hi
ik ben opzoek naar een oplossing voor mijn midi setup . momenteel werkt alles naar behoren maar ik wil graag mijn editors straks realtime gebruiken . ik leg nu even uit hoe mn setup er nu uitziet , en wat ik graag wil
huidige midi setup
1 pc : er draaid ableton-live op die midi sync naar buiten stuurd
als 1e krijgt de machinedrum midi sync
de midi out van de machinedrum gaat naar een thru box waar alle synths op aangesloten zijn
____ ik kan dus met de md alles seqencen ______
toekomstige midi setup
1 pc : er draaien 3 apps ableton live / evolver editor / g2 editor
1 midi interface ( 8 * 8 ) waar alles op aangesloten is .
ableton stuurt midi sync naar de 8*8 deze geeft midi sync door aan alle midi uitgangen
editor voor de evolver maakt gebruik van midi poort in 1 uit 1
editor voor de g2 maakt gebruik van midi poort in 2 uit 2
machinedrum zit op 3/3 ( de 8*8 moet dus te patchen zijn , als het even kan wil ik dus dat de midi uit de machinedrum te routen is naar willekeurige midi uitgangen , zodat ik nog steeds alles seqence met de machinedrum .
op de rest van midi in uitgangen komen willekeurige synths
het patchen/ routen/filteren van midi intern of met een programmer .. kan elke 8*8 dat? of moet ik dan toch richting de motu midi interface ( time piece geloof ik )
thanks
ik ben opzoek naar een oplossing voor mijn midi setup . momenteel werkt alles naar behoren maar ik wil graag mijn editors straks realtime gebruiken . ik leg nu even uit hoe mn setup er nu uitziet , en wat ik graag wil huidige midi setup
1 pc : er draaid ableton-live op die midi sync naar buiten stuurd
als 1e krijgt de machinedrum midi sync
de midi out van de machinedrum gaat naar een thru box waar alle synths op aangesloten zijn
____ ik kan dus met de md alles seqencen ______
toekomstige midi setup
1 pc : er draaien 3 apps ableton live / evolver editor / g2 editor
1 midi interface ( 8 * 8 ) waar alles op aangesloten is .
ableton stuurt midi sync naar de 8*8 deze geeft midi sync door aan alle midi uitgangen
editor voor de evolver maakt gebruik van midi poort in 1 uit 1
editor voor de g2 maakt gebruik van midi poort in 2 uit 2
machinedrum zit op 3/3 ( de 8*8 moet dus te patchen zijn , als het even kan wil ik dus dat de midi uit de machinedrum te routen is naar willekeurige midi uitgangen , zodat ik nog steeds alles seqence met de machinedrum .
op de rest van midi in uitgangen komen willekeurige synths
het patchen/ routen/filteren van midi intern of met een programmer .. kan elke 8*8 dat? of moet ik dan toch richting de motu midi interface ( time piece geloof ik )
thanks