wat de magische moog in het begin (sixtie,s) allemaal is aangedaan..

bliepertronic

Vintage kloon
in de ban
in de begindagen van de moog systemen dachten muzikanten waarschijnlijk nooit erbij na dat dit instrument serieus genomen moest worden..
velen hier zullen jean jaques perrey wel kennen met zijn carnavalsslagers maar als je op you tube gaat googelen en doorlinken kom je de een na de ander tegen die the magic moog zwaar aan het mishandelen zijn lijkt het wel.. vreselijk lachwekkend is het allemaal in iedergeval wel.. hier en daar waagt men zich ook al aan klassieke stukken maar uiteidelijk moest walter./wendy carlos toch voor een doorbraak zorgen . keith emerson deed dat voor de popmuziek dan..
ik wil jullie hier toch wat voorbeelden laten horen.. voor veel meer is het gewoon doorlinken op you tube..

Ik denk dat het moeilijk is om nu in te schatten hoe men deze platen destijds ervaarde. Sommige klinken nu als cheesy keyboardrommel, maar toen vond men het misschien wel waanzinnig modern.

Met filmpje 1 is volgens mij niks mis. En met 4 en 6 is bijna niks mis.

Ik heb uit nieuwsgierigheid even naar de eerste clip geluisterd en ik denk dat met de techniek van eind jaren 60 begin 70 het nog niet zo beroerd is.
Maar piano spelen dat was Hyman z'n sterke kant.
Het is niet normaal hoeveel stijlen hij beheerst en op wat voor een niveau, echt top.

grappig dat er een paar videos bij zitten waarbij de spiekers zijn Phase Inverted. dat kloinkt dan natuurlijk niet

Back