The Earfucker - Wiggle to the wiggles [HC]

harrewarre

Ouwe rot
Ik heb alweer iets nieuws gemaakt met veel screeches er door
En lekker met de kick aan het spelen geweest
Ik probeer iedere keer weer iets anders

Vind echt apart de ene pro producer in hardcore vind hem vet!! de andere weer niet!!
Denk meer de smaak of? hij is gewoon bagger voor de prullenbak

https://soundcloud.com/the-earfucker/wiggle-to-the-wiggle

Laatst gewijzigd:
Volgens mij probeer je iedere 3 uur iets anders of niet?

Lauwe kick :okdan:

Volgens mij probeer je iedere 3 uur iets anders of niet?

Lauwe kick :okdan:

Hahaha ja probeer mijn draai te vinden van alles proberen
Een chaos van patterns NIEL heeft in dat gebeid wel gelijk hahaha
Zonder patterns kan ik eigenlijk geen muziek maken met mijn ervaring
Er was laatst een versie van fruity loops
ik kon er niets meer mee !!
weet niet meer welke maar deze nieuwe versies zweer ik bij mooi speelgoed

Attachments

• printscreen.jpg
    printscreen.jpg
    33,6 KB · Bekeken: 63
Neem deze tip van mij aan : koop liever een 2 tracktors inplaats van pioneers.
Basje is vet trouwens die vanaf 23 seconde.

Ik ben het er mee eens hoor
thanks!!!!!
ik hou het nu ook even op deze wijze kwa economische reden
eerst producen luisteren op die creative 7.1 rommel
Daarna headset beetje afstellen
Daarna de pioneer

ja sorry macgyver verzon ook altijd iets met niets
Elk probleem moet je soms provisorisch oplossen

Een goeie mono / stereo blok met een omgeschakeld systeem naar PA versterker of sub heb ik ook goeie ervaringen mee !!
kwa uitgang met goeie geluid en POWER!!!

Met een goeie mid hoog laag speakers bij conrrad met je juiste frequenties

en de juiste verhouding kwa behuizing
kan je iets moois maken

denk ik??

hij is niet slecht, maar ook niet heel erg goed.. Dat riedel synthje wat erbij komt past er niet goed bij. Volgens mij kan je beter. Succes ! :)

Je hebt weer gelijk GLOOMER!:halleluja
THANKS!!! vooor de tip denk dat ik hem toch meer spannend moet maken!!!
FF een lead er overheen gooien
Ik dacht het zelf ook hmmmm lead niet te kort of simpel???
Dat 8x lead geef wel een lekkere early gevoel van vroeger dat wel weer
Dus weer een les luister naar je eigen gevoel !!
En voor mij is muziek maken een uitlaat klep kwa emoties wat een slechte eigenschap is

Kan alleen commenten op je kick, want de rest is gewoon niet voor mij besteed. Ik vind persoonlijk dat deze kick er bijna is. Goede staart, goede attack klank, alleen de punch mist nog wat. Ik mis dat stukje frequentie wat op een grote PA echt een klap in je lijf geeft. Maar daarnaast ben ik meer een mainstream hardcore luisteraar (áls ik het luister) en daar is dat vrij normaal. Weet niet hoe gebruikelijk dat in deze stijl is.

Je hebt ook andere software waarmee je mixen kan renderen, niet live.

Ja klopt met fruity wil het ook wel maar niet met 4 projecten in een groot project !!!
Dan moet ik alle tracks in wav importeren en dan wat effectjes zelf er bij mixen

Dat is wel leuk met DIGI er zijn oneindige mogelijkheden
als je op 6 jaar met een MSX opgegroeid bent? en een teken programma via een MSX basics boek maakt met alle codes intypen
leer je veel kwa mogelijkheden van een computer

deze nieuwe generatie jeugd van 6 weet alleen hoe whatsapp werkt en hoe een een tab3 vol raakt!!! met vage apps dat je denkt HUH?

Techniek gaat te snel software genoeg wat half werkt na 10 updates
Soms werkt een BETA versie nog beter

Thanks je duidelijke uitleg !!! MvR
ik kan merken aan de feedback dat jij wel ervaring hebt in gabber kicks
En mainstream moet je wel goed als Hardcore producer zijn
Kicks maken en dan ook nog vette LEADS waar je pianist voor moet zijn ?
Daar heb je tegenwoordig een team voor nodig om een track te maken
En ik vind met mainstream komen minder snel nieuwe technieken kwa verandering in Hardcore style

De wiskunde in muziek ben ik een kleuter!!
Een die daar goed in is die wiskunde kan zo een track perfect maken met oordopjes in zonder laag

Ik maak alles met mijn gehoor in klank de dus meer de praktijk

En zo mooie PA versterker is een duurzame oplossing als je goed zoekt!!
op de bouw gooiden ze die PA versterkers van 1980 zo in de vuil bult
Toen had het denk ik nog niet zo waarde als het nu is
Ik had een EAGLE PA die gebruikte ik als mono voor een zelf gemaakte SUB van 1000 RMS max vermogen!!! dat was echt LOL
Maarja verkocht als ik het geweten had!!!!

Nouja, ik heb ooit een workshop kick maken gehad van Counterfeit, vandaar dat ik weet waar een 'goede' hardcore kick aan moet voldoen. Heb overigens in de week na die les deze track gemaakt: https://soundcloud.com/markvanrijswijk/insanity-straight-out. Suuuuper mainstream dus. En ook mijn kicks zijn niet perfect.

En je hebt echt geen team nodig om goede muziek te kunnen maken hoor. De meeste hardcore/hardstyle producers zijn gewoon enorme nerds die dagen lang kunnen tweaken aan één kick. Ik kan dat niet, haha.

Ik ben ook geen pianist, maar weet wel redelijk wat van muziektheorie. De theorie dan, kan geen noten lezen of schrijven. (Ja, als je me een uur geeft) En ik red me toch altijd wel redelijk als het om melodie gaat. In bovenstaande track zijn het vooral gewoon akkoorden.

Mainstream staat in mijn optiek niet helemaal stil. Ik heb twee 'kennissen' die het nu erg goed doen, Bodyshock en Synthax en zij maken allebei (meestal) mainstream. Klinkt in mijn oren zeer fris en uniek!

Dan ben je goed leergierig geweest !!!
Klinkt echt vet hoor!! topper
heb je mooi gedaan vooral dat stereo sound die je er bij maakt in die kicks

Hoe heb je die flanger effect gemaakt op 0.24 is echt VET!!!!
Ik zeg je eerlijk dit komt dicht bij de andere pros hoor
Ook mooie volcals !!!
die beat op 1.10 is ook super gedaan hoor!!!!
Die melodie is ook mooi maar nog niet goed genoeg voor de mainstream
maar wel netjes!! dat lukt mij nog niet zo goed!!

En idd kijk maar naar de RAW hardstyle allemaal nerds die doen alsof ze er al zijn!!!!
(met hun ganster achtige fotos LOL)
En alle pro hardcore producers die met de kude mee gaan naar de RAW wel jammer maar wel plek voor een ander in de HARCORE
Ik ben het 100% met je eens hoor met jou mening!!

Je had het over mainstream heb mijn track aangepast
maar de leads om die mooi te maken pfff moeilijk
Hier de laatste update hij is totaal veranderd kwa kick en afmixen!! en de rest
Hopen dat hij beter is!!!
https://soundcloud.com/the-earfucker/wiggle-to-the-wiggles-with-new-lead

waarom klinkt een track totaal!! Anders op deze forum
Krijg zo er geen hoogte van
Ik hoor hier veel meer laag?
Op de souncloud site is de laag weg
Warom???
Hebben jullie dit ook ???
Hoe moet je zo op deze wijze een track goed afmixen als het op elke site anders kinkt !!!!

Gewoon op de vlc player hier thuis vertrouwen dat daar wel een goeie geluid uit komt? met hoog laag en MID

Haha thanks! Uhm dat flanger geluid is als ik het me goed herinner een patch die ik in Serum heb gemaakt door een hele boel parameters te linken aan verschillende LFO's, waardoor het dus alle kanten op gaat. Daar overheen een normale low pass filter die ik open trek. Oh en een hele berg distortion. Sterker nog, volgens mij is het letterlijk dezelfde chain waarmee ik mijn kick heb gemaakt. (Overgekopieerd)

Die lead is trouwens een layer van echt een stuk op 7 supersaws. Elk met een eigen unieke klank. 2 daarvan zijn iets té ver gedetuned, die staan allebei op 100% L en R gepand, dan 2 die was meer in het mid zitten, die zitten op 60% panning, weer 2 supersaws die op 30% panning zitten en uiteindelijk 1 supersaw die vrijwel mono is, zodat ook op mono speakers de supersaw goed te horen blijft. Dan alles summen naar een bus, compressie erover, een bak galm en zelfs een klein beetje tube distortion. Daarna EQ'en naar smaak in de mix. En zoals ik al zei, de melodie is eigenlijk gewoon een paar akkoorden.

Wat me trouwens opvalt aan je track, en dat kan puur aan mij liggen, is dat er geen touw aan vast kan knopen. Is het de bedoeling dat er weinig structuur in zit en dat het van de hak op de tak gaat? Misschien zeg ik wel iets heel doms, maar dan is dat puur uit mijn onkunde. Zo te horen heb je een punch in je kick verwerkt. Hij dreunt beter! Al heb ik het gevoel dat hij geen onderdeel is van de kick, maar dat het er los onder zit. Ik render mijn kick meestal dan helemaal naar wav en ga daarmee verder als audio. Veel makkelijker om dan ook variaties te maken.

Dat hardcore producers naar raw hardstyle gaan moeten zij lekker zelf weten trouwens. Ik ben ook niet zo'n persoon die vind dat als je eenmaal 'hardcore' bent, dat je dat dan ook moet blijven. Ik zou super hypocriet zijn als ik dat zou zeggen ook, gezien de variëteit in muziekstijlen die ik maak. (Zie mijn andere track op dit forum bijvoorbeeld)

Weet je wat uiteindelijk voor mij gewoon het belangrijkste is: lol, trots en voldoening. Als ik één van die drie aspecten niet heb bij een track ben ik er ook wel klaar mee.

Volgens mij heb jij dat ook!

klinkt aardig hoor, jouw track !

Ja, ik heb dat ook op Soundkloot, die haalt de laag meestal weg, als je goed luistert met oortjes dan hoor je het weer. Maar, ik denk ook altijd dat dat aan mijn track ligt, maar als ik luister via monitors dan is er weer genoeg laag.. weird.

Back