Korg X911 guitar synthesizer

Achterlijke Catawiki.
Ik snap dat je het veilingconcept niet waardeert maar persoonlijk vind ik Catawiki een stuk handiger en betrouwbaarder dan eBay of Marktplaats. Ik heb er al best wat op gekocht en verkocht, nul problemen. Wat zijn jouw negatieve ervaringen dan?

Wat ik wat jammer vind aan Catawiki (in de categorieën waar ik kijk) is dat je door de kavels gaat, denkt "oh deze is leuk" en dan ziet dat de aanbieder in Italië zit. Het zou wel handig zijn als ik enkel kavels uit bepaalde landen kon filteren, maar de laatste keer dat ik deze functie zocht leek ze niet te bestaan.

Wat ik wat jammer vind aan Catawiki (in de categorieën waar ik kijk) is dat je door de kavels gaat, denkt "oh deze is leuk" en dan ziet dat de aanbieder in Italië zit. Het zou wel handig zijn als ik enkel kavels uit bepaalde landen kon filteren, maar de laatste keer dat ik deze functie zocht leek ze niet te bestaan.
Ja, dat is zeker een punt. Op zich zou ik het nog niet eens vervelend vinden dat iets van verder moet komen, maar vaak rekenen die aanbieders exorbitante verzendkosten die niet stroken met wat het werkelijk kost om te verzenden. Daar zou Catawiki wel wat alerter op mogen zijn. IN de voorwaarden staat wel dat je niet teveel extra mag rekenen voor het verpakken, maar niks over dat soort afwijkingen op gangbare posttarieven. Heeft mij ook al eens weerhouden om ergens op te bieden.
En de veilingmeesters hebben niet altijd evenveel kennis van zaken. Heb al twee keer een melding gedaan van een kavel wat geveild werd wat niet klopte (verkeerd type/merk) maar in plaats van een goede actie richting de verkoper kreeg ik een dooddoener in de mail. Maar goed, zelf goed opletten waar je op bied is natuurlijk altijd een goed advies...

Ik heb het dan bv over auto's. Dan wordt het probleem nog veel duurder en complexer dan verzendingskosten.

Leuk bakkie, wat beperkt maar klinkt goed.

Dit kan je er ook mee doen: http://hem.bredband.net/elmuced/x911.htm . Als iemand de mijne voor me zou willen verbouwen, graag!

This is a Korg X-911 that I have re-built to a modular synth. The original X-911 Guitar Synth actually contains much more than is obvious on the front panel:

1 pre-amp, dist unit, P-V converter and envelope follower/trig detector
1 multi-waveform, multi-octave output MS-20-style VCO with both lin and log CV
1 MS-20-style VCF
3 MS-10-style VCF:s (discrete KORG35) used by the Bass, Tuba and Trumpet presets.
8 VCA:s
9 simple EG:s

I have made most of these modules accessable at the front panel and layed out like a modular synth. The synth is then packed into a chassis that fits nicely in my MS-rack. The modules are pre-patched like the original 911. VCF 3 and 4 also have a LPF/HPF switch. The modules are:

1 x External Signal Processor: Input level, Range, Portamento knobs. Input, Dist out, Env out, Trig out, Hz/V out jacks.
1 x VCO: Octave, Coarse, Fine, CV1, CV2, 8" PWM, 16" PWM knobs. Hz/V, V/oct, CV1, CV2, 8" PWM, 16" PWM inputs, 16" sqr, saw, pulse, 8" sqr, saw, pulse, 4" sqr, saw output jacks.
4 x VCF: Cutoff, Resonance and Env CV knobs. LPF/HPF switch on VCF 3 and 4. Input, output, Env and CV jacks.
2 x Active filter: Tone knob, Input and output jacks.
6 X VCA: Input and output jacks.
2 x AR Envelope: Attack and Release knobs, Trig in, output jacks.
3 x D Envelope: Decay knob, Trig in, ouput jacks.
1 x 8 input mixer: Level knobs, input jacks.
1 x Output module/VCA: Volume and CV knobs, CV in and ouput jacks.
ms911.jpg

Kijk kinderen: DAT is circuit bending. Of eerder chopping in dit geval. Indrukwekkend!

Als hij de originele casing van zijn 911 apart heeft liggen, is er niet eens iets onomkeerbaars gebeurd.

Yep, een leuke aanvulling op m'n MS20+MS50, misschien moet ik er nog een tweede SQ10 bij kopen dan..................

Ik snap dat je het veilingconcept niet waardeert maar persoonlijk vind ik Catawiki een stuk handiger en betrouwbaarder dan eBay of Marktplaats. Ik heb er al best wat op gekocht en verkocht, nul problemen. Wat zijn jouw negatieve ervaringen dan?

Ik waardeer het veiling concept prima maar:

A) aangegeven schatting van de veiling meester haalt iedere potentie om een goede deal te maken weg.

B) Er staat meestal alleen bagger op.

Ziet er goed uit :-)

Ik waardeer het veiling concept prima maar:

A) aangegeven schatting van de veiling meester haalt iedere potentie om een goede deal te maken weg.

B) Er staat meestal alleen bagger op.

Wat A) betreft: normaal gezien staan er alleen maar schattingen bij veilingen die een verborgen reserve price hebben, dus een superkoopje is dan sowieso uitgesloten. In mijn ervaring was de reserve vaak ongeveer de ondergrens van de schatting, maar in het voorbeeld van dit draadje bleek hij toch een eind lager te liggen. De schatting van de veilingmeester is ook niet altijd de hoofdprijs, dus zelfs binnen die grenzen zou je vaak een goede deal kunnen scoren.

Als een artikel geen schatting heeft, heeft het waarschijnlijk ook geen reserve price en is er dus potentieel op een (mega)koopje. Maar je bent natuurlijk meestal niet de enige die op Catawiki kijkt.

Wat B) betreft hangt het af van de categorie maar qua audio en synths is het inderdaad vaak rommel.

Wat A en B betreft sluit ik me volledig aan bij Nicolas 2000. De muziekinstrumenten categorie bij Catawiki zeker niet de beste die ze hebben. Maar aangezien ik ook vaak bij andere categorieën kijk, is het een kleine moeite om ook daar eens doorheen te browsen. Meestal is het een paar weken achter elkaar door tientallen djembés, mondharmonica's en neusfluiten heen scrollen maar heel af en toe staat er toch echt wel wat leuks bij. Ik heb zelf nog maar 1x wat in de instrumentencategorie gekocht, een Roland OP-8. Daarvan kende ik voor de veiling überhaupt het bestaan niet en zie je vrijwel nooit te koop. Daar heb ik uiteindelijk meer voor betaald dan ik van plan was (dat is dan weer het nadeel van zo'n veiling) maar in andere categorieën heb ik zeker wel goeie deals kunnen doen.
En zo'n X911 of een PS3100 die er pas op stond, dat zijn toch interessante spullen? Is een beetje als met een vlooienmarkt, daar moet je ook door tonnen bagger door om (misschien) iets leuks te vinden.

Het voordeel bij Catawiki vind ik dat een deal een deal is. Je hebt geen oplichters die, als je betaald hebt, je niks toesturen. En zelfs is het zo dat als er iets niet aan klopt wat je gekocht hebt, je het recht hebt om het terug te sturen. Dat zie ik bij Marktplaats of eBay niet gebeuren.

A) Je hoeft niets aan te bieden/verkopen op catawiki
B) Je hoeft niet te bieden op catawiki

Gewoon niet meer naar kijken ... probleem opgelost :okdan:

@VinnieQ: Met de mods is er uitgegaan van de befaamde Korg35 IC. Deze zit net als in de MS20 niet in elke X911. Beide X911's die ik heb gehad zat ie iig niet. Weet ook niet of daardoor de mod voor elke X911 mogelijk is.

Ah, dat wist ik niet! Ik heb de mijne nooit open gehad. Misschien is dat X911 vol met IC35's verhaal een broodje internet.

Ah, dat wist ik niet! Ik heb de mijne nooit open gehad. Misschien is dat X911 vol met IC35's verhaal een broodje internet.
dat zullen ze wel op dezelfde manier hebben gedaan als met de MS20 waar IC35 niet in zit.
iig zitten er heel veel verborgen opties in de X911 die je met de mods naar buiten haalt.

hoe en wat het schema van de vervanger van IC35 eruit ziet weet ik niet. dit kan een extra pcb'tje zijn of zitten de features van de IC35 chip ouderwets met condensatoren/transistors, weerstanden etc op het moederbord?!?!?

wsl dat google wat meer duidelijkheid geeft :)

Hij is uiteindelijk op €305,- blijven hangen. Lijkt me geen slechte prijs.

Back