syntecno teebee herstelvraagje

koediman

--<{(OoO)}>--
net een syntecno teebee gekocht, blijkt dat de midi-noten niet goed herkent worden. als je c indrukt krijg je c, maar als je d indrukt weer die c, een toetsje verder gaat het wel goed, maar verderop weer hetzelfde probleem... 2 toetsen slaan dezelfde noot aan.
nou heb ik ff kontakt met robbie gehad... degene die het ding ontworpen heeft...echt te gek dat die gozer nog steeds hierover aan te spreken is terwijl hij toch al een tijdje is gestopt met die teebee's, maar goed.... ik dwaal af.
robbie zei dus dat het misschien een DA converter is die een bitje mist en dat het me 50 euro gaat kosten als ik'm langs kom brengen... zijn goed recht om 50 euro te vragen natuurlijk, maar ik denk... ik gooi het toch maar ff op het forum... wie weet heeft iemand andere ideeeen, goedkopere oplossing ofzo...

oja... nog 1 ding... met de cv out kreeg ik wel een ms10 aan de praat, maar m'n mc202 weigert te reageren op cv-signalen uit de teebee... de 202 is niet kapot ofzo, want vanuit de ms10 ontvangttie wel cv... errug vreemd...

Wat betreft die MS10/MC-202, daarvoor moetje effe de handleiding downloaden en verschillende CV/Gate settings proberen. Naast CV/V en HZ/V zijn er ook nog wat andere instellingen namelijk! En die verschillen per synth.

dank je sander... ik denk echter alle instellingen geprobeerd te hebben (met de handleiding op schoot)... het zijn er vier verschillende als ik het goed begrepen heb. indien je er meer weet hoor ik het graag! :)

nee... daar weet ik niks van... ben ook maar net begonnen met het midi to cv gebeuren... ik vond het gewoon vreemd dattie wel reageert op de ms10 maar niet op de teebee. maar hartelijk bedankt voor je antwoord, dat de 202 evt gemod moet worden was niet in me opgekomen.

sorry, ik had m'n reply al aangepast. Dat modden sloeg op de CV/gate out van de 202.
Maar de teebee zou het met de 202 moeten doen. Ik gebruik em voor m'n 101 aan te sturen
en dat zal wel ongeveer hetzelfde zijn.

Als er vanavond nog geen duidelijk antwoord hier gegeven is, dan kijk ik effe hoe m'n teebee staat ingesteld.
Je zou nu alvast effe een ander kabeltje kunnen proberen.

heb helaas maar 1 kabeltje tot m'n beschikking :) ... maar deze lijkt prima te werken, heb'm dus ook voor m'n experimenten met de ms10 gebruikt en geen enkel probleem...
dit zijn echt van die zaken dat je weet dat er een logische oplossing voorhanden moet zijn maar ik heb dus werkelijk geen idee meer waar ik 't zoeken moet.
'kzou het erg tof vinden als je eens wat instellingen van jou kunt checken sander... ben helaas een dagje offline vanaf vanmiddag, maar ik zal zeker weer een stapje verder zijn als bij jou de 101 wel werkt met een bepaalde instelling.... trouwens... als ik het goed begrijp zou de 202 op elk van de 4 mogelijke instellingen moeten reageren... alleen de manier waarop (log of lin) scheelt, maar hij doet dus helemaal niks.... aaaargghhhhh ;)

ff een kleine update... m'n pro1 werkt ook goed via de teebee cv... dus het is echt iets vreemds waardoor de 202 niet wil meedoen.
het enige verschil wat ik kan bedenken is dat ik voor de pro1 en ms10 een adaptertje van 3,5 naar jack op het patchkabeltje gebruik en voor de 202 het kabeltje zonder adapter aan kan sluiten.... dit zou toch echt geen verschil moeten uitmaken, maar je gaat het in de vreemdste hoeken zoeken als je dit soort problemen hebt.

Zo ik heb effe een syx dump gemaakt:

Ik heb als waarde 00 voor het kanaal waar de 101 op aangesloten is.
Oftewel Normal Cv/Gate.

Maar ik zit me net te bedenken, hoe de teebee ook ingesteld staat, je zou
volgens mij altijd wel wat moeten horen. Alleen dan vals bijv.
heb je de teebee al gereset.

sander,

hartelijk bedankt voor 't checken, maar je hebt natuurlijk gelijk... hij zou't op om't even wat voor'n instelling moeten doen. maar goed... ik wil eerst dat midi-probleem van m'n teebee oplossen en dan wat patchkabels kopen... heel misschien ligt het aan de plug-adapter, anders weet ik het niet.... alle cv-uitgangen van de teebee werken op andere synths, alleen de 202 niet, en de 202 reageert wel op cv maar niet vanuit de teebee... :confused:

Back