MIDI piano pedalen

Gitaarwerk

Stamgast
Ik wil pedalen gebruiken tijdens dat ik piano (via midikeyboard) speel...er izt een enkele sustain pedaal mogelijkheid op, maar ik wil ene damper en die andere(waarvan ik even de naam kwijt ben) van ook kunnen gebruiken.

Dus nu zoek ik eigenlijk een 3-pedaals midi ding hebben.. die ik op de thru aansluit of evt op mijn unitor.

Je bedoelt het sostenuto pedaal. Ik ken geen pedaal met een midi-out. Ik had ooit een Kurzweil PC88 en die had 2 pedaalaansluitingen, eentje voor sustain en eentje voor sostenuto (in 1 stereo jack plug). Als je keyboard dat niet ondersteunt denk ik niet dat je iets vind...

Grtz,
Jeroen

Ik heb er ooit 1tje van yamaha gezien. Met midi-out. 3 zwarte pedalen op 'n zwarte behuizing.
Maar vraag me niet meer waar........

Kijk eens bij StudioLogic Fatar's accessoires

Kijk eens bij StudioLogic Fatar's accessoires

VFP-1
vfp1.jpg

VFP-2
vfp2.jpg

VFP-3
vfp3.jpg

De VFP-3 kost ongeveer 70 EUR.

Re: Kijk eens bij StudioLogic Fatar's accessoires

Re: Kijk eens bij StudioLogic Fatar's accessoires

Origineel geplaatst door Hover
VFP-1
vfp1.jpg

VFP-2
vfp2.jpg

VFP-3
vfp3.jpg

De VFP-3 kost ongeveer 70 EUR.

Ik heb niet het idee dat deze midi hebben, wel? ;)

Re: Re: Kijk eens bij StudioLogic Fatar's accessoires

Re: Re: Kijk eens bij StudioLogic Fatar's accessoires

Origineel geplaatst door thegreatmuffin
Ik heb niet het idee dat deze midi hebben, wel? ;)

Ik dacht dat het een 3-pedaals ding moest zijn, die je gewoon op de pedaalingang kan aansluiten. Via de MIDI-aansluiting zijn er niet zoveel pedalen beschikbaar met dezelfde eigenschappen.

Waarom moet het trouwens via de MIDI-aansluiting? Waarom niet gewoon op de sustain aansluiting of zo?

Ik kan alleen maar een sustain pedaal erop aansluiten. De bovenstaande pedalen die worden niet odnersteund, maar ik wil ze wel gebruiken. Ik weet ook inderdaad niet of de pedalen er wel zijn emt midi allemaal.. (iig wel het sustain pedaal)

Ik gebruik em in combinatie met steinberg the grand..en daar zitten wel degelijk 3 pedalen. Zo een plugin zou wel midi ondersteuning moeten hebben. Misschien valt zo een ding wle om te bouwen tot midi geval??? (ik kan alleen niet van die eproms programmeren)

datr wel.. ik zit er ook wel aan te denken.. zowieso bij gtaarspelen is et een handig ding..alleen ff kijken of het in te stellen is.. kan ik het voor mijn pod gebruiken :D

maar voor piano lijkt het me niet echt geweldig... :/

die tip van yamaha was wel goed trouwends.. (om even een zekere te noemen dan ;) )
een vriend van die dat soort spul verkoopt gaat zoeken voor mij :)

Back