar kan dit niet tot kwaliteitsverlies lijden?

Hey, ik kwam dit handige apparaat tegen: http://www.burkey.nl/flatliner engels.htm

burkey_flatliner_001.jpg

Kost wel 235 euro :erm:

Er is ook nog de dunlop DC-Brick (ook wat prijzig):
http://www.music123.com/Dunlop-DC-Brick-Power-Supply-i150210.music

Deze is goedkoopst tot nu toe: http://www.stringsdirect.co.uk/Catalogue/ViewProduct.aspx?productId=220
getImage.aspx

Deze vind ik wel iets:

"Although it's only a single transformer unit it seems to be devoid of earth loop hum problems."

maar ook:

" tried this with my set-up of 4 Line6 "ToneCore" pedals. With more than one pedal at a time, it hums noticeably and with all four it is unbearable! "

En als afsluiter vind ik net NOG goedkoper 8D
http://store.guitarcore.com/ps05.html
yhst-39161258840633_1914_5615183

Ik heb nog 750 9V adapters nieuw in de doos te koop maar daar maak ik in deze thread niemand blij mee1!8o)

Origineel geplaatst door ralphvanzeel
Ik heb nog 750 9V adapters nieuw in de doos te koop maar daar maak ik in deze thread niemand blij mee1!8o)

Geen belangstelling toevallig voor het sponsoren van ons jaarlijkse 'rituele adapter-stenigen van n00bs die te lui zijn om de handleiding te lezen'- festival? 8o)

Rituele steniging van vervelende personen met oude adapters is (tm) 2004 W. Veltmaat. All Rights Reserved.

Origineel geplaatst door Hanz
Geen belangstelling toevallig voor het sponsoren van ons jaarlijkse 'rituele adapter-stenigen van n00bs die te lui zijn om de handleiding te lezen'- festival? 8o)

Rituele steniging van vervelende personen met oude adapters is (tm) 2004 W. Veltmaat. All Rights Reserved.

hahahaha...klinkt goed..maarrruuuhh ik denk er eens over

Elke keer ben ik weer verbaasd over hoe fabrikanten de meest onmogelijk vormgegeven adapters bij hun producten leveren. De oplossing met een enkele adapter die alles voedt, is natuurlijk ideaal. Probleem is dat adapters er in tientallen, zo niet honderden varianten zijn en dan heb ik het probleem van afwijkende stekkertjes aan het uiteinde nog niet eens meegeteld.

Voor adapters die tot wel 3 posities innemen op je stekkerblokken is eigenlijk een hele simpele, veilige en goedkope oplossing in de vorm van een kort verlengsnoertje. Zo kun je de originele adapter blijven gebruiken en is de kans dat je synths ineens de functie van rookmachine krijgen ook tot een minimum beperkt.

alesis p4

alesis p4

De adapter voor mij quadaverb komt uit de US (110 V) :stupid, dus daar moet ook nog eens een 230 > 110 adapter tussen. Na een eerdere poging, nu nog maar eens een keer kijken of ik een home-made adapter kan bakken: Een 12V AC is niet al te moeilijk te vinden, maar ik kan nergens vinden hoe ik z'n raar midi-plugje met maar 4 pinnetjes aan de adapter aan moet sluiten. Ik geloof dat Alesis dezelfde P4 adapters ook voor andere synths etc. gebruiken, maar tot nu heeft google nog geen antwoord kunnen geven over hoe het moet (of hoe niet).

bert

Re: alesis p4

Re: alesis p4

Origineel geplaatst door teluur
maar ik kan nergens vinden hoe ik z'n raar midi-plugje met maar 4 pinnetjes aan de adapter aan moet sluiten. Ik geloof dat Alesis dezelfde P4 adapters ook voor andere synths etc.
Je bedoelt deze adapter? http://www.8thstreet.com/prod.asp?pid=27699

Met een voltmeter moet er toch uit te komen zijn? Zo te zien betreft het een standaard 4 polige DIN plug. Deze is wel te koop in de elektronicawinkel.

Back