Midi patchen

mischa

Ouwe rot
hi :) ik ben opzoek naar een oplossing voor mijn midi setup . momenteel werkt alles naar behoren maar ik wil graag mijn editors straks realtime gebruiken . ik leg nu even uit hoe mn setup er nu uitziet , en wat ik graag wil

huidige midi setup

1 pc : er draaid ableton-live op die midi sync naar buiten stuurd

als 1e krijgt de machinedrum midi sync

de midi out van de machinedrum gaat naar een thru box waar alle synths op aangesloten zijn

____ ik kan dus met de md alles seqencen ______

toekomstige midi setup

1 pc : er draaien 3 apps ableton live / evolver editor / g2 editor

1 midi interface ( 8 * 8 ) waar alles op aangesloten is .

ableton stuurt midi sync naar de 8*8 deze geeft midi sync door aan alle midi uitgangen

editor voor de evolver maakt gebruik van midi poort in 1 uit 1

editor voor de g2 maakt gebruik van midi poort in 2 uit 2

machinedrum zit op 3/3 ( de 8*8 moet dus te patchen zijn , als het even kan wil ik dus dat de midi uit de machinedrum te routen is naar willekeurige midi uitgangen , zodat ik nog steeds alles seqence met de machinedrum .

op de rest van midi in uitgangen komen willekeurige synths

het patchen/ routen/filteren van midi intern of met een programmer .. kan elke 8*8 dat? of moet ik dan toch richting de motu midi interface ( time piece geloof ik )

niemand die iets weet ??

die miditimepiece is een goed idee, heb er zelf een half jaar geleden een gekocht (voor 50 euro of zoiets) en heb sindsdien het gevoel dat m'n midi hanteerbaarder en betrouwbaarder werkt

50 ?? regel mij ook even 1 :)

er staat ook een roland midi patcher te koop mischien dat dat iets is

gewoon even de advertensies volgen b.v. keyboard of keys kopen of via marktplaats.een maar trouwens wel :die timepiece draaide niet via b/v/usb , maar dat is in mijn geval niet zo erg omdat ik toch al een wat oudere computer/mac gebruik

AMT 8 kan dat. Je kunt meerder configuraties maken en opslaan en zelfs mbv program change schakelen tussen de verschillende patch configuraties

zit net te kijken naar een tascam controller soundcard en programeerbare midi interface

wel erg cool

Origineel geplaatst door mischa
zit net te kijken naar een tascam controller soundcard en programeerbare midi interface

wel erg cool

ook errug duur !! (helaas)

even ter info: er staat nu een AMT 8 te koop op 't forum voor 300euro

en dies zonder meer beter dan die roland die te koop staat ??

Als je logic hebt AMT en als je Cubase hebt een midex. Anders heb je geen strakken midi en dus geen strakke sync.

Geen van bij de is de motu ook een gave bak. Die is nog uitgebreider te patchen dan die AMT.
(of er win2k/xp drivers bijzitten weet ik ff niet, maar lijkt me wel belangrijk)

En in cubase of logic kun je altijd nog die midi zo routen als je wilt.

Zelf heb ik aan m'n midex poort 7 nog een philip rees 10x splitter hangen die midi clock uit kan sturen en je nog meer apparaten kan syncen.

En misschien dat voor je editors een apart kleinere midi controller ernaast kunt gebruiken als je nog meer hardware hebt. Da's dan onafhankelijk van je sequenced midi en houd je het wat meer gescheiden.

ik heb dus nu ook meerdere synth alleen op midi sync zitten . ik kan best de midi stroom van een editor en sync samen mergen met een merge doosje . alleen heb je dan zoveel meter midi kabels nodig en dat komt vast de timing niet ten goede. . ik durf zelfs te beweren dat ik verschil merk tussen een 50 cm en een 3 meter midi kabel kwa tempo sync

ben voor de 100 e keer de tascam controller folder aan het lezen .. kdenk dat dat em word .. maar 4 * 4 midi maar wel volledig te patchen :)

He, eindelijk eens een zinnige suggestie van mij Mis! :D

Ik heb net de review van de Tascam in de SOS gelezen en ik denk dat ie het ook voor mij gaat worden...

ach je wilt de credits :) nou van mij mag het goeie tip !

Back