Roland SH-5 OP 2ehands.be

De advertentie is automatisch vertaald, maar ik lees "De veilige van vervoer is versleten en van oorsprong" als "de originele flightcase zit erbij maar is versleten".

Ik vind hem eerder beperkt,met maar 2 osc en maar 1 volledige ADSR,wel killer looks

en voor het filter moet je het niet doen,niet zo echt heel speciaal

jammer dat er maar 2 osc zijn

'maar' 2 oscilatoren? Ik denk dat je weinig monofone synths uit die tijd vindt met meer dan 2. Verder heeft die ook BPF, iets wat ik niet zo vaak bij anderen tegenkom en ook nog uitgebreide routeringen en een kleine mixer voor de oscillatoren, noise, externe bron en ringmod.

Ik ben natuurlijk wel bevooroordeeld omdat ik m ook heb (zonder klep) :engel:

JurgeN

SH5 is toch wel een prima synth wat mij betreft. Niet alles is perfect er aan, maar er is wel veel goeds op te vinden.
Veel routing mogelijkheden, 2 lfo's, Bandpass filter is erg vet, osc's klinken dik.
Envelopes en het multimode filter zijn de zwakke punten, maar als geheel is het toch wel een dikke synth met veel karakter.

het is steeds versus prijs natuurlijk dat men moet vergelijken,en dan is deze synth behoorlijk prijzig voor wat hij bieden kan

Die BPfilter is niet om naar huis te shrijven,ik heb hem nagemaakt,is ook niet voltage controlled..

het is vooral de looks die spectaculair is,als je dat wegdenkt dan denk je al snel na voor 3k uit te geven aan een mono van deze categorie.

als ik bvb vergelijk met een CS30..

BP filter is niet CV aanstuurbaar, maar klinkt nog steeds wel te gek.

Wat de prijs betreft, tja, al die vintage zooi is veel te duur, 3000,- is inmiddels redelijk normaal voor deze synth.

Vergeleken met de cs30 is ie een stuk overzichtelijker te bedienen en standaard volt/ oct :-)

Nou, ik vind de CS30 en tamelijk tegenintuitieve synth (ik heb een CS15). Sequencer is natuurlijk erg fijn erbij. Ik heb altijd begrepen dat de SH5 veel lijkt op de System100? Ik vindt de osc, filter en VCA van de 100/101 interessanter dan die van mijn CS15. DE CS15 kan veel meer natuurlijk, zeker nadat ik 'm flink heb laten modden.

Het filter van een System 100/101 is veel beter en dikker klinkend dan het multimode filter op de SH5 in LP mode.

Dat is me nooit opgevallen , heb 4 sys101+102 gehad en 3 maal sh5
Lp filters nauwelijks verschil
Misschien afstellings verschil ?

filter in de SH-5 is een 4pole diode ladder,gebruikt transistors als diodes,zou erg idem zijn als die in de system 100

Dat is me nooit opgevallen , heb 4 sys101+102 gehad en 3 maal sh5
Lp filters nauwelijks verschil
Misschien afstellings verschil ?

Ik heb ze ook alle 3 gehad, naast elkaar ook, t zou een afstelling kunnen zijn uiteraard, ik vond het filter van de SH5 het minst goed (niet vol) klinken.

De BPF is niet om naar huis te schrijven

Samen met de ringmodulator en routing mogelijkheden één van beste features van deze monstersynth.
Had ik mijne maar nooit weggedaan verdomme, maar ook hij moest zijn plekje weer afstaan aan .....
Ehm, ik weet het niet meer, ze komen en gaan hier met regelmaat :doei:

Ik ben in ieder geval erg blij met mijn SH-5 en vind m lekker klinken en haal er elke keer wat nieuws uit (en ach, elke synth heeft z'n sterke en zwakke punten)

Ik heb ze ook alle 3 gehad, naast elkaar ook, t zou een afstelling kunnen zijn uiteraard, ik vond het filter van de SH5 het minst goed (niet vol) klinken.

ja mee eens ,dat vond ik ook

verder wel organish klinkend enzo,maar overal sound was een teleurstelling.

Tis te zeggen hij ziet er beter uit als die klinkt.

Ik dacht dat deze discussie al eens eerder voorbij is gekomen en dat toen de conclusie was dat er niet of nauwelijks verschil is tussen filter van sh5 en sys 100
Of je van de sound van deze vroege roland synths houd is een kwestie van smaak, ik vind ze prettiger klinken dan de sound van de latere sys100m mn de oscillators en de filter met hogere resonatie
Persoonlijk :-)

Back