Disco classic Re-Edit

Nightly Build

Go for what you know
Mijn poging een Disco classic clubwaardig te maken:

Ik was laatst op een festival waar één van de DJ's een disco classic draaide gemixt met een housebeat. Dat heeft mij geïnspireerd dee versie van "Keep The Fire Burning" te maken.

Ik draai zelf ook wel eens in club omgeving en ik draai soms ook een disco classic maar dat kan soms niet goed uitpakken omdat de producties uit die tijd niet overeenkomen met de technieken van vandaag. Nu lijkt mij deze weer club-waardig.

De beat in het begin en eind klinkt een beetje kaal maar dat is zo gedaan om hem makkelijker te kunnen mixen.

Gebruikt: Abelton Live 9.7.1, Plugin Boutique BigKick, Valhalla Room reverb en TR-909 samples.

Commentaar is uiteraard welkom.

Laatst gewijzigd:
Dat klinkt geweldig , ik ben fan :okdan:
mvg

Lebard guan

Dank!

Ik heb heb weggehaald omdat je op YouTube geen video kan vervangen met dezelfde link en ik heb het begin verbeterd door de bas er gefilterd onder te zetten.
Ik post snel een verbeterde versie.

Klinkt als een goede productie :okdan: misschien iets variatie in bv snare decay ofzo

Je hats hebben soms wat kleine struggels maar daar moet je goed op letten wil je het horen.

En goed dat je die 909 achtige kick na het begin wat wegtrekt/duwt. Het laag van het origineel is namelijk gruwelijk dik afgemixt. Je kan die track echt flink hard zetten op een dikke PA en dan laat ie de subs maximaal werken. Daar moet je niet te veel aan willen pielen.

Netjes dus

Dank voor de complimanten.
Ik vind hem zelf ook goed gelukt en ben blij met de waardereing.

NETJES HOOR:okdan:

wat meer style en mogelijkheden van deze tijd er bij kwa ritme en beat?

Dank :) Maar wat bedoel je precies?

Je hats hebben soms wat kleine struggels maar daar moet je goed op letten wil je het horen.

Wat bedoel je precies hiermee? Wellicht kan ik dat nog verbeteren maar geen idee wat je bedoeld.

En goed dat je die 909 achtige kick na het begin wat wegtrekt/duwt. Het laag van het origineel is namelijk gruwelijk dik afgemixt. Je kan die track echt flink hard zetten op een dikke PA en dan laat ie de subs maximaal werken. Daar moet je niet te veel aan willen pielen.

Netjes dus

Klopt MadR het origineel is erg goed gemixt en gemastered zoals veel begin jaren 80 disco.
Alleen nu is hij meer 4x4 dik zeg maar.

Ik heb een side-chain gebruikt op de compressor maar daarmee duw ik juist de originele kick wat terug. De nieuwe kick is dikker in het sublaag en heeft je juiste bas frequentie.

Wat mij betreft overall zeker clubwaardig. Ik vind het knap hoe je een beat toevoegt zonder dat het afbreuk doet aan het origineel.Je zult misschien nog wel meer hebben gedaan, maar dat heb ik dan waarschijnlijk even gemist. Klinkt in elk geval prima. Wellicht wat meer variatie nog? Of iets percussieve elementen toevoegen?

Dank :) Maar wat bedoel je precies?

Wat meer breaks gebruiken in de beat?
met als voorbeeld af een toe een mooie dubbele CLAP tussen de beat gooien op de juiste
momenten
Dat geeft denk ik meer sfeer of mooie flow? wat ze tegenwoordig zeggen?
of wat meer effecten en elementen er in die in de jaren 80 moeilijk mogelijk waren.

Het moet natuurlijk wel dat jaren 80 style blijven, alleen met een nieuwe 2017 vleugje er aan
Zo dat mensen niet denken dit is een oud nummer die was er al haha

maar zonder dat is het nog een goed nummer hoor??
dat is gewoon mijn mening

Laatst gewijzigd:
Wat ik bedoel kan je denk ik niet verbeteren. Gebeurt vaak als je hand gedrumde drum loops gebruikt met een elektronische beat er over.

En je moet heel goed luisteren wil het opvallen. Het is een closed hihat uit het orgineel wat qua timing net een beetje opvalt omdat ie een iets wat andere swing heeft dan de elektronische hihat.

Maar als ik de enige ben die het hoort zou ik mij er geen zorgen over maken.

goed gedaan hoor, de groove loopt er lekker overheen, misschien zou je het nog iets spannender kunnen maken door er nog wat kleine dingen aan toe te voegen die het nog wat meer naar deze tijd zouden trekken.

Maar lekker bezig in ieder geval!

Back