13 dec, Bunker/Creme party met vele DJ's en Sendex Live!

Tja, het hele verhaal draait natuurlijk om de subsidie :)
Kortweg, de betaling van de artiesten en dat is helaas gerelateerd aan het aanbod en ook lokatie.

Wout

Origineel geplaatst door Wout Blommers
Tja, het hele verhaal draait natuurlijk om de subsidie :)
Kortweg, de betaling van de artiesten en dat is helaas gerelateerd aan het aanbod en ook lokatie.

Wout

De betaling van artiesten is zeker niet gerelateerd aan het aanbod van DenHaag wat betreft het Paard. Ik vind dat het Paard de naam Paard ook niet meer mag dragen. 070 zou een beter passende naam zijn. Wanbeleid voeren ze echt bij het Paard. Dit natuurlijk vanuit het opzicht van de muzikant, organisator en nonreguliere muziekfan. De VVD en het CDA zijn ongetwijfeld in hun nopjes met de huidige voortgang van dit ex cultureel centrum

het nieuwe paard gaat ook echt nergens over.
23 januari zou langweiligkeit in het paard zijn, dat is afgelast omdat het paard te duur was...
op die manier houd je alleen wat kleinere zaaltjes over, zoals de bazart, maar toch...
jammer.

J

Origineel geplaatst door Kassen
Jazeker, de bazart! fantastische tent, de veiligste club van den haag met gemiddeld even veel bouncers als betalende klanten.

Dat is groot gelul

want op onze feesten (darkforce) en de 100%industrialfeesten van ms polyesther is het er afgeladen. er is dan maar 1 uitsmijter aanwezig. Beetje jammer (en voor ons irritant) dat Bazart dat image heeft door middel van de niet lopende avonden

De electrofeesten lopen inderdaad voor geen meter. Ik maak het in DenHaag regelmatig mee dat electrofeesten niet goed lopen. maf wel aangezien DenHaag als het electrocapital van europa gezien wordt

Een positief punt is wel dat Bass Junkie aka Phill Klein aka Cybernet systems aka Kronos Device aka Final Dream geboekt is om over een paar maanden een elektroliveset komt geven in de hofstad. Deze man weet wat vette elektro is, aanradertje dus.

vanavond, beste vrienden!

de zon is al onder (niet dat die op is geweest, maargoed)

Attachments

• legotek.jpg
    legotek.jpg
    57 KB · Bekeken: 123
super, zo een elektro avondje. Ik moet alleen nog ff zin kweken om de deur uit te gaan. Desalnietteplus veel succes alvast

En dan nu het schriftelijk verslag.

Gelukkig waren we wat aan de vroege kant, dus waren normale gesprekken nog mogelijk, zoals je op de eerste foto's kunt zien. (Trouwens, hoe komen deze foto's bij jullie over? Op mijn ene scherm zijn ze okee, maar op de InterNet computer wat aan de donkere kant)

Sander heeft een behoorlijk gecompliceerde set-up. Het geluid is heerlijk analoog. Hoewel Kassen en de andere DJ (naam?) best redelijke dingen deden, kwamen we eerlijk gezegd voor het echte live werk.
Sander begon goed Italo, complimenten! Eén kanttekeningetje: dat er hier en daar wat fout ging was alleen te merken aan jouw reacties, gebaren van: "Waarom doet'ie het nou niet?" Het publiek heeft het echt niet door. Gewoon nog twee maatjes doorgaan en dan maar wat anders :)

Zo'n zestig man in die kamer gepropt, en de andere twee ruimten ongeveer hetzelfde en een volle bar, dan denk ik dat zo'n twee honderd bezoekers het meegemaakt hebben. Nou bekijk ik de zaak even op een andere manier... Als er op enige wijze paniek, bijvoorbeeld brand, was uitgebroken... We hadden Volendam verslagen: zoveel mensen door één naar binnnen openslaande deur. En dan met aanstekers sfeer gaan maken? Het kan eigenlijk niet, jongens...

Sander beweegt ongeveer twee keer zoveel meer dan een gemiddelde danser in het publiek. Zijn set mag echt niet groter worden, want dan redt hij het niet meer :) Hij vliegt van de ene synth naar de andere drumbox; visueel lekker om naar te kijken; veel beter dan die laptop boys.

Gedurende het optreden werd het geluid meer en meer beats, veel improvisatie en wat mij betreft ook veel interessanter.

En wat het geheel toch maar weer aantoont, dat in Den Haag dit soort gebeurtenissen goed worden bezocht. Bij de Context festivals, helaas subsidiair gesneuveld, werden late bezoekers wegens volle zalen weggestuurd. Den Haag RUIST!

Wout

Wout, hartelijk dank voor de foto's en je leuke verslag :okdan:

Zo, ik kwam daar binnen tond 21:00. Ik had hier vorig jaar ook een keer opgetreden en wist dus dat het een
fantasische lokatie is. Deze keer stond ik in een nieuw zaaltje. Nauw die was echt geweldig. Een kleine ruimte gevuld
met hout langs de muren. Zeg maar een opslag/werk plaats. Echt veel leuker dan een club.
De tafel voor m'n setup moesten we zelf maken, maar omdat er zoveel hout te vinden was ging dat prima.
Ik kon echt m'n apperatuur zo opstellen dat ik bijna alles onder diirect handbereik had.

Het aansluiten wat ik normaal gesproken in ongeveer een uur doe, duurde nu het dubbele. Tussen door namelijk veel gepraat , maar vooral door de vele problemen. Eerst een adapter kapot, toen had gelukkig Mischa (woont boven de garage) nog een andere adapter. Even later deed weer een apparaat het niet en toen kwam Wout met de goeie opmerking even de polariteit te chekken. Dat was geluukig de oplossing. Vervolgens had ik alleen maar midi problemen.
Kon ik met de MPC de ene synth aansturen, deed de andere het weer niet. Dat schoot echt niet op. Veel gestress dus.
Constant wisselen van kabels, maar het schoot niet op. Uiteindelijk leek een midi poort van m'n mpc niet ok. Maar dat mot ik straks nog effe chekken. Oftewel alle problemen waren meer bij de moderne apparaten.

Ik begon om 1 uur te spelen. De eerste 20 min waren een beetje voorbereid, maar natuurlijk ging dat weer helemaal fout. Als gewoonlijk weer BPM vergeten aante passen bij bepaalde nummers, waardoor de samples uit de maat liepen.
Ook was ik een halve dag bezig geweest een bepaald geluid opnieuw te maken en wat denk je dat geluid doet het niet tijdens de set. Dat vondt ik heel erg jammer, aangezien er toen niks van het nummer overbleef. Veel problemen met gelkuid. Ik had 1 goed oordopje en 1 slechte. (de ander goede paste niet???). Ik miste dus dus wel wat van het geluid en ik draaide alles in het rood en soms schrok ik wanneer ik er een geluid in gooide.(vanwege harde geluid). Kassen heeft constant geprobeert het hoog op zijn mixer weg te draaien. Excuses voor de oren die ik verpest heb.

Ik heb uiteindendelijk wel bijna 2 uur gespeeld. En dat was dan voornamelijk met de 707 die de 101 arpeggiator triggerde, de 808 die de juno arp triggert. Dan nog de 303 en wat sampeltjes uit de mpc. (909 snare die ik heel vaak triggerde door op de pads te drukken).

Regelmatig onstonden er echt slechte stukken en zag ik het niet echt meer zitten, maar dan ineens drukte ik weer net op een goeie combinatie van toetsen en dan klonk het weer geweldeig. Het publiek juichte soms zelf. Ik was half in trance. Ik stond ritmisch te bewegen en op de maat met de knoppen te spelen. het kon me allemaal echt niks schelen, ik heb echt gewoon constant op de gok op toetsen gedrukt en het was echt heeeeel leuk.

Ik ben op een geven moment maar aan de techno gegaan, dus tempo naar de 140. En die 808 bassdecay is zo cool, daar kan je dus je hele mix mee dicht gooien. Dus dat deed ik heel regelmatig.

Dat het licht uitviel was heel gaaf, ik kon alleen geen enkele letter meer lezen op de apparaten. Maar gelukkig volgde m'n broer(die gast met groene jas aan op de foto) en 1 van de DJ's (effe naam kwijt, met kale hoofd, of was jij het kassen) mijn handbewegingen. Dus elke keer als m'n hand tichting een apparaat ging, dan kwam daar een hand van hun bij met een aansteken :). Later werden er kaarsen gehaald. En toen het licht het weer deed is er toch maar voor gekozen het weer uit te doen, want met die kaarsen was het veel leuker.

Oftwel een top avond!!!!!!!
Jammer dat het niet gefilmpt is.

Laatst gewijzigd:
de raadselachtige kale dj: de insane looking budha van globaldarkness

c'est moi :biertje:

goeie nacht, goeie mensen

Ik was er ook, en ik heb me echt prima vermaakt!
Het pand was een stuk kleiner dan ik verwacht had, maar daardoor wel gezellig. Goeie sfeer, leuke mensen.
Ik heb zowel bij de plaatjesdraaiers als bij de live set lekker gedanst en geluisterd, bij die laatste heb ik een tijdje echt genoten van de ouwe acid sfeer die er (in mijn oren) gecreëerd werd.
Hou me op de hoogte als er nog 's zo'n feestje georganiseerd wordt!

Overigens: een vriend van mij, die er gister ook bij was, heeft pas een hele goeie digitale videocamera gekocht, die hij helaas niet mee durfde te nemen. Daar hadden we achteraf wel spijt van, want het was in dat opzicht best een 'veilig' feestje. Als er een volgende keer gefilmd moet worden, geef me een seintje, misschien kunnen we wat betekenen...

Back