Leuk synthje voor mijn beginnende dame

Studio Bones

MONOMINDED
Hallo allen!

Zelf ben ik ondertussen een redelijk omvangrijke collectie hardware aan het opbouwen en mijn vrouwlief is ondertussen nieuwsgierig geworden naar de aantrekkingskracht van de op-hardware-gebasseerde-muziekproductie. Nu is zij binnenkort jarig en dacht ik eraan om een leuk beginners synthje voor haar aan te schaffen. Rond de 100-150 euro, tweedehands mag ook. Ik kom er alleen niet uit wat nou leuk is voor iemand die net komt kijken. Zelf ben ik namelijk nogal van het 'meteen goed aanpakken' dus in die prijsklasse heb ik ook helemaal gen ervaring. Ze houdt van Techno (Allen Fitzpatrick, James Holden, Nicole Moudaber, die hoek) en zon beetje elke drumsequence die ik uit haar muziekcollectie hoor komen, komt rechtstreekts uit een 909. Ze draait zelf wel (Traktor S4) maar heeft nog geen ervaring met productie (of andere hardware). Dus nog op een rijtje:

- 100/150 euro, tweedehands mag ook.
- Geluidskwaliteit mag minder zijn.
- Veelzijdig is leuk maar niet te complex.
- Techno-achtig.

Wat denken jullie? Mijn dank is alvast groot:halleluja

Beetje duurder is een novation Bass station II, een verschtikkelijk leuke en hands on synth die het voor techno erg leuk doet. Daarnaast ook onboard sequencer, zodat lekkere bass sequences maken ook tot de mogelijkheden behoort.

ik zou voor een electribe (2e hands gaan), er staan er meerdere op dit forum te koop in verschillende smaken voor ietsje meer dan je budget.

Ik zou ook gewoon een alles-in-1 bak nemen. Electribes zijn leuk, zelf ook ooit mee begonnen. Een losse synth lijkt mij redelijk snel vervelen. Anders 2 volca's ofzo (als je budget nog iets omhoog kan)

+1 voor een all-in-one inderdaad. Electribe's zijn er een hoop mee begonnen, niet?!
Sla in dat opzicht ook de Boss/Roland series niet over. Het voordeel van die 'instappers' is dat je ook vooral leert wat je NIET fijn vindt werken ;)

(En denk stiekem na wat je zelf nog aan je studio wilt toevoegen, voor het geval ze het niets vindt)

Kijk dit zijn antwoorden waar ik wat aan heb, thanks!
Lachen ook dat NMNN zijn telefoon niet opneemt maar wel reageert op een random thread van mij op SF.

Electribe's ga ik me maar eens in verdiepen. Ik zit nu ook naar wat Roland grooveboxen te kijken, is dat nog iets?

Volca sample is heel leuk omdat ie een DJ filter heeft en je kan met alleen dat ding al een minimaal techno trackje maken.
2e hand kan net voor 150.

Kan die S4 ook met external fx werken?
Dan is een delay pedaal als Boss DD3 ook erg leuk.

Ik denk dat zo'n Novation Circuit wel wat is voor haar is. Ik heb er zelf geeneen maar heb me er wel in verdiept. Hij is zeer eenvoudig te bedienen, en dat is zeker voor beginners belangrijk. Je zet hem aan en je kan aan de slag. Verder is hij portable, compact, geen ouwe zooi, en ze kan zelfs samples inladen als ze de smaak te pakken heeft...

Kost wel ietssss meer maar ze komt niet steeds bij je zeuren voor hulp omdat hij te ingewikkeld is. En dat is erg fijn voor jou. :)

En verkoop anders een paar schoenen van haar of een handtas op marktplaats zonder dat ze het weet, dan heb je die extra kosten zo weer terug ;)

Dit is een leuk demo'tje:

Minimal:

Een CS1X? Zit van alles en nog wat in, leuk blauw kleurtje, leuk prijsje... zitten ook 909 kits in en niet al teveel knoppen, wordt in techno gebruikt.. kan je geen buil aan vallen lijkt me!

Was mijn eerste synth in ieder geval :)

Ik vind het altijd tegenstrijdig om low budget te willen, maar wel hardware. Als ze een ipad heeft koop je voor €30 de Korg ims20, daar heb ik hele tracks mee gebouwd terwijl ik op de bank lag.

Mc303 zou ik vooral niet kopen, dat was in zijn tijd al een waardeloos ding, laat staan in 2017. Het is jammer dat je budget aan de lage kant is, anders lijkt een OP-1 me een leuke vrouwensynth/sequencer waar je echt veel mee kan.

Ps. Waar vind je een vriendin die muziekmaken leuk vindt en heeft ze nog een zus? ;-)

Bonen doesn't like to share huis toys...:W

Back