mastering

Origineel geplaatst door olafmol
ik zeg: best of both worlds! pak een goeie multi I/O soundcard en een goede kleine analoge mixer, en combineer..

Het lijkt mij toch dat je ofwel mixt op je computer ofwel op je tafel. Je kan toch niet een deeltje mixen op je tafel en een deeltje op je computer? Of zie ik iets over het hoofd?

Wat ik nu zou doen, met alle informatie die ik al verzameld heb, is een deftige maar kleine analoge tafel met een goede tape-recorder en m'n computer laat ik voor wat het is. Een combinatie zie ik niet direct zitten...

Origineel geplaatst door Synthesizer11
Het lijkt mij toch dat je ofwel mixt op je computer ofwel op je tafel. Je kan toch niet een deeltje mixen op je tafel en een deeltje op je computer? Of zie ik iets over het hoofd?

Wat ik nu zou doen, met alle informatie die ik al verzameld heb, is een deftige maar kleine analoge tafel met een goede tape-recorder en m'n computer laat ik voor wat het is. Een combinatie zie ik niet direct zitten...

tuurlijk kan dat wel....bv: maak je submixen in je computer en poep die uit naar je analoge mixer voor de eind mix..... of maak een submix door je analoge mixer en dat weer opnemen in je computer..pak je submixen bij mekaar en mix ze nog een keer tot de eindmix door je analoge mixer......etc.etc.

Origineel geplaatst door olafmol
ik zeg: best of both worlds! pak een goeie multi I/O soundcard en een goede kleine analoge mixer, en combineer..

agree

toevallig had ik net een producer over de vloer die alles in logic had gemixed.

Ik liet hem effe een beta mix van me zelf horen via de tascam M3500 met al mn outboard filtertjes zoals een SE1 door een sherman, een paar tracks door een mutator, je kent het wel:D

Klonk gewoon 10 x beter. Vond hij trouwens ook.

zoals olaf kan ook natuurlijk.

maar als je bijv. 8 analoge outputs aan je digitale kaart kan hangen kun je natuurlijk ook die 8 outputs in je tafel hangen en dat weer mixen naar een Dat recorder of CD recorder.

Origineel geplaatst door Errol
agree

toevallig had ik net een producer over de vloer die alles in logic had gemixed.

Ik liet hem effe een beta mix van me zelf horen via de tascam M3500 met al mn outboard filtertjes zoals een SE1 door een sherman, een paar tracks door een mutator, je kent het wel:D

Klonk gewoon 10 x beter. Vond hij trouwens ook.

Een mutator en een sherman heb ik niet direct (en zie ik me niet direct hebben), maar het lijkt me inderdaad wel nuttig ook een goede geluidskaart te kopen en dan inderdaad met de outs van die geluidskaart te werken. Bedankt voor de tips :)

Een mutator en een sherman heb ik niet direct (en zie ik me niet direct hebben), maar het lijkt me inderdaad wel nuttig ook een goede geluidskaart te kopen en dan inderdaad met de outs van die geluidskaart te werken. Bedankt voor de tips :)

Trek je maar effe niks an van mij synth. Ik zat effe lekker stoer te doen. analoge spierballen weetjewel:D

ik heb na lange werkdagen wel eens van die buien.

maar van die analoge uitgangen meende ik zeker.

Wat ik dan niet weer snap is dat je dan naar DAT of CD opnemer gaat mixen.

Als je toch een goede geluidskaart hebt neem je het daar toch mee op?

Origineel geplaatst door fuse
Wat ik dan niet weer snap is dat je dan naar DAT of CD opnemer gaat mixen.

Als je toch een goede geluidskaart hebt neem je het daar toch mee op?

als je kaart dat aan kan tuurlijk.

tuurlijk kan dat wel....bv: maak je submixen in je computer en poep die uit naar je analoge mixer voor de eind mix..... of maak een submix door je analoge mixer en dat weer opnemen in je computer..pak je submixen bij mekaar en mix ze nog een keer tot de eindmix door je analoge mixer......etc.etc.

en dat werkt prima moet ik zeggen! :okdan: ik zorg dat ik uiteindelijk alle tracks samenvat naar 8 sporen,
bijv.:
1x stereo voor zang/lead
1x stereo voor beat (zonder basskick)
1x stereo voor pads/fx/overig..
1x mono voor kickdrum
1x mono voor bass

dan zorg ik dat alles in verhouding is qua eq/fase en dan neem ik het weer apart op naar 8 submixen
en dan ga ik pannen, onderling elkaar limiten als dat nodig is,compressie, effecten testen en deze apart opnemen als ik
vind dat ze ok zijn. en dan maak ik van 2 stereosporen (als ze in orde zijn) weer 1 stereo spoor om 1x stereo uit vrij te krijgen en gooi ik weer alle submixen maar dit keer met de effecttrack erbij naar de mixer en neem ik het zo goed mogelijk op naar 1 stereospoor

maar zo zijn er nog tig manieren te bedenken natuurlijk

Laatst gewijzigd:
Back