Wie gebruikt iBook + Midi ?

thijs_ganger

897878100026
Ik heb een iBook (600 Mhz / 256 Mb) en wil wel eens weten of het mogelijk is met midi te werken. Trekt mun iBook dat? Wie heeft er ervaring mee?

Draait Cubase of Protools een beetje lekker? Midi-interfaces (zoals die Emagic) werken via USB. Zit daar vertraging in?

Wie weet het? Zegguh Zegguh Zegguh ! :confused:

Mooie kunst maak je. Je muziek past daar ook goed bij.

Wat wil je HD-recording of alleen MIDI.

256 is misschien te weinig maar in het algemeen moet dit met je iBook wel gaan lukken.
Ik heb in 1996 ooit eens een optreden van dik 45 minuten gedaan waar 8 sporen HD recording meeliep op een pentium I 100 MHz. Kun je naagaan.

USB midi is qua timing niet altijd goed. Dit ligt meestal aan de configuratie van je computer.
Ik heb zelf een AMT4 van emagic, heb daar geen problemen mee.

Groeten.

Origineel geplaatst door Mostatic
Mooie kunst maak je. Je muziek past daar ook goed bij.
Dank je wel. Mijn dag is alvast goed.

Wat wil je HD-recording of alleen MIDI.
Allebij eigenlijk. Maar niet tegelijk denk ik. Ik wil softsynths en softsamplers kunnen bespelen en dat vast leggen natuurlijk. Ik heb er nog geen ervaring mee dus.

Met mijn band heb ik opgenomen in een digitale studio die werkte met Protools. Werkte héél goed. Maar ja, hij had een zware dual processor G4 met alles erop en eraan.

Ik heb zelf een AMT4 van emagic, heb daar geen problemen mee.
Dat is mooi want die zijn niet zo duur (ca. 100 euro bij mail-a-mac).

Origineel geplaatst door Mostatic
Ik heb in 1996 ooit eens een optreden van dik 45 minuten gedaan waar 8 sporen HD recording meeliep op een pentium I 100 MHz. Kun je naagaan.

Was dat het optreden in de w2, te den bosch........ik was er toen ook bij volgens mij........was vet.....ga je ooit nog eens live optreden ?

Overstap naar Powerbook met Logic

Overstap naar Powerbook met Logic

Heeft er iemand van jullie ervaring met een Mac Powerbook met Logic?

Ik gebruik al jaar en dag PC en Cubase (sx), maar ga me nu laten herdopen... en de overstap naar Mac wagen.

Ook voor live-gebruik lijkt dit me geen slechte keuze, zo'n Powerbook (spijtig genoeg is het wel een dure keuze).

Heeft er iemand ervaring??

alvast bedankt

www.kash-music.com

Re: Overstap naar Powerbook met Logic

Re: Overstap naar Powerbook met Logic

Origineel geplaatst door Chille
Heeft er iemand van jullie ervaring met een Mac Powerbook met Logic?

Ik gebruik al jaar en dag PC en Cubase (sx), maar ga me nu laten herdopen... en de overstap naar Mac wagen.

Ook voor live-gebruik lijkt dit me geen slechte keuze, zo'n Powerbook (spijtig genoeg is het wel een dure keuze).

Heeft er iemand ervaring??

alvast bedankt

www.kash-music.com

Wacht dan even wat maand,aangezien dan de powerbook g5 uitkomt.

Inderdaad, maar dan ga ik de eerste maanden geconfronteerd worden met de kinderziektes...

Dus misschien toch voor een stabiele G4 kiezen (+goedkoper...)

greetz

Ik heb sinds een maandje of zo een 1,5 GHz Powerbook met 15" scherm en ben daar erg blij mee. Ik heb meteen voor de optie gekozen met de 80 GB 5400 RPM harddisk en 128 MB VRAM en 1 GB geheugen (aanrader! veel erin stoppen).
Ik draai er van alles op en ook Logic Pro, werkt als een speer!
Om lekker audio te draaien twee dingen: dus veel geheugen en het liefst vanaf een externe (snelle) Firewire HD de audio draaien.
Ik heb er ook Ableton Live, Reason, veel software instruments op draaien en gaat allemaal prima.
Succes ermee!

Groeten, Maarten

:(
to ibook or not to ibook
ik ben m'n pc zat, wil die kolos het liefst morgen nog het raam uit gooien.
na veel wikken en wegen heb dus besloten om em te verkopen en van dat geds een ibook g4 1-GHz 256 MB DDR266
30 GB Ultra ATA-schijfblablabla te kopen...
a omdat ik ga verhuizen naar het buitenland (berlijn ) en ik wil zo weinig mogelijk grote dingen meenemen.
b is makkelijker voor live
c neem dat ding mee onder je arm, sla open en je hebt je hele mikmak bij je

nu is mijn vraag natuurlijk of mensen ervaring hebben met de ibook g4 (de goedkoopste versie).
kan ie cubase, reason, logic enzovoort eigenlijk wel goed aan goed aan, en kan ik er mijn ms2000 en er-1 aan hangen?

graag zou ik goede raad ontvangen van degenen die hier ervaring mee hebben
(mja hopelijk wordt mijn vraag niet verwijdert)
in ieder geval, alvast bedankt!

Ik speel er ook mee een iBook/Powerbook te kopen. Waarin verschillen deze juist?

Wanneer gaat die G5 iBook/Powerbook eraan komen?

Origineel geplaatst door Maks
Ik speel er ook mee een iBook/Powerbook te kopen. Waarin verschillen deze juist?

Wanneer gaat die G5 iBook/Powerbook eraan komen?
wat pbook heet wat ibook niet heeft: (wat mij zo ff te binnen valt)

_meer max cpu
_meer max ram
_pcmcia slot
_firewire 800 (niet zeker van)
_onafhankelijk 2e scherm, ibook kan enkel kopie van lcd op 2e monitor tonen!

op de website van apple kan je de specs makkelijk vergelijken hé. al kwam ik dat van het 2e scherm wel pas bij een winkelverkoper te weten...

Origineel geplaatst door divi
wat pbook heet wat ibook niet heeft: (wat mij zo ff te binnen valt)

_meer max cpu
_meer max ram
_pcmcia slot
_firewire 800 (niet zeker van)
_onafhankelijk 2e scherm, ibook kan enkel kopie van lcd op 2e monitor tonen!

op de website van apple kan je de specs makkelijk vergelijken hé. al kwam ik dat van het 2e scherm wel pas bij een winkelverkoper te weten...

verkoper bij mac winkel in r'dam melde me ook dat je't met een soft of hardware patch wel kan fixen op een ibook dat je er ook 2e desktop op kan zetten ipv kopie. maar je garantie void dan..

Yo, ik heb een ibook. Die nieuwe versie ibookG4, en werk daarop met reason en cubase,
had daarvoor een oude pII pc. Dus kun je je voorstellen dat ik dit al een hele verbetering vindt.
Ikzelf heb een edirol ua-20 midi/audio interface aangeschaft, want je moet iets... de ibook is niet
echt bedoeld voor muziek he! Een powerbook eerder! Maar los van de latency (ligt aan de edirol)
heb ik weinig problemen met de mac. Ja hij hapert soms bij teveel cpu power, maar wat wil
je, kheb hem nog niet voorzien van meer ram: 256 standaart! Verder ziet ie er na mijn mening sexier
uit dan een powerbook, dat komt door het materiaal: wit kunsstof en je hebt een 14 en 12 inch variant.
Maar goed, de ideaal laptop voor muziek lijkt me het niet; maar het kan goed werken als je ff een interface scoort en genoeg geheugen hebt denk ik! groeten roy

Back