FutureRetro Mobius

barn

Detroit nerd
Heeft iemand deze bak?

Is ie goed... alle meningen zijn welkom...

Ben misschien van plan er een aan te schaffen ivm live-probeerseltje

Bass-molecules heeft er volgens mij een (waar ie zeer happy mee is)

Meerprijs 777

Meerprijs 777

Ik heb 't altijd een beetje dubieus gevonden.. zo'n Moebius.. want met een beetje meerprijs erbovenop heb je 'gewoon' een 777.. en die heeft dezelfde sequencer (toch?)

maar een 777 wordt niet meer gemaakt...

en ik zie hem zowat nooit ergens te koop aangeboden staan...
vind het echt jammer, want in mijn droomlijstje staat ie ook...de FR-777

Maar op de mailinglist stond geloof ik dat ze bezig zijn met een drumdoos...
eindelijk misschien een concurrent voor de 808/909... hoop ik!

maar niemand de mobius in huis?

$325,- omgerekend is zo'n 277 euro...

Origineel geplaatst door levka
Bass-molecules heeft er volgens mij een (waar ie zeer happy mee is)

nee ik heb alleen een 777 waar zeker meer dan van hou :luv:

maar als de sequencer het zelfde is is hij zeer geschikt voor live gebruik, je begint lekker met een leeg pattarn en on de fly ga je te werk. heb donderdag in amersfoort weer een soort jam avond. niks voor bereiden, nee gewoon ding onder je arm, ander nemen dan ook wat mee en dan live en direct wat deuntjes samen smelten, helemaal goed:)
wilde ook m'n machinedrum mee nemen, maar aangezien amersfoort de hoofdstad van de Machinedrums, haha, zouden we daar zometeen met 5 stuks staan, maar goed daar ging het niet om.

maar mijn mening, zoek naar een 777, echt waar. is hij niet mee op hun site bestellen ?? want weet wel dat ze de productie hebben stop gezet, maar dacht ook dat ze er nog wel een paar hadden staan ??

succes

303 ruil

303 ruil

Hier is iemand die een Future Retro 777 wil ruilen tegen een goede staat verkerende 303.

dit schreef de meneer van FutureRetro....:engel:

-------------------------------------------------------------------
Hi Sander,
Unfortunately the 777 units have now all been sold, and these are no
longer available.
We are working on a new unit which will take the 777's place, so please
check back with our website in the next couple months.

Thanks,
Jered Flickinger

ben benieuwd... eerst maar even doorsparen dus

Hi Barn,
I have 2 Mobius' and the 777 and they work great together. I use the sequencers to drive 3 M3X's via midi and find the sync tight. I also use the 2 Mobius' CV(HZ/V) with the Frostwave Resonator(Glide works great,btw) I'm looking forward to using them with the MacBeth moroco! The Mobius is a lot of fun to 'program'(actually easier to use than the TB303) and the support from FutureRetro is superb(Jered is a nice guy). The Mobius is very versatile and allows me to use either midi or CV depending on my needs.So I would highly recommend it.

vrede,Mel

Ok, even hierop terugkomen.

Ik overweeg zeer sterk om een Mobius aan te schaffen.

Maar ik zit met enkele vragen.

Uit het manual kan ik afleiden dat met de Mobius in theorie vrij makkelijk sequencen en arppegio's te maken zijn. Is dat in de praktijk ook het geval?

Kan je tegelijk een sequence via CV/Gate doorsturen en de DIN sync gebruiken?

Iemand?

Laatst gewijzigd:
Mocht iemand het interesseren: ik heb maar een mailtje gestuurd naar Jered en hij zegt dat je DIN SYNC en de interne sequencer tegelijk kan gebruiken.

Wel een superding die Mobius. Je hebt een sequencer en een midi naar V/OCT en HZ/V convertor (en natuurlijk DIN SYNC). :okdan:

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door barn
dit schreef de meneer van FutureRetro....:engel:
We are working on a new unit which will take the 777's place, so please
check back with our website in the next couple months.

Thanks,
Jered Flickinger

Is it just me, of loopt het water jullie ook al in de mond?

Ik vind hem super leuk!

Ik gebruik hem nu om mijn 303 te syncen en mijn 909.. verder om mijn modular aan te sturen. (cv / gate richting modulars en verder clock uit en accent naar de A-155 om zo om de x maten te transposen.)

Hij werkt echt super handig. Ook het shiften naar links en rechts kan leuk zijn... en natuurlijk het loop punt verleggen.. :)

Back