Yamaha A3000 geheugen vraagje

PzHKL

Terror Management
Ik heb hier een A3000 en dacht het geheugen maar eens te upgraden.
Er zit nu 4 x 8Mb in en ik heb 4 identieke stripjes van 32Mb Kingston geheugen op de kop getikt, maar na het plaatsen hiervan geeft de sampler een memory configuration error.
Ook na het verwisselen van de geheugens in verschillende banken. Als ik het in combinatie met het "oude" geheugen gebruik start de sampler wel door maar ziet ie het grotere geheugen niet.

Ik heb het forum en het internet afgezocht voor specificaties voor A3000 geheugens en dit klopt allemaal bij het geheugen dat ik gekocht heb, maar het werkt dus niet.

Mijn vraag:

Weten jullie eventuele merken of types die sowiezo passen in de A3000?

Eventuele andere tips ook welkom.

-Pascal.

Toen ik nog een A3000 had, heb ik 'm ook laten upgraden met extra RAM. Ik herinner me nog dat het heel belangrijk was dat de SIMMS JEDEC-compatible moeten zijn. Maar da's helaas zowat de enige tip waarmee ik je kan verderhelpen.

Alle Yamaha's zijn nogal kritisch met geheugen (zeker bang dat ze dement worden).

Dit geld voor de A3000, A4000, A5000, RS7000, Motif en wellicht nog een paar andere.

Ik heb maar 1 tip voor je: Koop geheugen voor je Yammie sampler bij www.oempcworld.com
Ze zijn goedkoop, leveren snel en gegarandeerd goed.

ik heb die van mij maximaal uitgebreid , met compaq sims

Bedankt voor jullie antwoorden!

oemworld.com zit in de states, hier in Nederland moet toch ook wel iets te vinden zijn dacht ik.

Ik zal es kijken of ik ergens Compac simms kan vinden en proberen.

-Pascal.

Origineel geplaatst door PzHKL
Misschien nog meer mensen met tips?

:yamaha:

Ja het is al gezegd, maar Compaq geheugen werkt bijna altijd (bij mij is het altijd goed gegaan, in de A3000 en in de SU700). Als ik het goed heb moet het ook EDO ram zijn, zal vanavond even kijken. Ik kan op mijn werk kijken of wij nog wat Compaq SIMS hebben liggen. Maar dat zal hoog uit 4 * 16 MB worden... Geef maar een gil als je intresse hebt.

Hey bedankt voor het aanbieden, maar ik heb er nu 4x8mb inzitten, maar wil dus de maximale 128 erin.

Ik zal es wat rondvragen naar compac geheugen dan.

Thanx! :okdan:

waarom 128 :confused: das 12 minuten stereo 44.1 16bit opnemen ..... is 'n harddiskrecorder dan geen beter optie ?

Ik werk al 2 jaar zonder problemen met 32 (2x16), maximaal ben ik 10meg kwijt in de praktijk .....

oja, heb 'n A4000, edo ram kwam uit m'n oude pc ......

Origineel geplaatst door Niel
waarom 128 :confused:

Ik verwen mn apparaten graag :P 8o)

Origineel geplaatst door Boost303
Ik kan me vergissen maar voor zover ik weet kan er maar 64mb in een A3000.

Nee, ik heb de manual gecheckt (dank aan "ome C") en het is 4x32 max.

Meer/andere nuttige tips over merk en type geheugen nog altijd welkom :walker:

Origineel geplaatst door Niel
waarom 128 :confused: das 12 minuten stereo 44.1 16bit opnemen ..... is 'n harddiskrecorder dan geen beter optie ?

kun je de geluiden uit een harddiskrecorder ook met je toetsen bespelen etc, of filters dr op los laten, of met de pitchbender te grazen nemen of whatever een sampler kan???

'k Heb zelf ook een A4000 met 100-en-een-beetje MB's aan geheugen.
Mijn sample set is nu 50 MB. Ik prop ook alles dr in zodat ik na 1 maal laden al mijn samples en programs beschikbaar heb.
'k heb alleen al 4 minuten aan stemmen erin zitten. Van die radiocommunicatie dingen.

-C-

Ik heb in februari 128 MB Ram nieuw gekocht bij Drix -> http://www.drix.be/
Belangrijkste is dat de latjes JEDEC compatibel moeten zijn.
Voor de rest kan je exact dezelfde latjes bestellen bij Drix, dan ben je zeker dat ze werken.
Moet je wel eerst even aan Lostvessel vragen dat die zijn (ex mijn) sampler openvijst en het stuknummer van die latjes afleest, ik heb hem vorige vrijdag mijn a3000 met 128 Mb vers ram verkocht.

Back