Amateur Space Jazz

smackos

Gepokt en gemazeld
Weer een nieuwe release op mijn Nightwind Records platenlabeltje
dit keer onder mijn eigen naam gewoon met de titel
"Unfolding the Future With Amateur Space Jazz"

Helemaal gemaakt met een Korg Microstation door een Yamaha GSP100 'guitar effects processor' (obscure cheapo jaren 90/eind 80 pre amp simulator-tje uit de Yamaha micro 100 reeks)

novels.jpg

Deze release komt met een stripverhaal (bij de cassette en cd een echt stripboekje van 24 paginas en bij de bandcamp download een PDF ervan)

Valt hier te beluisteren
https://legowelt.bandcamp.com/album/unfolding-the-future-with-amateur-space-jazz

en hier is de CD/Cassette met het stripboekje te bestellen:
https://clone.nl/item45660.html

Bij de CD/Cassette komt uiteraard ook weer een multifunctionele koelkast magneet sticker :koffie:

Helemaal gemaakt met een Korg Microstation door een Yamaha GSP100 'guitar effects processor' (obscure cheapo jaren 90/eind 80 pre amp simulator-tje uit de Yamaha micro 100 reeks)
Echt vet hoor.

Een maat van me heeft ook een microstation, dus ik probeer 'm over te halen om er ook wat spacejazz mee te gaan maken ;)

goedzo kunnen we ooit nog eens een keertje het NorthSea Amateur Space Jazz Festival houden (natuurlijk in Scheveningen zoals het hoort!)

Laatst gewijzigd:
Het terras van Paviljoen von Wied lijkt mij een prima lokatie

paviljoen.png

Prima voorstel....een gebouw met duistere krachten...dat zit in de grond hier, daarom mag je ook nooit in de kelder komen

Moeten we wel lid worden van de Freemasons/Illuminati maar dat is slechts een kwestie van tijd mwoahaha :koffie:

ik vind dat rustgevende ruis geluidje eroverheen wel lekker klinken.. Het geheel is een fijn klinkende lo-fi experience..

Vette clip. Sws is die track erg dope.

Nog het meest conventioneel 'jazzy' van het album denk ik, maar daardoor niet minder space :)

ik vind dat rustgevende ruis geluidje eroverheen wel lekker klinken.. Het geheel is een fijn klinkende lo-fi experience..

thnx, die ruis komt door die Yamaha GSP-100, ook als die niks doet ruist die lekker, en er zit een super smeuige parametrisch filter in en een raar soort vaag quasi chorus effect wat UMB heet (waar de mastering engineer elektrovolt helemaal para van werd :D)

Een stukje tekst over dit apparaat uit de cassettebandje liner notes:

"The other ingredient, responsible for a big part of the dusty sound - is the Yamaha GSP-100. Not much is known about this Japanese 'Guitar Effects Processor', it must have come out around 1990 and was part of the Yamaha Studio 100 series. A short lived run of 'micro' studio equipment centred around a cassette multitrack recorder. Best described as a guitar pre-amplifier-distortion-parametric-EQ box it shines ofcourse way brighter when used on something it wasn't designed for, like a synthesizer. The parametric EQ is of a sophisticated nature - warm and sprinkled with lots of characteristic dust. The distortion is not mindlessly harsh and barbarous - instead alomst gentle to the ears, with a smooth iced cake layer in the highs and a juicy crisp bottom"

hier een plaatje van een complete Yamaha Studio 100 setup, wel cool ook met speakers en een amplifier

yamaha100.png

was niet de eerste keer dat Yamaha een mini systeem op de markt bracht, hadden ze ook gedaan rond de Yamaha CS01 (die producer series heete ofzo)

Heerlijke vibes, als een 4daags-durende zonsondergang, hij wil wel onder maar blijft stiekem toch nog ff hangen.

Dit ga ik straks met normale internet checken. Moet wel dik zijn je afro achtige releases kennende.

thnx luitjes, de cassette en CD zijn inmiddels uitverkocht maar er komt snel een vinyl LP versie ook (althans snel....als de vinyl fabriek weer niet eens geconstipeerd is met het drukken van babyboomer re-issues van U2 en dat soort post midlife crisis gejengel :D ) komt ook weer het stripboekje bij en cassette & CD komen ook nog wat extra herpersingen.

De vinyl LP versie is eindelijk klaar! Vers van de pers met full colour hoes en de hele toestand - speciaal gemasterd met een Nomium compressor -> verkrijgbaar bij Clone of je lokale dealer

spacejazz.jpg

https://clone.nl/item45659.html

Komt uiteraard weer met de 24 pagina 'graphic novel'

Back