Ik zoek een module waarop ik voltages kan aflezen

nibbi

Ouwe rot
Hoi guys and girls

Ik weet niet zo snel hoe ik dit kan vinden.
Ik zoek eigenlijk een metertje die ik op de CV out kan aansluiten van bijvoorbeeld m'n Rene. Zodat ik deze wat makkelijker kan instellen op de juiste noten / voltages. Ik vind rene een toffe sequencer maar elke keer die knopje draaien en niet weten welke noot er precies gespeeld wordt vind ik lastig. Vandaar deze vraag. Ik heb nu een leuke baslijn via m'n keyboard gespeeld en wil nu de noten invoeren in de Rene, nou dan ben je dus best lang bezig, ik weet dat dit part of the hobby is, maar toch........zo handig zijn als je er ff een module aankan koppelen....

Is hier een leuk module voor te vinden?

thanks alvast

Ik zou een tunertje gebruiken. Zelfs een app op je telefoon werkt super. Ik gebruik panotuner daarvoor.
Het voltage zegt namelijk niets over de toonhoogte omdat de osc zelf ook in toonhoogte in te stellen is. Mocht je toch echt een module zoeken die volts afleest, neem dan een ornament&crime, en wacht op de volgende firmware of de huidige bèta. Daar kan dat mee.

O'tool+ is perfect voor het aflezen van frequenties, noten en voltages. Sinds de + versie precies genoeg voor professionele calibratie. En natuurlijk ook een geweldige scope.
Maar zeker niet goedkoop.

Een simpele (gitaar)tuner of app van een paar euro doet ook wat je wilt.

Hey !
Erg bedank voor de feedback, zeer welkom. Ik begin met Iphone app maar ga zeker voor O'tool . Ff sparen zeg maar :)

Istrobosoft voor de iphone
Goedkoop en erg accurate stemapp

Of een multi-module die je voor andere doeleinden ook kan inzetten zoals expert sleepers Disting MK4

Back