Haha thanks! Uhm dat flanger geluid is als ik het me goed herinner een patch die ik in Serum heb gemaakt door een hele boel parameters te linken aan verschillende LFO's, waardoor het dus alle kanten op gaat. Daar overheen een normale low pass filter die ik open trek. Oh en een hele berg distortion. Sterker nog, volgens mij is het letterlijk dezelfde chain waarmee ik mijn kick heb gemaakt. (Overgekopieerd)
Die lead is trouwens een layer van echt een stuk op 7 supersaws. Elk met een eigen unieke klank. 2 daarvan zijn iets té ver gedetuned, die staan allebei op 100% L en R gepand, dan 2 die was meer in het mid zitten, die zitten op 60% panning, weer 2 supersaws die op 30% panning zitten en uiteindelijk 1 supersaw die vrijwel mono is, zodat ook op mono speakers de supersaw goed te horen blijft. Dan alles summen naar een bus, compressie erover, een bak galm en zelfs een klein beetje tube distortion. Daarna EQ'en naar smaak in de mix. En zoals ik al zei, de melodie is eigenlijk gewoon een paar akkoorden.
Wat me trouwens opvalt aan je track, en dat kan puur aan mij liggen, is dat er geen touw aan vast kan knopen. Is het de bedoeling dat er weinig structuur in zit en dat het van de hak op de tak gaat? Misschien zeg ik wel iets heel doms, maar dan is dat puur uit mijn onkunde. Zo te horen heb je een punch in je kick verwerkt. Hij dreunt beter! Al heb ik het gevoel dat hij geen onderdeel is van de kick, maar dat het er los onder zit. Ik render mijn kick meestal dan helemaal naar wav en ga daarmee verder als audio. Veel makkelijker om dan ook variaties te maken.
Dat hardcore producers naar raw hardstyle gaan moeten zij lekker zelf weten trouwens. Ik ben ook niet zo'n persoon die vind dat als je eenmaal 'hardcore' bent, dat je dat dan ook moet blijven. Ik zou super hypocriet zijn als ik dat zou zeggen ook, gezien de variëteit in muziekstijlen die ik maak. (
Zie mijn andere track op dit forum bijvoorbeeld)
Weet je wat uiteindelijk voor mij gewoon het belangrijkste is: lol, trots en voldoening. Als ik één van die drie aspecten niet heb bij een track ben ik er ook wel klaar mee.
Volgens mij heb jij dat ook!