Eerste triphopbeat [feedback aangemoedigd]

Green_jelly

Nieuwkomer
Ik ben nog een behoorlijke prutser wat het opnemen van m'n hardware betreft (NOISE), maar dit heb ik vanmiddag in één take in elkaar gedraaid. Beetje in de lijn van Tricky - dare I say it - Massive Attack. Zou leuk kunnen zijn met mannelijke vocals. :okdan:

Alle feedback is welkom!

Lead: Dark Energy MKI door Digitech Polara
Drums: TR-8 door Ibanez LF7 en Digitech Polara
Drone: Bass Station 2 door Strymon El Capistan

- de intro is te lang
- er gebeurt te weinig
- drums zijn zeer repetitief
- het is erg saai..

Feedback was welkom zei je, awel, dat is mijn feedback..

Voor de rest natuurlijk goed geprobeerd ! :)

is meer dikke soundtrack electro dan triphop, ik vind hem dik
baslijn kan wat meer variatie hebben (die drone) en die hoge portamento lijn een beetje afwisseling, of heel eenvoudig af en toe vervangen door een ander geluidje ofzo
en misschien wat iele strings....1 of 2 noten...heeel lang

Dit klinkt alsof je met twee inputs werkt en het wel genoeg vond zo.
De reverb is hetgeen wat mij meteen opvalt als niet ok.
Overal klinkt dit allemaal heel erg lui. Voornamelijk door de ontbrekende elementen.
Indien je voor less is more gaat dan moet de less ook wel echt werken.

En top dat er wat modulatie op de viool zit aan het eind. doe dit om iets anders te introduceren, of om een verandering aan te geven. Nu is het maar zo alleen.

wat je ook nog kan doen is de beat laten stoppen ergens en dat dan een ander geluid erbij komt, ijle string ofzo...de track heeft echt potentie, heel sfeerisch maar nog ff aan sleutelen, die reverb vind ik wel leuk, lekker crapy jaren 90 maar heel sinister. Een lekkere vieze echo/delay zou ook wel werken, ben benieuwd wat het wordt

Hij is dope.
Wat de track voor mij zou afmaken is een baslijntje.
Gewoon een sinus-sub basje en klaar.

Het heeft iets oosters.
Voor een moskee party wellicht?
En dan waterpijp roken met buikdanseressen enzo

Voor de eerste keer deze beat maken met Hardware is het niet slecht!!!

De ritme en gevoel van muziek heb je wel!

Alleen dit is meer een van de eerste demo hiphop beats die net uit kwamen in de jaren 80

Misschien gewoon lekker door prutsen samen met software er bij beetje combineren met je hardware
mooie speelgoed om mee te experimenteren!!!
wie niet waagt wie niet wint

:okdan:

Alleen dit is meer een van de eerste demo hiphop beats die net uit kwamen in de jaren 80

Ja daarom is die zo goed, beter dan al die ongeinspireerde gelikte saaie troep van vandaag :koffie:

je zou er een zanger(es) en- of rapper met overdreven auto tune overheen kunnen zetten

Slechtste effect ooit...je hebt 2 soorten muziek, die met en zonder autotune... doe dat dus aub. niet!

Ja daarom is die zo goed, beter dan al die ongeinspireerde gelikte saaie troep van vandaag :koffie:

Zo iets heet evolutie met de tijd mee gaan niet achter de feiten aan lopen die er vroeger al waren
Dat ei hebben we al lang uitgevonden
Er bestaan wel 100.000 van deze beats
achter de geraniums kijken zal nooit gebeuren
de tijd gaat door hahaha

Toen de synthesizer in populaire muziek werd geintroduceerd waren er ook een groepje stoffige rockers die het maar niets vonden en riepen toen ook dat er twee soorten muziek waren, die met- en zonder synthesizer. Ik denk niet dat je daar bij wilt horen.

Toen de synthesizer in populaire muziek werd geintroduceerd waren er ook een groepje stoffige rockers die het maar niets vonden en riepen toen ook dat er twee soorten muziek waren, die met- en zonder synthesizer. Ik denk niet dat je daar bij wilt horen.
lol klopt inderdaad. Die autotune discussie is ook offtopic maar kan het echt niet horen...mss. iets voor een poll in een ander thread? Waarschijnlijk is het ook veel mer het misbruik van autotune dat de afkeer veroorzaakt...

http://www.ultimatemetal.com/forum/threads/auto-tune-is-the-worst-thing-ever.509763/

https://www.gamespot.com/forums/off...-worst-thing-that-happened-to-the-m-28236211/

Back