Von Naphoven - Grenfell [Ambient / Industrial]

Grappig die opmerkingen over triphop / filmmuziek. Ik vind het altijd lastig om een genre te bepalen omdat ik van heel veel soorten muziek hou en uit alle hoeken dingen leen. Eigenlijk ook niet heel belangrijk, maar alle hulp is welkom :D

Hele coole en ook mooie ambience, t intro bouw mooi spanning op om daarna weer door een andere emotie gegrepen te worden, niks in de track waar ik me aan irriteer. Integendeel, dit valt zeker in de smaak. Mooie productie ook, niks op aan te merken...sterker nog kheb m 2 x achter mekaar afgeluisterd... mijn complimenten!

Hele coole en ook mooie ambience, t intro bouw mooi spanning op om daarna weer door een andere emotie gegrepen te worden, niks in de track waar ik me aan irriteer. Integendeel, dit valt zeker in de smaak. Mooie productie ook, niks op aan te merken...sterker nog kheb m 2 x achter mekaar afgeluisterd... mijn complimenten!

Ik zag dat ik dit commentaar dus ineens 2 x had neergezet, sorry daarvoor...mijn smartphone heeft een geheel eigen leven en .... dan geberen dat soort dingen .. :)

Onheilspellende sfeer, zeker als je vertelt wat je inspiratie was vind ik 't goed getroffen.
In het eerste deel van de track klonk het voor mij ook of er steeds menselijke stemmen/geluiden in en uit faden alsof het de zielen zijn die af en toe nog doorkomen terwijl ze steeds verder van de wereld wegsterven.

De stemmen zijn afkomstig van een protestmars die na de brand werd gehouden in het centrum van Londen. Als je goed luistert kun je de menigte horen scanderen ("Grenfell! Blood on their hands!" en "Justice for Grenfell!"). Het effect is een combinatie van een filter en een autopanner (met de nodige reverb/delay).

De stemmen zijn afkomstig van een protestmars die na de brand werd gehouden in het centrum van Londen. Als je goed luistert kun je de menigte horen scanderen ("Grenfell! Blood on their hands!" en "Justice for Grenfell!"). Het effect is een combinatie van een filter en een autopanner (met de nodige reverb/delay).

Ah, mooi dat je dat in je track verwerkt hebt.
Ik dacht dat je een soort menselijke geluiden had vervormt en gebruikt.

Dat is dan toch ook zo?

Jazeker maar ik wist niet dat het de menigte was die na het ongeval aan het scanderen en schreeuwen was.
Ik dacht meer dat het vervormde stemmen van mensen waren maar niet van die specifieke situatie vandaar m'n interpretatie van wegstervende zielen om zo een link met het ongeluk te hebben.

Eigenlijk moet er nog een videootje bij zodat ik hem op Youtube kan mikken, maar dan gebruik ik liever niet de associatie met deze ramp ivm potentiële lijkenpikkerij verwijten.

Ja, dit lijkt idd wel triphop.. Een genre die me een paar jaar geleden erg beviel! Totdat ik Massive Attack wel zo'n beetje grijsgedraaid had..

Mooie track!

Well done !
(het leuke aan het maken van dit soort tracks is dat je muzikaal weinig beperking hebt en je je fantasie volledig de vrije loop kan laten gaan)

Zeker tof dit, blijft boeiend om naar te luisteren met de verschillende sounds en het ruimtelijke :)

Well done !
(het leuke aan het maken van dit soort tracks is dat je muzikaal weinig beperking hebt en je je fantasie volledig de vrije loop kan laten gaan)

Ben ik het 100% mee eens die SFX sounds heb je veel mogelijkheden kwa opbouw en geeft veel ruimte
maarja die sfx moet wel goed passen in een nummer om een mooie sfeer te maken samen met de rest van de sounds elk muziek heeft weer zijn ding waar je op moet letten

Ik vind deze track persoonlijk een opbouw in zitten die echt uniek is als artiest
Als ik een cd kon vinden met allemaal dit soort nummers met zo vette beat er door had ik hem gelijk gekocht

Back