Yamaha A4000 + IDE to CF

Hoi mensen, ik heb hulp nodig voor mijn A4000 sampler.

Deze stond in BRICK mode. Unbricken via midi is gelukt met deze methode: Unbrick Yamaha A4000 and A5000 Samplers - Modding Fridays

Dan zit ik nog met het volgende probleem, namelijk de 1.5 OS file erop krijgen (niet beschikbaar via midi en ik heb deze file helaas niet). Ik heb een ingebouwde ZIP100 drive in de A4000, maar verder geen beschikking meer over een floppy drive oid. Ik heb nog wel een oude externe Iomega ZIP100 drive liggen, maar helaas geen oude (XP) computer meer met een LPT (parallele poort) om de file op een zip disk te schrijven.

Wie nog wel? Wie kan dit voor mij doen? Uiteraard tegen vergoeding, bijvoorbeeld door FF een zip disk heen en weer met de post te sturen.

Ik bedenk me nu ineens dat ik ook nog een SCSI drive heb. Misschien kan iemand de file op cd branden?

Ik zet 'm eerst in dit draadje. Als dat niets oplevert plaats ik 'm algemeen. Alvast bedankt.
Ik heb de OS nog op een HD staan. Je hebt PB! Maar voor het geval dat anderen er ook nog naar op zoek zijn, bij deze ook hier in de thread.

A4000 OS 1.50

Attachments

• a4k150up.zip
    972,7 KB · Bekeken: 71
Ik zat ook met het probleem om het OS van mijn A4000 te updaten, zat nog op v1.07.
Heb gelukkig nog een oude Iomega Zip100USB liggen (ooit van mijn pa voor de sampler gekregen ), dat wordt meteen herkend door Windows 11.
Probeerde eerst via Diskpart een zipdisk te formatteren met FAT 16, dat ging helaas niet goed. Wellicht onkunde.
VMware heb ik ook met een Windows XP VM erin en daarmee kon ik wel simpel de disk formatteren.
Daarna was het alleen nog kopiëren van het OS bestand naar de disk.

Mijn sampler zag meteen het bestand en updaten ging prima.

Back