Stukje koptelefoonjack afgebroken in geluidskaart

SB-SIX

Ouwe rot
Gisteren wilde ik nietsvermoedend mn koptelefoon uit de motu 828 trekken, blijkt dat bijna de helft van de plug nog achter is gebleven, vanaf het eerste zwarte ringetje zeg maar. Heb al uren zitten proberen met een pincet om hem eruit te krijgen maar dat is niet gelukt. Iemand een goed idee?

Plastic pen vulling, achterkant plastic niet de ballpoint kant) aanstippen met seconde lijm en centrisch invoeren aandrukken wachten en eruit trekken, beste met een busje om het buisje van de pen heen zodat je alleen de jack raakt. Een plastic omhulsel van de pen kun je ook als doorvoer busje gebruiken. Succes.

Gewoon open vijzen en er uit duwen eens open?

Yes het idee van anoniempje is gelukt, super bedankt!
Openschroeven had een hel geworden. Alles uitbouwen en kabels los...
DSC_0076.jpg

Goede tip en ook goed uitgevoerd. Toch raar dat die dingen zo afbreken. Ik zou er echt een hartverzakking van krijgen als mij dat zou gebeuren.

Voor elk probleem een oplossing.

Gouden tip! :mega:

Het is mij ook al 2x overkomen. Die dingen zitten gewoon verlijmd en die lijm kan uitdrogen.
Om de 3 jaar vervangen is aan te raden.

Edit;
Of een echte 6.3 JAck eraan solderen ipv 3.5 met verloopje. ;)

Solderen kan je leren. Komop..filmpjes op,YT zien. Mijn zus leerde t in de lagere school!
Beetje techniek, beetje materiaal en n paar weetjes. Meer is t niet.

Ik heb dit nog nooit gehad in 30 jaar tijd, apart maar mooi dat het gefikst is :okdan:

Om de 3jaar vervangen is misschien wat overdreven, zeker nu ik weet hoe het kopje eruit gehaald kan worden. :halleluja

1 keer bij sennheiser HD250, maar dat verloopje was wel redelijk veel gebruikt en oud (10+jaar).

Dat wordt bij mij niks klinkske, mijn handen trillen veels te veel

Om de 14 dagen op donderdag-avond zijn we pas geleden begonnen met ons eigen diy-soldeer clubske in het Glaspavillioen Strijp-S Eindhoven.
Donderdag a.s. is ie er weer.
Neem je koptelefoon mee en het het wordt voor je gefixed. :)

Overigens is dan iedereen welkom. :biertje:

Als je je soldeeroppervlak inspant en je pols op de tafel doet rusten kan zelfs dat geen excuus weze ;)

Back