Super zeldzame System-100m modules

RSB

Whoehahaha
http://www.ebay.com/itm/Roland-Vint...k-/272584117663?&_trksid=p2056016.m2518.l4276

de prijs is misschien wat overdreven, maar wanneer kom je deze combi nou tegen?

Vraagprijs 8960dollar ;{

attachment.php

Attachments

• Screen Shot 2017-03-10 at 16.31.44.jpg
    Screen Shot 2017-03-10 at 16.31.44.jpg
    53,8 KB · Bekeken: 211
Hahaha, da's wel een hele mooie vondst!
Inderdaad 'zeldzaam' spul en daarom geliefd bij de echte Pokémon 100m verzamelaars.
Maar laten we eerlijk zijn... hoge curiositeitswaarde, veel geld voor weinig functionaliteit.
Precies om deze reden heb ik ooit afscheid genomen van m'n 100m set. De basiscomponenten klinken echt lekker maar nogal 'vanille' zoals dat blijkbaar heet. Wil je dan vervolgens wat spannende componenten dan betaal je de hoofdprijs voor iets wat in Eurorack luttele tientjes kost.
Verder niets ten nadele van 100m want het is leuk, bruikbaar, doordacht en goed gebouwd...

Ben t met je eens maar zeg ook altijd "wanneer is iets wat waard?" Er zijn microfoons die +10k kosten en hoe spannend/functioneel is dat?:P Ik vond het iig wel een bijzonder setje en daarom heb ik het hier gepost met foto en prijs, leuk voor later (vind ik)

Pokemon is volgens mij gratis btw

lol, eens kijken of het album van mn zusje nog op zolder ligt haha

En dat is die gekke soort van DCB interface ofzo?
Er staat volgens mij ook ergens iets mafs op.

Hij probeerde ze al eerder los te koop aan te bieden,gaat niet weg ,heel moeilijk te verkopen ,echt de zuivere 100M verzamelaar wil dit,een investering is het helaas niet.
Je koopt best iets anders vintage die meer in de vraag is (en waar men wel voor wil betalen).

Ik heb de hele set gehad en meer zelfs,ook heel duur verkocht jaren terug en dat ging niet zo heel vlot,als ik zie dat het nu nog eens mooi blijf staan...

Voor degene die graag kwijlen foto:

Attachments

• 100M.jpg
    100M.jpg
    56 KB · Bekeken: 204
  • 100M2.jpg
    100M2.jpg
    71,5 KB · Bekeken: 204
Laatst gewijzigd:
Een instrument met een heel goede klank is een goede investering. Ten eerste omdat je dan zelf een instrument met een heel goede klank hebt. Ten tweede omdat er altijd wel iemand anders te vinden is die een instrument met een heel goede klank wil hebben.

Preciezer dan dat kan ik het niet maken.

• Duimpje
Duimpjes: Pim
De meeste modules hier aangeboden maken geen klank. Je kunt multiples en gate reversers van een ander merk gebruiken zonder dat je het hoort. Volgens mij is de EQ ook niet echt super spanned hou je de phase shifter over.

Een instrument met een heel goede klank is een goede investering. Ten eerste omdat je dan zelf een instrument met een heel goede klank hebt. Ten tweede omdat er altijd wel iemand anders te vinden is die een instrument met een heel goede klank wil hebben.

Preciezer dan dat kan ik het niet maken.

Zo is dat,met een minimum goedkope eurorack module set evenaar je 100% dezelfde feature en klank als de 100M,en voor het enige niet zo erg boeiend OTA filter dat in de 100M zit moet je het niet doen.

Met die 100M sequencer is het heel moeilijk een juiste pitch in te stellen bvb,slechtste step sequencer ooit die ik gehad heb.

De 100M is 1 en al looks,meer niet,al vind ik dat zelf wel spijtig want ik vind het de mooiste vintage modular,boven een Moog ,ARP 2500 of een System 700,aluminum gegoten frontpanels,volledig gesloten modules,helemaal luxe.

@Bikkel, die eq is totaal kut als je het wil weten :)

Attachments

• 100m3.jpg
    100m3.jpg
    87,4 KB · Bekeken: 182
  • 100m4.jpg
    100m4.jpg
    59,1 KB · Bekeken: 179
Laatst gewijzigd:
... hou je de phase shifter over.

Audio Delay, Gate Delay, LFO én Phase Shifter om precies te zijn. Heb 'm gehad. Leuk hoor, maar ooit bijna $800 voor neergeteld. What was I thinking? :P
Laten we eerlijk zijn, een paar EHX pedaaltjes klinken toch beter, voor luttele tientjes.
En in Euro modular is inmiddels veel, veeeel lekkerders te krijgen. Xaoc Kamieniec, om maar wat te noemen.

Het is gewoon jammer dat er tegenwoordig niet iemand voor een normale prijs hedendaagse Eurorack features verkoopt in de 100m form factor, want zoals Egres zegt is die ultiem qua combi formaat/bouwkwaliteit.

die 100M modules,hoe ze gebouwd zijn,zijn nu nog steeds goedkoop,het probleem wat niet mee is,is de klankopwekking/mogelijkheden/diversiteit in verhouding tot de prijs als je vergelijkt met moderne alternatieven.

Enkel de panels: Gegoten aluminium frontpanels,kan je dat voorstellen wat dat nu zou kosten om nu te maken,erna laten frezen dan spuiten en dan zeefdrukken.

Op een gegeven moment had ik 4 sequencer en 4 phasers,1 van die japanse ebay dealers ken ik goed,en voor ze op ebay kwamen had ik ze aan een prikje :)

Attachments

• 100m5.jpg
    100m5.jpg
    62,3 KB · Bekeken: 178
Laatst gewijzigd:
Wow wat een set!!! een soort mini sys-700 :)

Ik heb het zelf ook aangevuld met een rijtje doepfer modules en een oberkorn sequencer puur vanwege de prijs van die 100 seq. Ik zou wel graag nog een keer een tweede 172 willen voor stereo phasing en die CV controlled portamento is ook wel erg interessant. Heeft in mijn oren toch net een iets andere curve dan die van doepfer die ik nu gebruik.

Maar zoals je zelf al aangaf, die set die je post hier is idd om te kwijlen zeg :halleluja:

Ik heb de 172 en de 174 in mijn set. De 174 een beetje per ongeluk (zat in een cabinet dat ik kocht in plaats van de S&H/noise). De 172 vond ik echt wel fijn om te hebben. De andere uit de zeldzame set zijn niet de hoofdprijs waard die ze willen hebben. Een priegelige sequencer, en wat utility modules die je voor 2 zakken chips ook in eurorack-formaat kan kopen. Als ze nou voor de prijs van de VCA-module zouden weggaan zou ik ze misschien nog net overwegen.

174 ja, bevalt die een beetje, heb je nou het idee dat die echt wel een ander karakter heeft dan de meeste EQ's? Ik zou zelf denk ik liever die 165 hebben dan een 174.

De 172 is wel een must-have imho. Gebruik hem zoveel, ook de gate delay is fantastisch als trigger converter.

174 heeft 0,niets karakter,een eq op een oude Studiomaster of Tascam mixer wel bvb,zo goed is die 174.

Back