RME Multiface

Tactic

Ouwe rot
Ik heb nu een Terratec ews 88 mt, maar ik ben niet zo tevreden over de klank, en ik heb het gevoel dat de midi-interface die erin zit niet de snelste is.
Nu vraag ik me af hoeveel ik ermee opschiet als ik een RME Multiface ga gebruiken (ipv de ews) , en of dat ook kan met nog een extra midi-interface (ivm met mijn 'onbedienbare' wavestation a/d waar ik een editor voor wil gaan gebruiken).
Zit er een kans in dat ik dan 2 verschillende midi latencies krijg??

Bij voorbaat dank!

( ik sequence met cubase sx op een p4 2,66 ofzo ghz, 1 gig ram etc etc... )

Multiface is een hele goede kaart. Uitstekende geluid.

En als je SX en strakke midi wilt dan kun je of een midex3 of een midex8 erbij kopen.
Kost wellicht wel wat meer maar het is het absoluut waard.

Origineel geplaatst door fuse
Multiface is een hele goede kaart. Uitstekende geluid.

En als je SX en strakke midi wilt dan kun je of een midex3 of een midex8 erbij kopen.
Kost wellicht wel wat meer maar het is het absoluut waard.

Midex 3 doet toch niet aan dat LTB-protocol van Steinberg om je midi strakker te krijgen? Of vergis ik me nu?

ook nog even iets meer on topic: RME Multiface kan ik je van harte aanbevelen. Ik draai ook SX op 'n P4 in combinatie met de RME. Werkt prachtig. (overigens ook icm andere software)

Midex3 heeft ook LTB. Dacht eerst dat die het ook niet had maar dus wel.
Zeer de moeite waard. Ik ben er elke dag nog blij mee. ;)

Leuke van die multiface is dat je hem ook met een laptop kan gebruiken. :0

nou 2 verschillende midi latencies zul je niet echt krijgen denk ik.

de klank van een multiface is in mijn oren toch stukken lieflijker dan die van een terratec ews. maar dat is persoonlijk. het is gewoon een goede kaart.

als het om meerpoorts midi in plaats van een 1x1 interface gaat kun je beter een goede interface (bijvoorbeeld een midiman of nog beter een midex aangezien je cubase gebruikt erbij kopen om de hele boel mee aan te sturen. voor 1 in 1 uit midi is de interface op de rme kaart wel geschikt.

edit: cursief

Laatst gewijzigd:
Lieve Roel, een midiman heeft minder nut dan een midex bij Cubase SX.
Het is jammer maar waar.

oeh sorry lieve fuse,
ja als het over midi gaat en cubase kun je idd beter hardware nemen die steinbergs ltb ondersteunt.
ik was er even met mijn hooft niet bij aangezien ik hier geen cubase gebruik ;)

klopt wel maar bij mijn weten worden die midexen gewoon door midiman gemaakt....

Tsja, dat verklaart hun goedkope plastieken buitenkantjes. Had ik liever gepanserd metaal gehad. Kun je nog een keer laten mieteren.

Trouwens een midex zonder cubase kan ook niet eens een fatsoenlijke midi clock genereren. Dat flippert ook alle kanten op. MAW LTB roeleert grote tijd. ;)

Trouwens bij de Multiface zit ook adat. Daar kan ook nog eens een extra AD/DA converter aan. Ook handig. Of een DAT of zo. En is als patchbay ook te gebruiken.

Maar snap eigenlijk niet waarom RME geen varianten van deze kaarten op de markt brengt hoor. Met en zonder pre-amps enzo. Waarschijnlijk omdat ze met te weinig mensen zijn.

er zijn dacht ik te zien wel een paar varianten, maar alles is wel duur en in de vorm van uitbreidingen. helaas niks in de vorm van 1 breakoutbox met diverse mogelijkheden.

er is een mooie adi8pro adda converter, en een mooie octamic preamp los te krijgen.

ben zelf nog steeds op zoek naar een interessante adda converter om nog 8io extra aan mijn multiface te plakken.
wegens gelimiteerd budget staat er nog geen adi8pro.:)

adi8pr1.jpg
adi 8 pro

octamic_ft_sm.gif

octamic_ba_adc_sm.gif
octamic d

Dan moet je maar eens naar de Behringer ADA kijken. Die doet hetzelfde maar voor minder.

ja dat ga ik ook zeker doen, dankjewel.

heb nog niet de tijd gehad om m te beluisteren helaas.
omdat ik wat negatieve geluiden had gehoord over de voorversterkers in de ada8000 zaten dacht ik dat misschien iemand ondertussen wat ervaringen had nu het apparaat wel beschikbaar is.

hmm de draad over de adat-analoog converter gaat hier ook al. hou deze maar bij het onderwerp multiface :)

Okee... Ik heb hier veel aan .. dank jullie allemaal!
Ik denk dat het dus de multiface wordt en een midex 3.

Back