Begin jaren '90 cheese house

funkaholic1972

Micro lid
Ik ben na een paar jaar ff niets onlangs weer met produceren begonnen. De eerste tune die ik maakte was deze. Ik maak normaal nooit echt house muziek en dacht dat het wel leuk was om er weer in te komen. Dus heb ik een oergezellig retro happy handbag cheese house dingetje gemaakt in de geest/vibe van de platen waar ik indertijd op danste.

https://soundcloud.com/geoffrey_t/good-times

Geinig maar mist echt vocals vind ik. Deed me beetje denken aan Mr Happy - intro zelfs aan deze (maar de maxi, die intro is veel langer)
Haha in een moeite toni di bart en duke...

Op deze reed ik destijds, mid 90's - stuk in de nacht 2,5 * max snelheid en deed ogen dicht en koplampen uit... Leef nog... :D

Geinig maar mist echt vocals vind ik. Deed me beetje denken aan Mr Happy - intro zelfs aan deze (maar de maxi, die intro is veel langer)
Haha in een moeite toni di bart en duke...

Op deze reed ik destijds, mid 90's - stuk in de nacht 2,5 * max snelheid en deed ogen dicht en koplampen uit... Leef nog... :D

Blast - Crazy Man [original mix] - YouTube

Ja dat vind ik ook hoor, dat er vocalen bij moeten. Heb ik ook geopperd bij één van mijn muziekmaatjes, maar die zei juist dat zang op een dergelijk nummer enorm cliché is. Is het natuurlijk ook wel, maar toch denk ik dat vocals er uitstekend bij passen. Wie weet komt het er nog eens van!

Erg fijn, dat Crazy Man nummer, ken ik ook nog vanuit die tijd maar was ik helemaal vergeten. Bedankt voor de reminder! En fijn dat je nog leeft trouwens!!! ;-)

Supergaaf! Vocals zouden het afmaken inderdaad. Al zijn het maar een paar shouts. Vreselijk goede vibe zet je neer, lekker funky. Productie klinkt ook strak, goede mix.

Misschien ergens nog plek voor een klassiek KORG M1 organ stab of basje? (à la Robin S - Show Me Love) Persoonlijk is dat voor mij één van de sounds van de '90s.

Het klinkt mij te clean om door te gaan voor jaren 90 kazige house. Ik denk helemaal ITB gedaan?

En cheese house zonder cliches is als goudse kaas zonder vet ;)

Bedankt voor de feedback wederom! De vocals gaan er nog wel komen binnenkort. Ik heb trouwens een weekje terug een versie met een wat dikkere bodem (meer laag) gemaakt die hopelijk iets minder clean klinkt:

https://soundcloud.com/geoffrey_t/deep-minimal-pitch-shift-2-17

Er zit een vervelende klik achteraan je nummer.. Misschien heb je dat over het hoofd gezien. Voor de rest lekkere groovy plaat. Alleen die hoge strings van 2 nootjes werken op een bepaald moment op mijn zenuwen.. Die mag je er meer uitlaten of tenminste wat variëren. Veel succes Geoff.

Back