Gloomer's eigen draadje..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
EDIT : Version 2 online :
* made it more energetic
* changed the melodic elements
* added a snare
* added "we want your eye" vocal
* used other drums
* used other percussion
* pumped up the volume of the bass
* added a lead at 1:16
* changed the intro
* used the melody at the end before the break too
* adjusted some volume levels
* etc...

Deze laatste track heeft duidelijk meer focus en beheersing, niet zo druk, minder beuk, meer heup, lekker basje :okdan:
Rond 1:50 ben ik wel toe aan verandering, zo ook rond 4:00. Inkorten?

Deze laatste track heeft duidelijk meer focus en beheersing, niet zo druk, minder beuk, meer heup, lekker basje :okdan:
Rond 1:50 ben ik wel toe aan verandering, zo ook rond 4:00. Inkorten?

Thanks GentleG.. Nee, inkorten ga ik niet doen.. Wel de synths eruit halen (ik hààt ze persoonlijk) en laten inspelen door Steevm van het Image-Line forum.. Hij gaat de synths vervangen door gitaar, ik ben benieuwd.
Dus, de verandering komt eraan. Nogmaals harstikke bedankt !! :okdan:

Die mooie beat loops van jou zou ik zelf erg veel moeite mee hebben
Ik ben echt een fan van The prodigy vooral alle tracks van matrix

Ik denk dat jij zo mooie beat zonder probleem maakt

So hey, jij bent ook vroeg wakker 8~

De beats zijn veelal voorgekauwde loopjes, eventueel bewerkt.. én gelayerd.. Maar het moet wel goed klinken ja, thanks voor je feedback Harrewarre. ;)

Gloomer - The Feeling To Exist (What The Fuck Mix)

Hou jullie stevig vast, loeiharde Acid !

I inspired this tracks on Firewalk's Bassline tutorial :

Thanks mate, hope you'll enjoy this track.. Peace !!

Wat vinden jullie ervan ? Raar maar waar, ik heb er 18 uur aan gewerkt. 8)

holy crap wat een geweld! alsof ik 4 traytjes Red Bull naar binnen geklapt krijg. snap wel dat je dat 18 uur heb volgehouden. Hoe krijg je het allemaal in die mix. Samengevat vind m wel tof. Eerst zo'n FM trance basje en dan zo'n rave/acid/trance mix die na iedere break weer een dosis erboven op gooit. "ik luister, dus ik ben, dus ik besta" filosofisch bijna. Snap de titel ook gelijk en de de what de fuck ook.

Op 1:22 vind ik de fluitjes/piepjes lekker werken, en het nummer barst daarna lekker los!
Ik zou haast denken laat in het begin ook die fluitjes/piepjes vast even horen, omdat ik dat zo'n goed gevonden geluid vind wat lekker werkt.

Ik vind wel apart dat je een basgitaar (sample?) als bassline gebruikt in het begin.

Is toch niet raar om 18 uur aan een track te werken, ik heb best vaak meer dan 10 jaar over een track gedaan.. Goed toegegeven, van die 10 jaar heb ik er 9 jaar 11 maanden en 28 dagen niets aan gedaan, maar toch :D
Of bedoel je juist dat dat kort is ;)

holy crap wat een geweld! alsof ik 4 traytjes Red Bull naar binnen geklapt krijg. snap wel dat je dat 18 uur heb volgehouden. Hoe krijg je het allemaal in die mix. Samengevat vind m wel tof. Eerst zo'n FM trance basje en dan zo'n rave/acid/trance mix die na iedere break weer een dosis erboven op gooit. "ik luister, dus ik ben, dus ik besta" filosofisch bijna. Snap de titel ook gelijk en de de what de fuck ook.

Leu man K !! Ja, het mixen en masteren is het moeilijkste.. Ik heb ook problemen gehad met Reaktor 6, ik heb daar een support ticket moeten voor sturen naar Image-Line, maar gelukkig is dat allemaal opgelost. Hartstikke bedankt voor de geweldige feedback, apprecieer het van harte. Echt blij dat j'm leuk vindt :halleluja

"ik luister, dus ik ben, dus ik besta" -> dat is nog niet gezegd hé, het kan ook allemaal virtueel zijn, en dan bestaat het feitelijk niet, maar we denken wel te bestaan ;)

Op 1:22 vind ik de fluitjes/piepjes lekker werken, en het nummer barst daarna lekker los!
Ik zou haast denken laat in het begin ook die fluitjes/piepjes vast even horen, omdat ik dat zo'n goed gevonden geluid vind wat lekker werkt.

Ik vind wel apart dat je een basgitaar (sample?) als bassline gebruikt in het begin.

Is toch niet raar om 18 uur aan een track te werken, ik heb best vaak meer dan 10 jaar over een track gedaan.. Goed toegegeven, van die 10 jaar heb ik er 9 jaar 11 maanden en 28 dagen niets aan gedaan, maar toch :D
Of bedoel je juist dat dat kort is ;)

Hey skies, thanks voor je heerlijke reactie man.. Nee, geen sample.. Geleerd uit de tutorial (zie YT link)

Het lijkt wel of het nummer snel snel in elkaar gezet is geweest, maar dat is niet.

18 uur is een gemiddelde van me, denk ik.. Soms maak ik een lied in 5 uur, soms wel meer dan 20 uur.. Vroeger heb ik eens 78 uur aan een nummer gewerkt : Vincents Homecoming

Thanks buddy ! :okdan:

Gloomer - We Want Your Eye (ft. Steevm On Guitar) - Alternative Rock

So, our dear Image-Line forum member Steevm from Austria wrote some guitar parts, they sound great. Removed the stupid synths from the previous version. Please enjoy, and thanks a lot Steevm !! PEACE and enjoy !!

Het zou leuk zijn, zouden jullie luisteren, want dit is een zeer bijzonder lied geworden.

Cheers you all !!

Steevm en Gloom :okdan:

NETJES!!!!:okdan:
Bijde artiesten goed gedaan hoor!!!!

Daar kan geen vst plugin tegenop die gitaar snaren!!! je hoort het echt dat het zelf gespeelt l is door een persoon die het in de vingers heeft

Gitaar spelen is niet zo maar iets er zit een goeie opbouw in!!

Voorbeeld : dat stukje in de afwisseling van die flow in klank wat je op 0.32 hoort is echt met beleid gedaan
Als je goed luistert hoor je wel een paar valse nootjes door de gitaar maar wij zijn ook mensen geen computers

Ook de sfx effecten wat je in de achtergrond hoort samen met de gitaar melodie of lead? gaan heel heel goed samen met elkaar in het geheel

Dus ik vind het flink
Vraag me af, hoe je dat zo netjes gedaan hebt samen op afstand
met een artiest die weet hoe de gevoelige snaartjes werken
Heb je die gitaar sound als een live ontworpen sample er in gemaakt?

Spannende combo! Gitaar en het elektronische geweld.
Beiden hebben een wat andere klankkleur en ik weet niet of het helemaal goed integreert.
De gedeeltes met slaggitaar lijken beter te passen dan met het gitaarsolowerk.
Ook heb ik het gevoel dat de gitaar ietsjes anders gestemd is dan de elektronica.
Maar daar kan ik mij in vergissen...
Leuk om te horen hoe de track zich verder ontwikkelt!

Laatst gewijzigd:
Fraai liedje! Erg goed gitaarwerk idd van Steevm. Congrats! :)

Hey vriend, heel sportief van je om te luisteren en te commenten.. Ik heb het doorgegevn aan Steevm en ik moest je heel hartelijk bedanken. Thanks ook langs mijn kant. Toppie van je ! :okdan:

NETJES!!!!:okdan:
Bijde artiesten goed gedaan hoor!!!!

Daar kan geen vst plugin tegenop die gitaar snaren!!! je hoort het echt dat het zelf gespeelt l is door een persoon die het in de vingers heeft

Gitaar spelen is niet zo maar iets er zit een goeie opbouw in!!

Voorbeeld : dat stukje in de afwisseling van die flow in klank wat je op 0.32 hoort is echt met beleid gedaan
Als je goed luistert hoor je wel een paar valse nootjes door de gitaar maar wij zijn ook mensen geen computers

Ook de sfx effecten wat je in de achtergrond hoort samen met de gitaar melodie of lead? gaan heel heel goed samen met elkaar in het geheel

Dus ik vind het flink
Vraag me af, hoe je dat zo netjes gedaan hebt samen op afstand
met een artiest die weet hoe de gevoelige snaartjes werken
Heb je die gitaar sound als een live ontworpen sample er in gemaakt?

Hey Harrewarre, blij dat je hem goed vindt makker. Ja, Steevm heeft alles opgenomen als een paar stems, en ik heb ze gebruikt in de track zonder synthesizers.. Bedankt nogmaals, vind ik zeer leuk.. Een eer !! 8~

Spannende combo! Gitaar en het elektronische geweld.
Beiden hebben een wat andere klankkleur en ik weet niet of het helemaal goed integreert.
De gedeeltes met slaggitaar lijken beter te passen dan met het gitaarsolowerk.
Ook heb ik het gevoel dat de gitaar ietsjes anders gestemd is dan de elektronica.
Maar daar kan ik mij in vergissen...
Leuk om te horen hoe de track zich verder ontwikkelt!

Hey Bohemen, mijn Illuminati-vriends, hahaha :)
Ik ga Steevm zijn versie op cd zetten, de vorige versie, met de synths ga ik gewoon op soundcloud laten staan.. Ik vind die niet goed, al vinden sommigen van wel.
Dank je wel voor de input, apprecieer ik van harte.. :koffie:

Voor diegene die de weg even kwijt zijn : om dit nummer gaat het :

:D

Goede combinatie met gitaar :okdan:
associaties:
het gitaar loopje op 1:47 mag wat harder en ook wat bewegen in het stereoveld
rond 4 minuten vind ik het lang genoeg

Hey Bohemen, mijn Illuminati-vriends, hahaha :)
Ik ga Steevm zijn versie op cd zetten, de vorige versie, met de synths ga ik gewoon op soundcloud laten staan.. Ik vind die niet goed, al vinden sommigen van wel.
Dank je wel voor de input, apprecieer ik van harte.. :koffie:

Voor diegene die de weg even kwijt zijn : om dit nummer gaat het :

https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomer-we-want-your-eye-ft-steevm-on-guitar
https://soundcloud.com/gloomer2000/gloomer-we-want-your-eye-ft-steevm-on-guitar

:D

Heel mooi , kan gebruikt worden in een filmproduktie , wel zonder stemmen .
Lebard Guan

Hey guys,

I hope no one minds me posting this in English. My written Dutch is non-existent and I read through the forum rules, and it didn't seem to require everything to be posted in Dutch. I've yet to meet a Dutch person whose English wasn't excellent, so I trust I will be understood.

To answer a couple of questions: the guitar was actually only supposed to be from 1:16 onwards for about a minute; at least that was my intention. I basically looped the section from there until the next break and jammed over it for 5 minutes for the solo. Yes, there are a lot of wrong notes in that take. I basically figured out the key signature and hit record, reckoning that if I played for 5 minutes, I'd have enough material to cut together for a 45 second part. So my original intention was to have just that one section with the guitar, and leave the rest of the song as it was.

Gloomer had other ideas, and put the guitar over the whole track. We then spent some time cleaning up the various guitar solo parts copied to the rest of the song. And yes, there is still at least one wrong note at 3:15 (I think), but Gloomer says he likes the effect, and who am I to argue with him about it? :)

So it's a bit of a mix of a live recording and chopped up samples. The solo part around 1:16 is a lot less cut up than the other solo parts. Everything apart from the solo consists of 1 single take, copy/pasted where needed. I personally would have a little bit less guitar noodling, but that's a personal taste thing, and Gloomer knows best :) I also agree that the track might be a little bit long at nearly 5 minutes. It was great fun collaborating with someone else on a project again, so thanks Gloom.

And thanks to all of you for your feedback.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back