Bedankt voor de link. Ik zelf gebruik Linux. Valt me op dat er voor Windows 10 geen drivers zijn. Kan komen omdat ik het gerucht heb gehoord dat Win 10 geen low latency drivers meer nodig heeft (da's volgens mij de ASIO driver die je nodig had voor audio apparatuur). De meeste Linux distributies hebben ook geen "speciale" low latency kernel meer nodig (kun je nog wel eenvoudig via je package manager - oeps: ik bedoel "market" - installeren).
Ik snapte even niet wat die TR8 nu precies doet over USB. Maar het blijkt dat 'ie zich gedraagt als
USB geluidskaart. Met 14 uitgangen (zal wel PCM zijn), allemaal met een sample rate van 96 kHz. Dit is NIET te veranderen naar het ouderwetse, maar meer gebruikelijke, 44.1 kHz (CD kwaliteit) of 48 kHz. Bij voorbaat excuses voor de volgende rant. [rant modus aan] Kans dat ik ooit nog een (zware, snelle) compu koop die daar mee om kan gaan is zeer klein. En gezien het feit dat besturingssystemen en computers steeds meer aan gaan schurken tegen een smartphone of tablet zal dat ook niet snel veranderen. Apple heeft z'n
ontwikkelteam voor MacOS al geschrapt en Windows 10 is zodanig afgezwakt dat het op een tablet draait. Ik zie bijvoorbeeld nu al op
Sweetwater dat er een dode link staat naar de driver die je er voor nodig zou moeten hebben. [rant modus uit]
Gelukkig houdt de TR8 zich aan een standaard (de USB "geluidskaart standaard"). Kun je 'm dus in theorie in elk stukje software gebruiken dat met meerdere uitgangen van een geluidskaart om kan gaan. Wellicht zelfs in zo iets simpels als Audacity.
[edit] Wacht even. Volgens mij kan Audacity maar één spoor tegelijk opnemen. Hmmmmm. Toch een dure DAW en snelle compu nodig die 96 kHz aankan...