advies over synth setup icm Maschine

boomlaars

Nieuwkomer
Ha leute,

Ik ben al enkele jaren bezig om met Maschine beats te maken, gebruikte vooral de expansion packs in combinatie met een Behringer 49 om VST's te bedienen. Ik ben echter steeds benieuwder geworden naar synth's die ik aan mijn setup kan koppelen om meer mogelijkheden te hebben om zelf sounds te creeren. Ik heb de Waldorf Blofeld en de Pulse 2 beiden overwogen als allrounders, maar heb nu mijn oog laten vallen op de volgende, redelijk betaalbare, synths: Roland TB-3 (voor bassline) + Meeblip Triode (voor nog zwaardere bass), Waldorf Rocket (all round synth) en de Waldorf Streichfett (leads). Alles behalve de Rocket is direct compatible met Maschine via presets, dus dat lijkt me erg fijn werken.

Thoughts? Zit hier iets raars tussen (ben immers maar een beginneling op synth gebied). Alvast bedankt!

Ik zie mezelf ook als beginnende op synth gebied (al is dat niet helemaal waar). Heb laatst de Bass Station 2 aangeschaft. Overzichtelijk, zonder menu diving, redelijk eenvoudig en erg leuk om mee te prutsen... Echt een heerlijks synth om synthese mee te oefenen. De TB-3 is vooral een presetbak. Streichfett is strings? Ik zou in ieder geval een synth adviseren die hands-on is (itt bv. de Blofeld).

Waldorf Rocket (all round synth)

Ik weet niet of je 'm al hebt aangeschaft maar ik heb 'm kort in huis gehad en vond 'm te beperkt.
Als allround en tegenhanger voor je basgeweld zou ik dan eerder aan de eerder genoemde blofeld denken.
En als je niet wilt menu diven wat wel zo prettig is dan is een system1, een minilogue, of iets uit de boutique reeks van Roland wel iets om te overwegen.
Alhoewel ik moet zeggen dat een blofeld als je wat uurtjes erop hebt zitten best wel intuitief werkt via het scherm maar lekker wat knoppen is het lekkerst natuurlijk.
Als je nog voor de bas iets moet aanschaffen dan is dit ook wel iets in je straatje denk ik;

of zoiets;

Laatst gewijzigd:
Back