Cubase VST MAC vraagje...

Slipperman

Rooibosje iemand?
cubase VST 5/32 voor de MAC schijnt geen dongle nodig te hebben?

Steinberg Cubase VST 5.0 MAC, nur Original-CD, kein Handbuch. Ohne Dongle, den gibt es für die Mac-Version nicht.

(of kan ik gewoon geen duits dat kan ook nog hoor ;) )

Re: Cubase VST MAC vraagje...

Origineel geplaatst door Slipperman
cubase VST 5/32 voor de MAC schijnt geen dongle nodig te hebben?

(of kan ik gewoon geen duits dat kan ook nog hoor ;) )

Nee hoor je Duits is prima. Ohne betekent echt zonder. Ik heb trouwens ook Cubase 5 voor de Mac en heb inderdaad geen dongle.

Re: Re: Cubase VST MAC vraagje...

Re: Re: Cubase VST MAC vraagje...

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
Nee hoor je Duits is prima. Ohne betekent echt zonder. Ik heb trouwens ook Cubase 5 voor de Mac en heb inderdaad geen dongle.

Ik ook niet :duivels:

Re: Re: Re: Re: Cubase VST MAC vraagje...

Re: Re: Re: Re: Cubase VST MAC vraagje...

Origineel geplaatst door Mattijs Janssen
:duivels: ???

Voor de duidelijkheid... Ik heb de originele versie en geen dongle!

Voor de duidelijkheid: Ik heb geen mac.

Iemand enig idee waarom steinberg ten aanzien van wel/geen dongle onderscheid maakt tussen mac-users en win-users ?

Re: Re: Re: Re: Re: Cubase VST MAC vraagje...

Re: Re: Re: Re: Re: Cubase VST MAC vraagje...

Origineel geplaatst door gemmetje
Voor de duidelijkheid: Ik heb geen mac.

Iemand enig idee waarom steinberg ten aanzien van wel/geen dongle onderscheid maakt tussen mac-users en win-users ?

Misschien omdat de meeste Mac gebruikers pro's zijn en toch wel een originele versie kopen en de Windows markt meer voor de particulier is waar naar hartelust wordt gekopieëerd. (in ieder geval stukken meer dan bij Mac)

En volgens mij heeft het ook te maken met het feit dat Apple op een gegeven moment is gestopt met het maken van computers met een floppydrive. Terwijl Steinberg een soort installatie of verificatie had met cd-rom én floppy. Dat ze daarom zoiets hadden van; dan alleen maar een ceedeetje. Maar ik weet niet hoe het zit met Cubase SX op Mac. Misschien heeft die wel weer een dongle?

Eeeeeuh, bij mijn weten heeft cubase 'n usb-dongle...... (maar dit zou goed pas vanaf SX kunnen zijn !)

Volgens mij is 'n mac niet zozeer voor de pro's, maar voor de creatieve geesten onder ons.
En die kopieëren natuurlijk niks....... 8)

Dat win-gebruikers meer kopieëren (in absolute aantallen) geloof ik meteen, er zijn er immers veel meer.
Maar jij bedoelt dit ongetwijfeld in relatieve aantallen: waarop baseer je dat ?

Origineel geplaatst door gemmetje
Eeeeeuh, bij mijn weten heeft cubase 'n usb-dongle...... (maar dit zou goed pas vanaf SX kunnen zijn !)

Volgens mij is 'n mac niet zozeer voor de pro's, maar voor de creatieve geesten onder ons.
En die kopieëren natuurlijk niks....... 8)

Dat win-gebruikers meer kopieëren (in absolute aantallen) geloof ik meteen, er zijn er immers veel meer.
Maar jij bedoelt dit ongetwijfeld in relatieve aantallen: waarop baseer je dat ?

Creatieve geesten kopieëren niks...?;)
Ik zeg altijd maar dat ik me door iets of iemand anders laat inspireren;)
(klinkt wat beter dan gewoon jatten)

Dat kopieergedrag kan ik niet met harde cijfers onderbouwen, maar dat is gewoon een gevoel. Ik werk met Win en Mac en voor Win is er nu eenmaal makkelijk het een en ander te krijgen en voor Mac moet je wat meer moeite doen. Misschien dat het in Amerika bijvoorbeeld makkelijk is om cracks voor Mac te krijgen. (of via bijvoorbeeld Limewire, het Kazaa voor Mac).

cubase heeft altijd dongle in hardware vorm gehad geloo fik. er zijn ook dongles voor de LPT en COM poort en nu dus USB. Maar tis goed dat ik het weet :) haha vond het zo raar al. maar idd mac versie kan je niet downloaden voor windows wel dat is het verschil denk ik dat er dus geen dongle is...

Origineel geplaatst door Slipperman
maar idd mac versie kan je niet downloaden voor windows wel dat is het verschil denk ik dat er dus geen dongle is...

Nou wordt het echt wazig.....

Dus de mac-versie kun je NIET downloaden omdat die GEEN dongle heeft ????? :confused:

Je zou zeggen dat het precies andersom is.......

Origineel geplaatst door 6 trak
erm... dus de dongle kun je downloaden en de software moet je via je USB, COM of LPT poort installeren?

hèhè, nou snap ik het eindelijk !!!

thnx 6

hmm nee installeren kan je altijd maar zonder dongle start het geinstalleerde niet op op een PC althans. Wat het is je download voornamenlijk programma's voor de WIN PC. Voor macintosh is er gewoon niet veel te downloaden. Zeker cubase (SX/SL/VST) niet.

omdat je dus de software voor de mac niet kan downloaden hoeven ze dus ook geen dongle te maken tegen kopieren. Als crackers ook cubase voor de mac gaan cracken dan doet steinberg er vanzelf wel een usb dongle bij...
daarom zit er dus voor cubeest windows wel een dongle bij ;)

Back